autoradio merk renault doet niets type 22dc277/62

hallo
een kennis van mij heeft een renault megane met autoradio merk renault type 22dc277/62
nu heeft zijn vrouw het front van de radio nat afgenomen en daarna doet de
radio niets meer.
geeft ook geen melding op display van de auto.
zelfs ledje achter power schakelaar brand niet.
het gekke vind ik als je er cd in doet dat cd even gaat draaien om track te
vinden en stopt dan ,als je dan 1 op front indrukt gebeurd er niets en ledje achter power schakelaar brand dan ook niet.
kan ik autoradio buiten auto testen (radio heeft geen display)
ik heb het frontje uit elkaar gehaald en geen waterschade gezien en heb contactrubber van power schakelaar ingespoten met contactspray zonder resultaat.
heeft iemand een schema?
er zitten veel r 0 smd zekeringen op print zijn allemaal oke.

Voor wat je er aan hebt: de radio is geproduceerd door Philips.
Heel misschien heb ik er nog een service doc van maar áls ik 'm al heb ligt ie zeker niet binnen handbereik. Ik ga op zoek.

Groeten, Ron.

High met Henk

Special Member

Dit is zover ik weet het meest basic model radio van Renault.

Zou gewoon voor hooguit 2 tientjes een andere op de sloop halen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Jacques van Montfort

ik kan de radio starten met cd erin doen.
de cd draait rechstom en na ongeveer 15 sec gaat hij linksom draaien geeft dan een piep uit luidspreker en gooit cd eruit.
cd in ander app oke
herkent iemand deze klacht?

High met Henk

Special Member

beste Gerard,

ik zie dat je van Rotterdam bent: zal eens kijken of ik iets voor je kan doen... Kom er volgende week even op terug.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

In het frontje zit waarschijnlijk sluiting, doordat het water allerlei rommel heeft achtergelaten.
Contactspray kan de zaak nog verergerd hebben.

je kan de radio in de auto laten zitten, het frontje kan misschien uit elkaar gehaald worden, pas op voor allerlei losse onderdeeltjes.
Het printje schoonmaken met zo schoon mogelijk water, liefst demi, en meteen droogmaken met doekje of pleepapier.

Het gebeurd ook dagelijks met afstandsbedieningen waar water of erger in komt, en heb er diverse zo weer goed gekregen.

Maar inderdaad op marktplaats of kringloop hebben ze voor een appel en een ei betere auto- radio / CD spelers.

De radio wordt gevoed door een constante 12 volt en een contact geschakelde 12 volt. De constante 12 volt is gezekerd in de zekeringkast en als die zekering er uit ligt blijft enkel de geschakelde 12 volt over en schakelt de radio maar half in. Controleer eerst of de zekering nog heel is en beide spanningen op de radiosteker aanwezig zijn zoja dan is de radio eigenlijk einde oefening. Of het met een natte doek afnemen de oorzaak is durf ik te betwijfelen want zo'n voorfront is redelijk vocht en stofdicht. Vervangen voor een universele autoradio is dan een optie maar houdt er dan wel rekening mee dat de functies e.d. niet meer in de display weergegeven worden en de geluidskwaliteit niet persé beter hoeft te zijn.

bij veel autoradio's is het zo dat ze met alleen de continu 12V erop wel de cd uitgooien maar verder niet afspelen of de radio werkt. miss ligt dus de ACC 12V zekering eruit..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Doet de sigaretten aansteker aansluiting het nog wel?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

ik heb frontje uit elkaar gehad is niets te zien en alleen rubber van aan en
uitknop ingespoten met contactspray
als je cd erin steekt gaat cd draaien zonder geluid, en dan kan je met aan knop app uitzetten en ook weer aan, dus powerknop oke.

Heeft u wel gecontroleerd of zowel de constante en de geschakelde 12 volt voedingsspanningen aanwezig zijn want dat lees ik in uw antwoord niet terug.

De radio is gestopt na natte schoonmaak front. Niet erg waarschijnlijk dar er dan een spanning wegvalt. Wel dat er van alles fout is in het (afneembaar??) frontje, zoals dat ook gebeurd als je de afstandbediening van je TV te nat maakt.

Er worden als het ware een boel knopjes tegelijk ingedrukt door een sluiting, dus de zaak is in de war en functioneert niet meer. Ook is er niets meer te zien op het display.

Contactsdpray is uit den boze, maakt alls alleen maar erger. Tuner spray is beter, of alcohol. Maar schoon water en meteen weer goed drogen kan ook.

Het frontje moet zodanig uit elkaar worden gehaald dat je de lijntjes op de print ziet lopen, en de schakelaartjes bloot liggen.
Pas op dat je geen onderdeeltjes verliest.

men denkt aan het natte lapje, maar vergeet de ook al haperende gps daags ervoor die in de sigaren aansteker zat. vaak zat gehad dat wat je denkt als oorzaak het probleem niet is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

ik heb het probleem gevonden.
het display op dashboard wordt niet aangestuurd.
onder het stekkerblok waar voeding end binnenkomt zijn sporen door geoxideerd.
stekkerblok is heel moeilijk te verwijderen, sporen repareren dan geeft hij
CODE op dashboard dat wordt 0000 code ingeven zie YouTube en oke.
allen hartelijk dank voor meedenken.

vergeten

Golden Member

Op 30 april 2021 13:19:15 schreef gerard1:
ik heb het frontje uit elkaar gehaald en geen waterschade gezien en heb contactrubber van power schakelaar ingespoten met contactspray zonder resultaat.

Dat had ik je tevoren ook wel kunnen vertellen, rubber is een isolator en contactrubber bestaat niet! _/-\o_ :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
maartenbakker

Golden Member

Rubber domecontacten gebruiken koolstof als geleider, en moet je niet met contactspray behandelen omdat je soms de koolstof eraf kunt vegen.

Maargoed, dat was allemaal het probleem niet. Goed gevonden en opgelost!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."