Loewe aventos 9381zw

maartenbakker

Golden Member

Als je vage strepen ziet, komt de hoogspanning dus WEL op, anders zag je niets. Het kan dat hij wat te laag is, maar je kunt testen of de beeldbuis ongeveer op de normale kleur oranje gloeit en de andere secundaire spanningen van de lijntrafo correct zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Wat ik te zien krijg is: (screenshot van een video)
Update: kabel van de juk zat niet goed. En kijk eens aan.

..

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op zondag 27 juni 2021 08:33:43 (100%)

Bericht verwijdert

[Bericht gewijzigd door ronny530 op zondag 27 juni 2021 09:59:04 (96%)

Ben ergens tussen de C9003 (verkocht ergens tot 1993 dacht ik) en de L2700 wat van Loewe weggeweest. Ik weet dat de beeldbuistvtjes in de tweede helft van de jaren 90 niet echt meer Loewe waardig waren. Speelden erg goed, maar erg zwakke lijntrafo's en vele losse contacten die fameus konden inbranden. Er heeft begin jaren 2000 zelfs een waarschuwing op de Loewe website gestaan die het "brandprobleem" aankaartte en opriep tot laten nakijken van deze toestellen.

De toestellen uit de periode 2004 en 2005 met een beeldbuis gaven een beeld dat schandalig slecht te noemen was. Herinner me nog dat in die periode geen enkel merk nog een goeie tv op de markt had.
Beeldbuizen werd niet meer in geïnvesteerd en bijgevolg was de beeldkwaliteit er ook naar. LCD/plasma was nog te pril en dus erg duur en ook erg slecht beeld.

Nu dacht ik dat deze Aventos ook ergens rond 2005 verkocht geweest is, niet?

Hoe is zijn beeldkwaliteit?

Beeld is wel goed. Scherpte kan beter die moet ik nog afregelen. Zeker niet slecht. Qua geluid is het helemaal top.deze is van juli 2004. 1500euro heeft t beest gekost. Wat een bedragen. Contrast heeft altijd op 50 gestaan. Erg verstandig ivm erf buis

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Op de beeldbuis sticker vind je de productie datum terug.In het service menu vind je het aantal brand uren.In Oostenrijk is een dode gevallen door een Loewe T.V. Dit heb ik toen aangegeven bij Loewe, waarop de terug roep actie een gevolg was!(C541 door solderen + bescherm plaatje monteren). Heb nog de nodige foto's van uitgebrande Loewe T.V.'s.

maartenbakker

Golden Member

Het beschermplaatje was een plastic (!) hitteschildje om te voorkomen dat de TV het kleedje waar mensen hem op neerzetten, in brand zou steken, als ik me goed herinner.

Op 27 juni 2021 08:02:43 schreef aristonaboy:
Wat ik te zien krijg is: (screenshot van een video)
Update: kabel van de juk zat niet goed. En kijk eens aan.

Goed gevonden. Die strepen waren niet eens erg vaag maar zaten op de verkeerde plek, als je het niet zelf al gevonden had, hadden we hier wel in koor "afbuiging" geroepen ;-)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 27 juni 2021 11:59:04 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Krelis Vonketrekker

Golden Member

Beeldbuisje, de beste T.V. ooit, volgens mij de B&O MX7000 !!

@ krelis: hij is uit 2004. Heb de rekening gezien namelijk.
@ maarten: tja gewoon alles proberen he haha.

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Aristonaboy, het is je toch maar weer gelukt!

Absoluut. Maar niet zonder jullie hulp ben er erg blij mee! Dus allemaal hartelijk dank voor de tips en het mee denken.

Op 27 juni 2021 11:59:16 schreef Krelis Vonketrekker:
Beeldbuisje, de beste T.V. ooit, volgens mij de B&O MX7000 !!

Gelukkig is alles persoonlijk. In deze quote stel ik me de vraag of je technisch of design bedoelt?

Design kan ik nog begrijpen, maar technisch?
Ik moest even googelen hoe die er nu weer uitzag; erg lang geleden nog gezien. Erg lastig chassis om aan te werken zoals alles rond die hoofdprint gebouwd zit.
Ik herinner me ook nog dat er enorm veel plekken waren op dat chassis waar het allemaal lekker warm werd, met de nodige uitgedroogde elco's en losse contacten tot gevolg...

Ik heb tot begin jaren 2000 erg vaak opgekochte tweedehands tv's hersteld voor een dito handelaar.
Mijn absolute nummer 1 is altijd de K35 geweest. Even wat doorsolderen hier en ginder en verder had je er weinig last mee achteraf. Een plezier om aan te werken. 38 analoge zenders inregelen deed ik op geen 5 min. Qua herstellen kon je overal erg makkelijk aan.
De GFL is ook nog zo'n goeike, maar die zag je niet veel. De Loewe C9003 was ook nog zo'n topper. 4 elco's in de voeding en verder kwam er nooit wat aan.

