zoek PWM naar spanning schakeling

Volgens mij zal de rimpel op >=490Hz er niets toe doen, de ramp up/down van de FO is te traag en kan ook ingesteld worden zodat die rimpel bijzaak wordt.

LDmicro user.
benleentje

Golden Member

Op 21 juni 2021 16:29:45 schreef Sine:
Maar ook een nano heeft toch hardware PWM? Daar kun je veel hogere frequenties meer bereiken.

Je de Nano heeft hardware PWM en kan dus max 64kHz halen. Echter gebruik ik het arduino platform en de IDE. Een aantal libraries die gebruik gebruiken de millis() functie die genereert elke miliseconde een interupt. Als de ik de PWM instel op 64khz dan gaan de interups 64x sneller en ook de millisecondes.

Op 21 juni 2021 19:57:10 schreef MGP:
Volgens mij zal de rimpel op >=490Hz er niets toe doen, de ramp up/down van de FO is te traag en kan ook ingesteld worden zodat die rimpel bijzaak wordt.

Daar heb je wel gelijk in. Maar het zal wel aan mij liggen maar ik wil toch graag een wat nettere spanning omdat ik denk dat het ook kan. Maar veel internet schema's kan je niet op vertrouwen en heb zelf niet de kennis om dat zelf te ontwerpen en maken.

Als het bij mij werkt om een frequentieregelaar aan te sturen, waarom zou dat bij jou niet werken dan?

Dat heb ik niet gezegd :). Maar ik ben gewoon soms wat eigenwijs omdat ik denk dat het beter kan.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Lambiek

Special Member

Je hebt aan 1KHz genoeg. Ik stuur daar motorregelaars, dimmers, kleppen, frequentie regelaars enz. nee aan. En allemaal zonder problemen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Sine

Moderator

Dan heb je nog een plan B, geen PWM gebruiken maar een echte DAC in bijvoorbeeld I2C

Iets als een MCP4725 dan ben je van alle ellende af.

Nog mooier was een VFD-tje met een serieel poortje, dan ben je van die dubbele conversie af.

Hensz

Golden Member

Op 21 juni 2021 22:29:00 schreef Lambiek:
Je hebt aan 1KHz genoeg.

Psies. Samplerate is al een factor 100 lager, 1 kHz moet idd écht genoeg zijn.

Op 21 juni 2021 12:39:57 schreef benleentje:
....
Samplerate 10mS en een 10bit ADC
...

Don't Panic!