Stanton str8-80 mist een onderdeel

Hoi,

Ik heb hier een stanton str8-80 platenspeler staan.

Platenspeler heeft het probleem dat hij maar aan 1 kanaal geluid geeft in line out modes, en helemaal geen geluid in phono modes.

Spulletje gedemonteerd en nu zie ik in de print waarop de keuze schakelaar tussen line out en phone Dat er een component mist, de pootjes zitten nog in de soldeer eilanden.

Lijkt mij een diode?

Bovenste zit in de schakeling van het linker kanaal (de rode audio draad) en daaronder zit in schakeling met het rechter kanaal (witte audio draad)

Ik heb geprobeerd een datasheet te vinden, maar waarschijnlijk zoek ik veeeelste moeilijk waardoor ik niet op een juiste hit uitkomt.

Kan iemand mij vertellen wat voor onderdeel dit is? En klopt mijn theorie dat als ik deze vervang ik weer geluid op beide kanalen moet hebben?

Lijkt op een ferrietkraal. Gewoon doorverbinden om te proberen of eerst even meten aan het andere exemplaar.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Kleine verbetering: doorgaans is wit links en rood rechts.

Zal idd wel een ferietkraal geweest zijn. Met gewoon een draadje ervoor in de plaats zal het wel weer werken.

Wel een raar probleem trouwens. Kan me niet indenken hoe dit ontstaan is. Behalve dat iemand erg aan het knoeien of zelfs saboteren geweest is.

De schakelaar zal ook niet fris zijn.

Ik ben erachter gekomen dat de draden welke van de naald naar het moederbordje gebroken zijn.

Nu komen hier 4 draden uit welke op het moederbordje gesoldeerd zitten.

Ik kan met geen mogelijkheid een datasheet oid vinden waar welke aansluiting op moet.

Toevallig iemand die dit weet?

Dus vanaf de connector waar je de naald opdraaid (4pinnen) naar het moederbordje toe. (Audio links, audio rechts en 2x ground? of hoe zit zit)

EDIT,

Ah zo dus

https://www.henleyaudio.co.uk/_Assets/_managed/Technical%20Support/Cartridge%20Support/Cartridge-Connections.jpg

[Bericht gewijzigd door Webstarr op woensdag 2 juni 2021 21:51:48 (30%)

Goed,

Vandaag nieuwe draden gemaakt tussen het elementen armpje en het moederbord.

Orgineel zat er hier extreem kleine draden tussen, zo klein dat ik ze niet had liggen.
Ik dacht als vervanger de adertjes van een utp kabel te gebruiken. Spul weer inelkaar en jahoor we hebben weer geluid aan beide kanalen.

Maarrrr

De utp kabel is te stug, waardoor hij de naald van zijn plekje duwt. Waar kan ik zulke inmens dunne draadjes krijgen?

Google'n. Het heet 'armbedrading' of 'tone arm wire'

Het is specifieke draad, er mag niet de geringste wrijving of tegendruk van die dunne draadjes komen.

Sommigen gebruiken 0,15mm^2 koperlakdraad ('apenhaar').

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Top dat was de benaming die ik zocht.

Heb een setje besteld bij onze Chinese vrienden

Wordt vervolgt..