Statische diepvriezer

De gewone diepvriezers, niet de no-frosten dus, moeten regelmatig ontdooit worden. Bij liebherr heb je enkel nog de smartfrosten in tafelmodels. Gezien hier wel wat klachten van zijn gezien de koude van de wanden komt en dus het vastvriezen van de bakken een regelmatige gebeurtenis is vroeg ik me af hoe de andere merken het er vanaf brengen?

Dus kort: wat is een degelijk alternatief heden voor een tafelmodel diepvries? Kwestie van aanvriesproblematiek.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

je bedoelt een vriezer waar de verdamper niet los tussen de laden hangt, maar in de wanden verwerkt zit? want een vriezer met losse verdampers heb ik, en die kan wel 2 jaar halen zonder hoeven ontdooien.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Idd zo'n model heb ik ook. 26j oud en haalt ook 2j zonder ontvriezen. Ik vroeg me af of je dergelijke kwaliteit heden nog kunt krijgen? Bosch en siemens in tafelmodel ken ik niet bv. Hoe zit het daar? Of zijn er nog kwalitatieve alternatieven. De modellen met vriesbuisjes tss de schuiven die ik tegen kom zijn heden alle flutmerken. Iets dat je nog niet gratis in huis wil.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Andere merken hebben als meeste een Etagefrost systeem, oftewel leiding plateaus. Bosch en Siemens hebben ook wel No Frost, edoch draaien best OK.. Over het algemeen zijn het bij Liebherr ventilatoren en sensoren die defect gaan.. Wel dure reparaties..

Sja, ikzelf heb een Philips vriezer staan van 1978, draait nog steeds OK Energie verbruik?? Misschien iets meer OK, maar geen etage frost maar wandfrost, wat Liebherr Smartfrost noemt..

Op 11 juni 2021 18:56:44 schreef smd:
Andere merken hebben als meeste een Etagefrost systeem, oftewel leiding plateaus. Bosch en Siemens hebben ook wel No Frost, edoch draaien best OK.. Over het algemeen zijn het bij Liebherr ventilatoren en sensoren die defect gaan.. Wel dure reparaties..

Sja, ikzelf heb een Philips vriezer staan van 1978, draait nog steeds OK Energie verbruik?? Misschien iets meer OK, maar geen etage frost maar wandfrost, wat Liebherr Smartfrost noemt..

iets meer? dergelijke oude vriezers hebben nog een erg dunne wand en dat kost wel een stukje meer stroom.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ach ja, en koelsysteem is goedkoper in gebruik met R12 er in en staat in koele kelder.. Gem energieverbruik is 1,5 KWh per dag...(uiteraard hou ik het in de gaten, draait ong 15 min per uur)

Arco

Special Member

Ik dacht eerst dat met een 'statische diepvriezer' een kapotte diepvriezer bedoeld werd... ;)

1.5 kWd (kilowattdag...) is wat hoger maar valt mee. Mijn 15 jaar oude koel/vriezer met 2 compressoren zit op 0.9 kWd.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik zou nooit een toestel wegdoen voor verbruik. De primaire eis van een diepvries is toch bedrijfszekerheid? Maar niemand is daar blijkbaar nog geïnteresseerd in. Verbruik is de nieuwe religie.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De nieuw die ik koos zit op 0,468kwh per dag...theoretisch....dat komt dus ...theoretisch...op 37€ per jaar minder dan @smd. Kun je die oude niet voor buiten kieperen. Gaat dat ooit stuk die R12? Zolang die niet aanvriest, bijhouden.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Arco

Special Member

Als het om milieu en verbruik gaat, moet je ook meerekenen hoeveel energie en vervuiling de omruil heeft gekost...
(fabricage nieuwe vriezer, vervoer naar Nederland, recycling en afvoeren van de oude...). Dat valt gauw behoorlijk tegen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja, dat dus. Helemaal eens. Maar de groene revolutie is de nieuwe religie en gezond verstand is onderweg verloren gegaan. Telefax bracht vorige week daar een reportage over. Ziek dat mensdom maar ja, wat moet je anders hé. De weg terug gaat moeilijk zijn.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?