Geen ontvangst op TV

bprosman

Golden Member

Er is dus geen sprake van slecht beeld, maar het gaat om geen beeld.

Zenders worden wel gevonden ? Juiste frequentie/netwerk ingesteld?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

HAd ook zoiets laatst op een Philips tv , geen ontvangst meer van alle zenders terwijl alles was ingeplugt. Even opnieuw zenders laten zoeken heeft hier geholpen.

*hier heb ik geen app voor nodig

Ik heb een deel opgelost. Door een tweede tv van boven van de muur af te halen en deze aan te sluiten op de aansluiting in de woonkamer, werd het niets duidelijker. Deze gaf hier geen ontvangst, net als de tv van achter. Nu zag ik de tv van boven nog op analoog/digitaal staan, na dit gewijzigd te hebben in digitaal kreeg ik weer zenders. Bij de andere tv boven met het decoderkastje moet ik nog kijken waar ik dit in kan stellen, heb dat nog niet kunnen vinden, toch maar even een handleiding erbij zoeken. In ieder geval weet ik nu dat de kabel naar boven en de antenne versterker goed is.
Bij de tv achter moet ik ook een sop zoek naar de juiste instelling. Blijft het vreemd dat ik op tv boven met decoderkastje een soort van analoog signaal krijg gezien de kwaliteit, en het feit dat dit is zonder smartcard.

harry64

Golden Member

Op 19 juni 2021 15:03:13 schreef erwin_m:
Ik heb een deel opgelost. Door een tweede tv van boven van de muur af te halen en deze aan te sluiten op de aansluiting in de woonkamer, werd het niets duidelijker. Deze gaf hier geen ontvangst, net als de tv van achter. Nu zag ik de tv van boven nog op analoog/digitaal staan, na dit gewijzigd te hebben in digitaal kreeg ik weer zenders. Bij de andere tv boven met het decoderkastje moet ik nog kijken waar ik dit in kan stellen, heb dat nog niet kunnen vinden, toch maar even een handleiding erbij zoeken. In ieder geval weet ik nu dat de kabel naar boven en de antenne versterker goed is.
Bij de tv achter moet ik ook een sop zoek naar de juiste instelling. Blijft het vreemd dat ik op tv boven met decoderkastje een soort van analoog signaal krijg gezien de kwaliteit, en het feit dat dit is zonder smartcard.

Is het niet zo dat je decoderkast gewoon digitaal naar video omzet en dat in je tv stopt?

Vermoed dat je boven de SD kwaliteit Digitale kanalen ontvangt ( ja, zonder kaart, gratis te ontvangen), en die hebben wat minder bandbreedte nodig... Dus dat je hd niet werkt, klopt. die bandbreedte is veel groter...

De decoder vind wel kanalen en zet deze met een scart door naar de tv. Dat is natuurlijk ook niet optimaal. Ik heb op de decoder wel het netwerk-ID 5555 ingesteld staan, als je 4444 gebruikt zou je zonder smartcard moeten kunnen ontvangen, tenminste dat lees ik terug.
Inmiddels achter de tv ook voor elkaar, die moest ook alleen op digitaal en toen werkte een smartcard niet goed, met de smartcard van een andere tv werkt het wel goed.
Ik begreep inmiddels dat je geen smartcards meer kunt aanschaffen, behalve door ze te huren. Ik heb deze card geprobeerd te herstellen vanaf de website van Ziggo. Zijn er nog andere mogelijkheden?

harry64

Golden Member

Ik had toen via digitaal ziggo signaal zonder smartcard of abbo standaard iets van 40 zenders o.i.d. En een hele rits aan lokale tv/radio uit heel het land. Drie jaar lang.

Begin dit jaar kreeg ik een brief van ziggo dat er signaal op m'n antennedoos stond en dat als ik dat wilde behouden ik een abbo moest nemen.

Heb ik niet gedaan en een paar weken later is het dus losgedraaid in de straatkast.

Maar dat was dus i.i.g. via de standaard settings van ziggo. Verschilt per postcode. Bij zag het er zo uit.
https://origin.ziggo.nl/content/dam/ziggo/klantenservice/img/televisie-radio/gui-screenshots/unencrypted-en-ciplus/Samsung/SAM_01/B/ZZ-34_fupc.jpg.transform/w742/high/img.jpg

Dat klopt met wat ik heb gelezen. Als je al een abo hebt, dan kun je met netwerk-ID 4444 gebruik maken van een standaardpakket zonder kaartje. Dat geeft nog geen verklaring voor mijn slechte beeldkwaliteit en het kunnen kijken zonder smartcard.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 19 juni 2021 22:54:54 schreef erwin_m:
Ik begreep inmiddels dat je geen smartcards meer kunt aanschaffen, behalve door ze te huren. Ik heb deze card geprobeerd te herstellen vanaf de website van Ziggo. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik had een tweede kaart die lang niet gebruikt was en het daardoor niet meer deed. Op de website kon ik hem niet vinden en dus niet activeren. Ik heb toen gewoon met Ziggo gebeld en uitglegd, en de dame heeft toen het kaartje weer actief gemaakt.

