welke mcp te kiezen

hallo,

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Ik ben namelijk op zoek naar het component mcp6004 ste 1426 73k
Dit is wat ik kan aflezen maar via Digikey heb ik mcp6004 opgezocht
maar weet niet goed welke te kiezen. Kan ik dit afleiden uit de overige nummers die na mcp6004 komen of moet ik de grote gaan meten en dan een gokje wagen?

https://www.digikey.be/products/nl/integrated-circuits-ics/linear-ampl…

Ik ben nieuw in elektronica en kan niet wachten om eraan te beginnen :D

Als je van jouw link SOIC14 behuizing toepast en dat filtert, hou je nog 16 mogelijkheden over.
Ik neem tenminste aan dat dit in een SOIC14 behuizing zit.
Vervolgens kijk je of die per veelvoud van 1 stuk gaat en dan bestel je die.
Het zal niet zoveel uitmaken welke je kiest, het gaat allemaal over dezelfde opamp.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Nee, nee, dat is geen SOIC14. Op de foto is tssop14 of zoiets.

Deze b.v.

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 9 juni 2021 22:27:55 (47%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Thevel

Golden Member

Inderdaad, volgens de foto is het een 14 pens TSSOP behuizing.
Je zal dan een MCP6004-E/ST of een MCP6004-IST moeten nemen.
De -E heeft een temperatuur range van -40°C tot +125°C
De -I heeft een temperatuur range van -40°C tot +85°C
/ST is een TSSOP behuizing.
Alle letters achter /ST geven alleen de manier van verpakken aan.

en hoe weet je juist of hoe kan je afleiden van de foto dat dit over een "14 pens TSSOP behuizing" gaat?

want ik neem aan dat je ook naar de grootte moet kijken aangezien er verschillende lengtes bijstaan?

ah sorry had het laatste niet goed gelezen.
Bedankt nu kan ik wat verder sleutelen aan het moederbordje :D

Arco

Special Member

Maten vergelijken met de datasheet... (Lijkt inderdaad een TSSOP)
Rest van typenr maakt weinig uit. Is tape/reel of tube, en E/I houdt verband met het temperatuurbereik.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Crimineel hoe snel hier op het forum gereageerd word op vragen ik sta er echt versteld van!

Bedankt voor alles nu kan ik echt verder ook in verband met de andere componenten.

Nu ik toch bezig ben wil ik nog een klein vraagje stellen.
Ik heb de indruk dat ze de printplaat (grasmachine robby) hebben ingespoten met waterdicht spul dat kan je ook zien op de foto.

Is er een manier om dit te verwijderen lokaal of moet ze helemaal ondergedompeld worden in vloeistof om dit eraf te krijgen?

Thevel

Golden Member

Het is een soort plastic beschermlaag wat op de print zit, ik kom dit vaak tegen.
Vaak lukt het door het met met een scherp mes voorzichtig een beetje in te snijden en dan kun je het een beetje los peuteren.

Arco

Special Member

Veel van die 'conformal coatings' kun je oplossen met een badje in IPA, maar niet allemaal...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Ik gebruik daar altijd thinner voor, nog steeds te verkrijgen bij de bouwmarkt.
Lokaal aanbrengen met een klein kwastje en met een minuut of 5 (regelmatig 'verversen') veeg je die coating er zo af...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Thevel

Golden Member

Op 10 juni 2021 00:49:07 schreef Arco:
Veel van die 'conformal coatings' kun je oplossen met een badje in IPA, maar niet allemaal...

Als je geluk hebt werkt dat maar meestal lost het niet op.

IPA heeft op hotglue de "magische" werking: "Laat direct los, lijmt voor geen meter!". Misschien dat die werking ook werkt en handig is bij het loshalen van zo'n conformal coating.

@arco hieronder: Dat is wel fijn dat je evt nog iets kan "servicen" als dat nodig is. Ik heb een busje gekocht. (de IPA heb ik net weer aangevuld, de prijzen zijn weer normaal. Ik gebruik ongeveer 2L/jaar.)

[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 10 juni 2021 11:29:45 (37%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Om na werkzaam heden de boel weer te coaten gebruik ik altijd : http://www.kontaktchemie.com/KOC/KOCproductdetail.csp?product=URETHAN%…

goede ervaringen mee in automotive omgevingen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Arco

Special Member

CPL bijvoorbeeld lost snel en geheel op in IPA...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com