Trapondersteuning e bike

en die maken een stuk meer leven dus die oor je dan wel.

In Bergen schijn je dus nu een prent te krijgen als je met een motorfiets achterlijk veel herrie aan het maken bent. En wel terecht denk ik.

Sinds een paar weken heeft iemand een garagebox gehuurd bij mij achter het huis. Als de man wil gaan toeren is hij eerst een half uur bezig met sloten en kettingen er af te halen. Verder moet je een zonnebril opzetten als dat ding in het zonnetje staat. Anders krijg je lasogen. Om onduidelijke redenen moet dat ding gedurende het ontsluiten van de sloten ook stationair lopen. Dan kun je elkaar dus in huis niet meer verstaan en staan de glazen van tafel af te trillen. En dan loopt ding dus alleen nog maar stationair. Waarom maakt men zulke vreselijke monsters. Er zijn ook motorfietsen die je niet hoort. En als mijn auto een beetje bromt krijg ik een apk maar een dikke rekening.

Om een of andere reden zijn er blijkbaar geen regels waar motorfietsen aan moeten voldoen ofzo. Alles mag blijkbaar.

Op 14 juni 2021 20:51:49 schreef Ex-fietser:
[...]

In Bergen schijn je dus nu een prent te krijgen als je met een motorfiets achterlijk veel herrie aan het maken bent. En wel terecht denk ik.

Sinds een paar weken heeft iemand een garagebox gehuurd bij mij achter het huis. Als de man wil gaan toeren is hij eerst een half uur bezig met sloten en kettingen er af te halen. Verder moet je een zonnebril opzetten als dat ding in het zonnetje staat. Anders krijg je lasogen. Om onduidelijke redenen moet dat ding gedurende het ontsluiten van de sloten ook stationair lopen. Dan kun je elkaar dus in huis niet meer verstaan en staan de glazen van tafel af te trillen. En dan loopt ding dus alleen nog maar stationair. Waarom maakt men zulke vreselijke monsters. Er zijn ook motorfietsen die je niet hoort. En als mijn auto een beetje bromt krijg ik een apk maar een dikke rekening.

Om een of andere reden zijn er blijkbaar geen regels waar motorfietsen aan moeten voldoen ofzo. Alles mag blijkbaar.

Een beetje off-topic t.o.v. TS zijn vraag maar je hebt gelijk, dit is een frustratie van vele weggebruikers, metname van de fietsers en voetgangers.
Vele motorrijders horen zich zelf graag via de uitlaatpijp en geven daarom graag veel gas, liefst in een versnelling lager voor extra toeren en dus herrie.

Wij bevinden ons nog wel eens in de Eifel en de Alpen rond de zomer en daar is het ook altijd raak met de motorclubjes. Hele zwermen schieten daar de haarspeltbochten door, met hard geraas en brullende knalpijpen.
Lijkt mij voor de natuur er omheen niet echt heel prettig en sowieso niet voor de rustzoekende wandelaars en fietsers...

Het is weldegelijk zo dat er voor motorvoertuigen geluidsnormen zijn dus een motor die te veel lawaai produceert zal ooit langs de weg worden gezet bij een controle. Alleen die controles lijken behoorlijk schaars...

Misschien is het een kwestie van tijd, tot we allemaal elektrisch rijden en dus ook de motoren zonder knalpijp over de weg zoeven. Of krijgen we dan de tegenovergestelde klachten: dat men zich rot schrikt van voorbijschietende motoren die je niet meer hoort aankomen?

In het kader van ON-TOPIC heb ik in de tussentijd contact gehad met TS over zijn initiele vraag en hem geadviseerd wat hij kan doen.
Hij gaat hiermee aan de slag heeft hij aangegeven. Helaas heeft hij dit nog niet via dit topic teruggemeld.

Hensz

Golden Member

Op 14 juni 2021 20:21:02 schreef Shiptronic:
HoHo, bij een motor komt er nog een rijder bovenop! en die maken een stuk meer leven dus die oor je dan wel.

Maakt niks uit, je bent kleiner dan een auto, dat is voor een automobilist het enige wat telt. Vaak genoeg meegemaakt dat ik op de motor achter een rijtje auto's (geen file) aanrijdt en dat een kruisende automobilist denkt dat ie er wel ff tussendoor kan. :(

Don't Panic!