Het verschil tussen 5555 en 4444 is eigenlijk alleen dat je met 4444 de SD-kanalen op de lage nummers zet, waar anders de HD-kanalen zouden staan. Met 5555 kun je nog steeds zonder kaart SD-kanalen kijken, maar die zitten dan op hoge nummers.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
bprosman

Golden Member

Volgens mij is de frequentie 474 en geen 164

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Dat verschilt per regio, mogelijk een kwestie van ex-kaashemagebied versus ex-UPC-gebied.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Frederick E. Terman

Honourable Member

Het gemakkelijkst is misschien gewoon 'Zenders zoeken' op de Ziggo-site te volgen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
maartenbakker

Golden Member

Op 20 juni 2021 09:12:56 schreef erwin_m:
Dat klopt met wat ik heb gelezen. Als je al een abo hebt, dan kun je met netwerk-ID 4444 gebruik maken van een standaardpakket zonder kaartje. Dat geeft nog geen verklaring voor mijn slechte beeldkwaliteit en het kunnen kijken zonder smartcard.

Even voor de duidelijkheid: met slechte beeldkwaliteit bedoel je blokvorming en haperen van het beeld?

Wat je noemt is een verklaring voor het kijken zonder smartcard, maar inderdaad niet voor de slechte beeldkwaliteit.

Als de slechte beeldkwaliteit bestaat uit blokvorming en haperingen, dan is je signaal te zwak of gestoord. Dit zou bijvoorbeeld een defecte versterker (slechte elco of iets anders) kunnen zijn of een kabel of verbinding die ergens beschadigd of geoxideerd is. Noem ook even het merk en type kabel zodat we weten hoe goed deze is als hij in goede staat is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Er is geen sprake van blokkerig of haperend beeld, het is gewoon niet scherp. Als ik een andere smartcard probeer die het in een andere tv wel goed doet, dan veranderd er niets. Zou het aan de decoder kunnen liggen? Merk en type kabel heb ik geen idee van, er zat toen nog een electrozaak op loopafstand van mijn huis. Helaas ter ziele gegaan, het was toch wel erg makkelijk om een weerstandje, elco of wat je ook maar nodig hebt te halen, advies te krijgen en dan ook nog kwaliteit in huis te halen.

maartenbakker

Golden Member

Gewoon niet scherp, is geen probleem met de versterker of coaxbekabeling.

In geval van aansluiting via de SCART kan het komen doordat de resolutie via SCART maximaal 576i is. Je zou kunnen kijken of het helpt als je die decoder instelt op 576i als dat kan, of op RGB als hij dat nog niet staat. Anders zou je hem via HDMI, DVI, component, VGA, etc. kunnen proberen aan te sluiten. Wat zijn de aansluitingen en resolutie van de betreffende TV?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
harry64

Golden Member

Op 20 juni 2021 09:12:56 schreef erwin_m:
Dat klopt met wat ik heb gelezen. Als je al een abo hebt, dan kun je met netwerk-ID 4444 gebruik maken van een standaardpakket zonder kaartje. Dat geeft nog geen verklaring voor mijn slechte beeldkwaliteit en het kunnen kijken zonder smartcard.

Wat maarten ook al aangeeft, dat komt doordat je scart gebruikt.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Off topic: Kun je nagaan hoe we steeds meer 'verwend' worden door beeldkwaliteit.
Bedoel ik trouwens niets slechts mee! Hoe betere beeldkwaliteit, hoe, nou ja - beter.

Ik weet nog hoe blij ik was met mijn dure Grundig videorecorder: je kon afgespeelde opnames niet onderscheiden van directe uitzendingen, op mijn toch ook prima beeldbuis-tv.
Tegenwoordig zou ik die beeldkwaliteit van toen als een 'defect' beschouwen. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

IDD Scart met Composiet signaal is niet scherp. Misschien kan je de decoder op RGB uit zetten, iets scherper. Maar beste is met HDMI

harry64

Golden Member

Op 20 juni 2021 16:13:17 schreef Frederick E. Terman:
Off topic: Kun je nagaan hoe we steeds meer 'verwend' worden door beeldkwaliteit.
Bedoel ik trouwens niets slechts mee! Hoe betere beeldkwaliteit, hoe, nou ja - beter.

Ik weet nog hoe blij ik was met mijn dure Grundig videorecorder: je kon afgespeelde opnames niet onderscheiden van directe uitzendingen, op mijn toch ook prima beeldbuis-tv.
Tegenwoordig zou ik die beeldkwaliteit van toen als een 'defect' beschouwen. :)

Tijdje terug voor iemand betamax naar dvd omgezet. Dacht eerst ook even dat er wat stuk was. Maar de bandbreedte is kennelijk maar iets van 3.5 Mhz i.p.v. 5.

maartenbakker

Golden Member

Als je de volle bandbreedte op wilt nemen zul je een N1500 aan moeten schaffen :P Zelfs S-VHS en superbeta halen dat niet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
harry64

Golden Member

Op 21 juni 2021 12:44:29 schreef maartenbakker:
Als je de volle bandbreedte op wilt nemen zul je een N1500 aan moeten schaffen :P Zelfs S-VHS en superbeta halen dat niet.

Heb ik wel gehad ooit. Met van die vierkante cassettes van 60 minuten. Was alleen altijd wel wat met dat apparaat. Meestal de koppen die vrij snel vuil waren.