Bluetooth reciever en radio op één verstereker

Hallo,

Ik heb een vintage Pioneer GEX-8 stereo tuner die ik in mijn oude Citroen CX wil bouwen. De autoradio heeft geen ingebouwde versterker dus gebruik ik een nieuwe autoversterker met tulp stekkers.

Kan ik straffeloos een bluetooth ontvanger op die versterker aansluiten parallel met de radio op dezelfde tulp stekkers? Ik zou hiervoor een kabel kunnen gebruiken zoals op de afbeelding is te zien. Het signaal van de bluetooth reciever stuur ik dan ook de radio in zou je denken....

Graag hoor ik jullie gedachten hierover.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Het ene apparaat zal het andere kunnen dempen op die manier. Met een beetje geluk zou dat nog mee kunnen vallen, maar ook zijn er in auto-installaties vaak nog andere vervelende details.

Maar heb je die versterker al? Ik zou denken dat die wel meer ingangen zou hebben, bijvoorbeeld voor radio en voor CD-wisselaar, of zo. Dan zou je zo'n andere ingang voor de bluetooth kunnen gebruiken.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Of een mooie (passende) dubbelpolige schakelaar ergens plaatsen, heb je niet zo'n afgeplakt knopje omdat je een bepaalde optie niet hebt.