Panasonic Smart TV

Na enkele problemen met mijn verbinding, kan ik de TV opnieuw inschakelen
Mijn provider is Proximus
Nu kan ik geen enkel kanaal meer kiezen, luider en stiller kan wel
Ik heb al twee maal een andere TV aangesloten, en terug hetzelfde probleem, geen kanaal veranderen of kiezen, menu werkt ook niet
De helpdesk is op zondag niet bereikbaar, dus waag ik hier mijn kans
Alvast bedankt

maartenbakker

Golden Member

Wat voor TV? Wat voor ontvangstsysteem? Wat voor losse ontvanger indien van toepassing? Welk kanaal kan je nog wel zien? Etc. etc.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Panasonic 43 inch smart TV
Ik heb een modem, decoder en draadloze verbinding van Proximus
Ik kan enkel het eerste kanaal bekijken, als ik de afstandsbediening gebruik, flikkert het lampje, maar er gebeurt niets
Enkel geluid kan ik veranderen
Ook de keuze tussen HDMI1 enz kan ik selecteren
Ik heb nog 2 andere TV toestellen aangesloten, en bij allen hetzelfde probleem
Het zou zeer toevallig zijn moesten ze alle 3 defect zijn

Om tussen zenders te schakelen moet je de afstandsbediening van proximus gebruiken, voor volume en instellingen die van uw tv toestel.

Op 16 mei 2021 14:01:07 schreef knutselaar0:

Mijn provider is Proximus

Stekker uit het stopcontact van de decoder 3min wachten en terug inschakelen, zal waarschijnlijk updaten en terug goed werken.
e:/
Je bent niet de enige die zoiets tegenkomt, ik ken een stuk of drie gezinnen die dat al zijn tegengekomen en belden wat ze moesten doen.

Op 16 mei 2021 14:01:07 schreef knutselaar0:
De helpdesk is op zondag niet bereikbaar, dus waag ik hier mijn kans.

Ik vraag mij af of die wel tijdens de week bereikbaar is, je moet een keuzetoets indrukken maar een helpdesk/technisch probleem komt daar niet in voor, of het moet dit jaar veranderd zijn :S

[Bericht gewijzigd door MGP op zondag 16 mei 2021 17:20:54 (49%)

LDmicro user.

Opgelost
Vroeger was het voldoende om de stekker van de decoder gedurende 30 seconden uit te trekken,
Maar die 3 minuten heeft toch het probleem opgelost
Iedereen bedankt

maartenbakker

Golden Member

Mooi opgelost!

In dit geval achteraf niet nodig, maar een omschrijving als "Panasonic Smart TV" of "Panasonic 43 inch smart TV" is onvoldoende als er iets met of aan het toestel had moeten gebeuren. Daar hoort altijd een typenummer bij, nu niet meer nodig maar misschien de volgende keer dat er iets is ;)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

zeker omdat de TV hier als monitor gebruikt wordt..

Als het een proximus decoder op leeftijd is kan het zijn dat die of zijn voeding naar het einde loopt..

Op 16 mei 2021 20:53:27 schreef kris van damme:
...
Als het een proximus decoder op leeftijd is kan het zijn dat die of zijn voeding naar het einde loopt..

Niet altijd, ik ken er ene waar de decoder maar ~1jaar oud was .
Volgens mij loopt het mis bij het installeren van de updates, daarom zit ik bij de concurrentie met een veel betere service.

LDmicro user.

Nog een tip bij problemen die Kris vD. beschrijft.

Een vriend van mij had wekelijks problemen met de TV (Prox...) die ik niet kon thuiswijzen.
Dan maar naar de beroemde helpdesk gebeld via de financiele route die ons doorverbond naar de technische dienst.
Na veel geleuter omdat het vrijdagnamiddag was en dreiging om over te stappen kwam er toch nog een technieker.
Laptop aan de modem aangesloten en die zag direct wat er scheelde, de modem had zich al 163 keren gereset door een versleten stekkervoeding.

Alles werd vervangen en geen problemen meer gehad.

LDmicro user.