Samsung LE37M86, beeld goed na 5 minuten

Evarist

Golden Member

Update onderaan.

De TV heeft flets beeld. Dat beter na een paar minuten.
Dat moeten elco's zijn.
Er is echter geen enkele elco opgeblazen en als ik met de scope de voedingen nameet staat er nergens rimpel op een elco.

Heeft iemand een idee waar ik de fout moet zoeken?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Maak eens de mainboard en evt Upscale printje boven moederbord warm, versnelt dit het opsarten??

Evarist

Golden Member

Nihil est verum, quod non probatur primo.
maartenbakker

Golden Member

Ik herinner me vaag dat er een elco op de upscaler zit die dit soort dingen zou kunnen veroorzaken, dus dat warmmaken zou zeker een aanwijzing kunnen geven.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Evarist

Golden Member

Een update.

In de veronderstelling dat de upscaler onder het metalen dekseltje zit heb ik alle elco's daarin vervangen en het schijnt goed te zijn.
Dank voor het helpen en sorry voor mijn traagheid.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Ja net eentje ter reparatie en afgezien van de 82 uF elco's waren ze allemaal defect op upscaler print.. Maar ja, toestel heeft 32.168 uur gedraaid... mag wel een keer..

Evarist

Golden Member

SMD, ik krijg hem niet in service mode om de speeluren na te kijken. De opgegeven sequence in de service manual werkt niet.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Info menu mute pwr on binnen 3 sec houd in aan..VANUIT Standby!! Te langzaam en werkt niet....

Evarist

Golden Member

Dank u. Het werkt maar ik vind het aantal speeluren niet?

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Evarist

Golden Member

Het wordt weer kouder en de TV heeft hetzelfde probleem.

Als hij dan warmer wordt, speelt hij weer. Eerst met flets beeld. Daarna goed.

Als hij speelt kan ik hem met de vriesbus niet doen stoppen.

SMD had het over een 1µF condensator. Waar staat die?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Deze zit op upscale printje aan rechter zijkant boven moederbord... Maar komt nu vaker voor dat alle elco's op printje rot worden.. Probeer eerst de 1 uF

Evarist

Golden Member

Nihil est verum, quod non probatur primo.

heeft dit paneel niet, kijk en verwarm moederbord dan eens..

Evarist

Golden Member

Als ik even blaas met de haardroger start hij op. Ongeacht waar ik blaas. 5sec is genoeg.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

scherm eens voeding af van moederbord met stuk karton oid dan fohnen

Evarist

Golden Member

Als ik een paar seconden verwarm, dan start de TV op. Het raarste is dat ik eender waar mag verwarmen, hij start altijd op.

Misschien nog een aanwijzing. De TV valt uit zo gauw backlight opstart. Dat duurt maar een fractie van een seconde, net genoeg om 'HDMI1' te zien verschijnen.

EDIT:// sorry dit is eigelijk dubbelpost met extra info.

Resultaat hoor je weer na 13/12.

[Bericht gewijzigd door Evarist op dinsdag 7 december 2021 00:49:23 (14%)

Nihil est verum, quod non probatur primo.

controleer voeding dan eens op losse contacten, kan zijn dat print bij minieme verwarming al genoeg krom trekt om door te starten