Moet zeggen dat het beeld ook best goed is bij deze. Wel ff de focus bij moeten stellen.

de k35 was idd een al te makkelijk model om aan te werken. kon je fijn bij en chassis kon je uitklappen als er een module haperde. losse solderingen was het meestal wel. ben er ook wel tegengekomen die niet in de tv kast paste en stonden dus zonder achterkap te draaien. een nest spinrag erin en maar net in de gaten hebben met eruit schuiven dat je niet in de hoogspanning greep.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 27 juni 2021 17:26:14 schreef testman:
de k35 was idd een al te makkelijk model om aan te werken. kon je fijn bij en chassis kon je uitklappen als er een module haperde. losse solderingen was het meestal wel. ben er ook wel tegengekomen die niet in de tv kast paste en stonden dus zonder achterkap te draaien. een nest spinrag erin en maar net in de gaten hebben met eruit schuiven dat je niet in de hoogspanning greep.

Heb hier boven een k12i staan: de Leonardo 944 ( vorig jaar overgenomen van v1ncent van dit forum. K12 is ook mooi om aan te werken. Alle kanten op te klappen.

IDD mooi voor elkaar je Loewe!! Ja, werkte ook graag aan alle klap chassis van Philips, K series waren best OK.. K12i toestellen met de 540X buizen waren een wat mindere combi, maar eens een door B&O geselecteerde buis met vergulde contacten in geplaatst en was echt een super beeldje!!

Op 27 juni 2021 19:09:17 schreef smd:
IDD mooi voor elkaar je Loewe!! Ja, werkte ook graag aan alle klap chassis van Philips, K series waren best OK.. K12i toestellen met de 540X buizen waren een wat mindere combi, maar eens een door B&O geselecteerde buis met vergulde contacten in geplaatst en was echt een super beeldje!!

Welke buis er in zit weetik niet precies. Wel dat hij elke avond speelt zonder problemen. De loewe laat nu het ek zien. Speelt weer perfect foto is de k12

maartenbakker

Golden Member

Gezien modeljaar 1979 zal het wel een -510X zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik dacht in eerste instantie aan een defecte beeldbuis en dat had ik ook in een bericht geplaatst maar weer verwijderd omdat de stekers op de afbuigspoel het probleem veroorzaakte. Ik ken dat probleem maar ik dacht eigenlijk dat Aristonaboy dat ook wist en al uitgesloten had. Het beste maar ook gevaarlijkste chassis van Philips is de K40 geweest soldeertin was blijkbaar schaars en daardoor kwamen de soldeerverbindingen los te zitten gevolg geen beeld maar daar wist de kijker wel wat op, een klap boven op de tv en jawel voor de rest van de avond geen problemen meer. Totdat het faliekant fout ging waarbij de print in brand vloog en de achterkap begon te smelten en nog net niet in brand vloog. Grappig was wel dat de schade beperkt bleef en menige tv's waren nog te herstellen. Mijn favoriet was het G110 chassis met de beroemde blauwe schijf condensator en de 1.2 nano condensator die gingen er met een plof en een rookwolk uit en de voeding begon kwaadaardig te piepen omdat die in beveiliging ging. Ook qua beeld was de tv mooi om naar te kijken maar over de vorm waren de meningen verdeeld.

Kabel had ik niet naar gekeken. feit was ook dat de vorige eigenaar zelf "even" gekeken had. waarschijnlijk dit kabeltje er naast geprikt(houders aan de zeikanten om hem vast te houden zijn er af. daarna zag ik dus dat het niet goed zat. nu zit t weer vast met lijm uit een lijmpistool. soms ga je er van uit dat iets goed zit. bleek deze keer niet het geval haha.

Verhalen van de k40 zijn er te over idd. Scheen wel eens mis te gaan.
Vind het wel een heel interessant verhaal moet ik zeggen.V1ncent heeft er ooit eens wat over gevraagd meen ik me te herinneren.

Even terzijde heb je de aansluitingen achter de print van het juk ook na gesoldeerd want wellicht is daar het probleem mee begonnen. Maarten weet wat dat betreft over de geschiedenis van Philips veel meer dan ik maar toen Philips de beeldbuis divisie aan LG overdeed luidde dat het einde van Philips in want die beeldbuizen sleten al in de folder. Het merk Philips had toen al een flinke douw opgelopen en is er met de overname van TP vision niet beter op geworden.

Op 28 juni 2021 14:55:41 schreef ronny530:
Even terzijde heb je de aansluitingen achter de print van het juk ook na gesoldeerd want wellicht is daar het probleem mee begonnen. Maarten weet wat dat betreft over de geschiedenis van Philips veel meer dan ik maar toen Philips de beeldbuis divisie aan LG overdeed luidde dat het einde van Philips in want die beeldbuizen sleten al in de folder. Het merk Philips had toen al een flinke douw opgelopen en is er met de overname van TP vision niet beter op geworden.

Ja zeker heb ik dat. Probleem was dat de power fet enzo defect waren tv viel uit en de vorige eigenaar dacht t ff op te kunnen lossen. Toen stekkers los gehaald en toen weer terug gedaan maar niet op de juiste manier.