bosch koelvries kiv34a51 code 5u of su

hallo
ik heb een bosch koelvries combinatie type kiv34a51
in ochten geeft hij een piep en temp diepvries --4 gaat dan weer langzaam
naar --18
display geeft 5u of su
ik kan die melding niet vinden op internet.
heeft iemand ervaring?

Er is een ernstige dicrepantie. Je verhaal en het opgegeven type komt niet overeen. De kiv34a51 heeft geen display. Gelieve een foto van het typeplaatje te posten alhier. Die vind je meestal achter de groentenbak of diepvriesbak.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

is typfout moet zijn kis34a51/02

De melding SU wil zeggen dat de super is geactiveerd. Gezien ik vermoed dat je daar niet voor gekozen hebt zal dit een elektronisch probleem betreffen. Wel raar dat het iedere ochtend is. Valt de stroom s'nachts uit? Steek een klokradio bij in hetzelfde(!!) stopkontakt ter test. Wel heel raar anders dat een toestel zou weten wanneer het iedere nacht moet uitvallen.

Soms is het een ventilator probleem maar dat verklaard de su niet.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

klinkt meer alsof de deur open blijft staan, is dit elke dag zo? als de deur open heeft gestaan, dan heb je ook veel rijp in het apparaat. zou het stroomuitval zijn dan heb je dat niet.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

SU is IDD iets van super koelen, maar kan wezen dat de Piep komstig is van Super knopje wat uit zichzelf schakelt?? Oftewel interne overgang heeft?? Wel vreemd dat de temperatuur opgelopen is tot -4... idd stroomuitval??

klacht wordt steeds erger, vandaag al 4x afgegaan en bijna lege vriezer nu boven de 0 graden.
compressor staat toch regelmatig uit.

Wat is de temperatuur vd verdamper. Gebruik een thermokoppel meter want die zit achter de spleetjes bovenaan. Als deze geen -25graden heeft vermoed ik een gasprobleem. Wat is de duty cycle vd motor? De verhouding aan/uit? Bv 15 min draaien, 30 min uit. Als dat ok is moeten we naar dichtgevrozen verdamper kijken en naar de ventilator of die wel werkelijk draait. Maar eerst de verdampertemperatuur en duty cycle.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Gasprobleem is het zeker niet, koelkast gaat met gemak naar -18.. ik vermoed een defecte verdamper sensor.. hebben ze vaker last van.. ( ingeschuimd in kast, achterzijde) maar laat kast ontdooien en meet beide sensoren met multimeter, dient rond 5 K Ohm te wezen bij 25 Graden..

PS: een lege vriezer houd slechter een continue temperatuur..