welke mcp te kiezen

hallo,

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Ik ben namelijk op zoek naar het component mcp6004 ste 1426 73k
Dit is wat ik kan aflezen maar via Digikey heb ik mcp6004 opgezocht
maar weet niet goed welke te kiezen. Kan ik dit afleiden uit de overige nummers die na mcp6004 komen of moet ik de grote gaan meten en dan een gokje wagen?

https://www.digikey.be/products/nl/integrated-circuits-ics/linear-ampl…

Ik ben nieuw in elektronica en kan niet wachten om eraan te beginnen :D

Als je van jouw link SOIC14 behuizing toepast en dat filtert, hou je nog 16 mogelijkheden over.
Ik neem tenminste aan dat dit in een SOIC14 behuizing zit.
Vervolgens kijk je of die per veelvoud van 1 stuk gaat en dan bestel je die.
Het zal niet zoveel uitmaken welke je kiest, het gaat allemaal over dezelfde opamp.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Nee, nee, dat is geen SOIC14. Op de foto is tssop14 of zoiets.

Deze b.v.

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 9 juni 2021 22:27:55 (47%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Thevel

Golden Member

Inderdaad, volgens de foto is het een 14 pens TSSOP behuizing.
Je zal dan een MCP6004-E/ST of een MCP6004-IST moeten nemen.
De -E heeft een temperatuur range van -40°C tot +125°C
De -I heeft een temperatuur range van -40°C tot +85°C
/ST is een TSSOP behuizing.
Alle letters achter /ST geven alleen de manier van verpakken aan.

en hoe weet je juist of hoe kan je afleiden van de foto dat dit over een "14 pens TSSOP behuizing" gaat?

want ik neem aan dat je ook naar de grootte moet kijken aangezien er verschillende lengtes bijstaan?

ah sorry had het laatste niet goed gelezen.
Bedankt nu kan ik wat verder sleutelen aan het moederbordje :D

Arco

Special Member

Maten vergelijken met de datasheet... (Lijkt inderdaad een TSSOP)
Rest van typenr maakt weinig uit. Is tape/reel of tube, en E/I houdt verband met het temperatuurbereik.