Scheidingstrafo 230-230 omdraaien prim./sec.

De technische context ken ik ook niet, maar gebalanceerde voeding voor audio is een Amerikaans verschijnsel. Het schijnt in bijvoorbeeld studio's gebruikelijk te zijn.
Het zal iets te maken hebben met de netten en gebruiken aldaar.

[offtopic]
U kunt niet kiezen of apparatuur gebruik maakt van randaarde of niet, die keuze heeft de producent al gemaakt.
Dat kan problematisch zijn, er komt in de High-End hoek consumentenrommel met randaard voor die niet compatibel is met bijvoorbeeld zichzelf. Als er asy "verbindingen" zijn moet alles goed zweven, anders geeft het ellende.

Goed.... Je hebt een 230V - 2x115V (3000VA) trafo. Klopt?

Je wilt de inkomende 230 aansluiten op de "230" en secondair een 230V apparaat tussen de uiterste aansluitingen van de 115, en de middel aansluiting aan de randaarde hangen?

Ok. Dat kan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

Dit wordt inderdaad in studio omgevingen gedaan.

Als je dubbelgeïsoleerd spul hebt met een netfilter dan is de spanning tov van aarde 0V
En gezien nogal wat audio spul dit heeft is het niet helemaal zinloos.

Denk er wel aan dat je NA de trafo nog een aardlek plaatst! Aardlekschelaars voor de trafo werken zo niet meer.

Op 6 juni 2021 18:20:35 schreef Sine:
Dit wordt inderdaad in studio omgevingen gedaan.

Als je dubbelgeïsoleerd spul hebt met een netfilter dan is de spanning tov van aarde 0V
En gezien nogal wat audio spul dit heeft is het niet helemaal zinloos.

Denk er wel aan dat je NA de trafo nog een aardlek plaatst! Aardlekschelaars voor de trafo werken zo niet meer.

Oke dank je

vergeten

Golden Member

Op 6 juni 2021 18:00:14 schreef srpp:
Voor de een nonsens voor de ander waarheid,dat komt omdat bij huis tuin en keuken app. De verschillen niet te horen zijn.?

Als het niet te meten is, dan is het zeker niet te horen, het zit in het hoofd dus tussen de oren.
Je voelt je een held met zo'n apparaat maar ze hebben wel je knip leeg gepraat :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

We horen precies wat we willen horen, zo werkt het. :9

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
bprosman

Golden Member

Mijn zoon hoort ook dingen die wij niet horen. Daar hebben ze tegenwoordig best goede medicatie voor :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

volg even de logica :

Om de prijs te drukken wordt de klassieke trafo vervangen door een schakelende voeding.

deze geeft allerlei storingen oa CM en DIFF , om daar zoveel mogelijk vanaf te raken gebeurd een plakwerk met X Y condensatoren en dies meer.

het EMI filter zelf veroozaakt problemen buiten het EMI gebied oa "lekstroomje", tevens raak je nooit alle storing 100% kwijt.

bovenstaande CM mode storingen en lekstroompjes gaan meer uit door een dure scheidingstrafo voor het bewuste apparaat te zetten...

das een lange en dure omweg om tot het besluit te komen dat er beter een gewone trafo in het bewuste apparaat was toegepast :-)

Op 6 juni 2021 17:47:28 schreef srpp:
https://www.kempelektroniksshop.nl/keces-audio-bp1200-balanced-isolati…

Dit is het principe.

Als ik zoiets nodig had, om mijn stereo set goed te laten klinken of functioneren, ging mijn stereoset als wanprodukt acuut de container in. Je hebt dan gewoon slecht ontworpen troep in huis.

Sine

Moderator

Er is wat te zeggen voor een gebalanceerd net.

De TS geeft niet aan hoe en wat hij daar op wilt aansluiten, dus jullie mogen best gokken in de leegte ...

Het voegt alleen zo weinig toe.