Philips FC 8734 stofzuiger stopt ermee.

Philips Fc 8734. Stofzuigerloos model. Had ? al van de straat. Moest toen open om er weer een snoer aan te zetten. Oprolmechanisme kaduuk, maar zog met een nieuw snoer als de beste. Hield ermee op en nam een stukje elektra leiding mee ? Had zelf in de keuken een kontakt doos bijgeplaatst door een snoer vandaar in een plastic wegwerk strip naar beneden te trekken en dan in een stekkerdoor te plaatsen. Maar de kontakdoos had van die klemmen om de aders vast te zetten. dus eerst ff vertint. Maar misschien zat er iets niet lekker, hoe dan ook een van de aders pepte slecht door en ik kon er niks meer op aansluiten . Kabel vervangen.

Stofzuiger helemaal tot op de motor opengehaald op zoek naar koolstofborstels. Hoewel een zoekactie op koolborstel met t modelnummer niks opleverde. Zitten er dus ook niet in hehehe. Wel n klein printplaatje wat ik bij het aanzetten van een nieuw snoer al eens had gebroken. Maar kon simpel de print breuk overbruggen met wat dik koperdraad. Rest bleef wel hangen aan de schroeven. Zat een driepoot in. die ik niet kon vinden online. Tot ik met vergrootglas en al besloot dat het wellicht ook Btb kon zijn.

BTB16-600BW TO-220 16A TRIACS

Voor 3.15 inclusief verzenden uit Frankrijk via Ebay laten aanrukken.
En jawel hoor een kleine week later, het ding weer open, klepje voor het stofreservoir moet eraf dan kan de schil los, en nadat de nieuwe triac was geplaatst op t printje, snorde de motor weer als vanouds.

Dacht, meld t ff. Fijne stofzuigert namelijk ;-)

maartenbakker

Golden Member

Altijd leuk om van een geslaagde reparatie te lezen.

Wat de koolborstels betreft, ik denk dat het een upside-down motor is waarbij de borstels tegen de waaierkast zitten, of misschien zelfs intern. Officieel kun je bij deze motor geen losse onderdelen vervangen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Klopt. Wegwerpseriegewikkeldemotortjes met de borstels aan de waaier kant. Met een triac is het niet anders.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?