Faderstart vraag hoe solderen

Hoi, ik kom niet helemaal uit het juist solderen van de faderstart van mijn D&R Airmix. Kan iemand me een tip geven?

De cd speler werkt met een din. Dit is de aansluiting volgens de manual:
1. Stop
2. Pause
3. Play
4. Ground

Betreft de Airmix: deze bevat een aparte start en stop input

Dit is de aansluiting volgens de manual:
Tip = Center contact
Ring = Normally open
Sleeve = Normally closed

Moet ik nu 2 stereojacks gaan solderen aan de din? En weke pin aan welke pin dan?
Dank alvast!

Frederick E. Terman

Honourable Member

De Airmix geeft blijkbaar 'droge contacten' uit. Daar kun je mee doen wat je wilt.
Bij een commando wordt Ring met Tip verbonden. In rust is juist Sleeve met Tip verbonden.

Als nu de cd-speler een Play commando moet krijgen, dan doe je dat door op zijn DIN-plug Play met Ground te verbinden. Dus als je Play en Ground met Ring en Tip verbindt, kan de Airmix dat commando geven.

En zo voor de andere commando's ook, waarvoor je dan dus wel aparte contacten van de Airmix moet hebben.

e: Er is nog verschil tussen pulse en continu, dus of het contact even moet schakelen en dan weer terug, of in de actieve stand moet blijven staan. Daarvoor zullen in de faderunit wel jumpers zitten.

[Bericht gewijzigd door Frederick E. Terman op zaterdag 5 juni 2021 21:40:28 (15%)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Dank Frederik!
Als ik het goed begrijp:

In de START input van de Airmix dus een stereo jack waarbij
Din 3 naar Ring en
Din 5 naar Tip
gaat

En in de STOP input van de Airmix een stereo jack waarbij
Din 2 naar Ring en
Din 5 naar Tip
gaat

Frederick E. Terman

Honourable Member

Als dat de DIN-pennummers zijn, dan inderdaad; dat is wat ik uit de beschrijving opmaak.
In je startpost gebruik je andere nummers voor de DIN, dus controleer goed.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Wat een hulp in zo’n korte tijd!
Thanks