Harman Kardon AVR 347 geen uitgang links voor

Ik heb hier een HK AVR347

initieel ging hij na 30 sec in protect mode.
na wat zoeken gezien dat 2 transistoren door waren van het linkse kanaal.

Deze heb ik vervangen door 2 nieuwe identieke.

Daarna versterker terug samen gebouwd.
Nu geeft de versterker geen uitgang op het linkse front kanaal.
Het kanaal met de defecte transistoren. Als je het volume omhoog draait gaat hij terug in protect mode, maar dit lijkt me logisch gezien er geen uitgang is.

Kan iemand mij verder helpen waar nog naartoe moet/kan kijken?
Ik ben geen elektronicus van maar hou wel van dingen herstellen en bijleren:)

In bijlage foto van het versterkerboard met in geel de vervangen transistoren

Alsook een schema van de hetzelfde board

Hallo Antoine, als deze eind transistoren defect zijn is er vaak meer defect: de stuurtorren net voor de eindtorren maar ook de (laag-ohmige) weerstanden rond deze torren. Kijk eens goed of je geen verbrande weerstanden ziet (beter nog: meten)..ik heb toevallig eenzelfde probleem met een AVR-245 (gehele eindtrap van surround links vervangen maar nog geen geluid) moet ik nog verder naar kijken maar als ik wat vindt laat ik het je weten.

Beste,

Bedankt voor deze info, momenteel ligt het project even stil door immense drukte op mijn werk.
Normaal kan ik dit na de zomer terug hervatten. Ik hou i eveneens op de hoogte macht ik nog iets vaststellen

Kost geleden wat verder kunnen zoeken.

-1 weerstand was wat zwart gekleurd, deze vervangen (r678)
-1 weerstand meet OL, in cement blokje, dubbel weerstand (r658)

Deze laatste moet ik nog vervangen.

Wat ik nu ook opmerk, de pnp transistoren meten geen OL tussen C&E als ik C als + meet. (Los gelemeten)
Dit zou normaal ook OL moeten zijn? Alle 7 defect dan?

Versterker heeft heel warm gehad, gezien de vorige eigenaar niet het besef had waarom hier pootjes van 1 cm onder staan.

De PNP is een 2SB1560, darlington met een interne weerstand. Als je de + van de meter op de C zet, meet je door de weerstand.

https://www.circuitsonline.net/forum/view/101405#highlight=doormeten+t…

[Bericht gewijzigd door MJN op zondag 3 oktober 2021 12:13:42 (23%)

Op 2 oktober 2021 21:59:16 schreef MJN:
De PNP is een 2SB1560, darlington met een interne weerstand. Als je de + van de meter op de C zet, meet je door de weerstand.

[bijlage][bijlage]

Zijn hier b1647 + d2560 maar ik zie idd ook een weerstand staan

De R658 heb ik vervangen door 2 aparte, daar deze dubbel niet beschikbaar waren.
Alles terug samen en speelt perfect, althans of test luidsprekers!

Aangekoppeld op surround installatie, ruis op het bruchte FL kanaal.

Wat kan er nog nagekeken worden? Zichtbaar niet direct meer iets te zien. Een van de grote elco’s?

[Bericht gewijzigd door Antoine666 op zondag 10 oktober 2021 12:18:48 (49%)