Voor HF welke meet apparatuur gebruiken jullie?

Op 11 juli 2021 20:23:13 schreef grotedikken:
...En je had de voor zn tijd toch wel interessante computer TRS80.

TRS-80 was het merk, die hadden een hele serie computers, te noemen: model 1, model 2, model 2, model 4, etc :-) "Toch wel interessant" is wel tamelijk zwak uitgedrukt. Het was een van de eerste merken die met home-computers op de markt waren. Apple claimt die titel met z'n Apple2, maar het zou mijn niet verbazen dat TRS80 net iets eerder was met z'n model 1 ('77).

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ha flipflop,

De TRS80 leuke computer 8080 C.P.U. maar Apple was eerder dat scheelt best wel een paar jaar, de Apple I was een bouwpakket.
Maar Steve en Steve hadden al snel door dat gaat hem niet worden dan krijgen we constant bonje met de F.C.C. leuk om te weten de eerste 400 Apple computers aan huis en in de plaatselijke radio shop gemodificeerd zijn om aan de E.M.C. eisen te voldoen.

Mijn Apple II zie je niet veel meer ( 1976 ) is een 110 V machine en geheel T.T.L. kostprijs HFL 4200,- 16 kB ram uitbreiding HFL 900,- bij Manudax !
Tandy was een jaartje later in Europa eigenlijk gelijk met de Commodore.

Ik heb hem nog steeds en werkt prima floppy station en diverse kaarten.
Zoals een 2 kanalen scope 20 MHz diverse kaarten waaronder IEEE488 kaart, geluid recorder van Speech lab dit is een Heuristics speech recognition card hiermee eerst in de leermode en daarna gesproken commando's aan de Apple geven zo'n 80 stuks.
Verder Z80 kaart, 6800 kaart, klok kaart, en zelf ergens in 1986 een kaart ontwikkeld voor het digitaliseren van video zwart / wit uiteraard.....
Maar niet echt als RF meetinstrument alleen programma's geschreven in Fortran en Pascal.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

De Apple 1 telt niet want dat is een bouwpakket, en dus niet een compleet product dat seriematig geproduceerd op de markt kwam. Dan kun je de Altair ook wel meetellen :-)
De Apple 2 was gelijk met Model 1 en PET op de markt, in 1977. Wie nou precies een maandje eerder/later was is een onzinnige strijd, heeft geen zin. Ze hebben allemaal hun eigen stempel op de geschiedenis gedrukt.

Terug on-topic maar wat mij betreft.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Spectrum Analyser, GPSDO's, counters, DMM's, Bench VA meters
Diverse verzwakkers (1 - 60W, diverse dB's, Narda, Diconex)
(Bi-)directional couplers (Siemens 7/16 zilverschroot, HP breedband)
Scopes (Tektronix analoog, Siglent digitaal)

en dan zal ik best nog wat vergeten zijn:
HP LCR meetbrug, IC tester, kolomboor machine

Groetjes, Frans

mel

Golden Member

Die kolomboormachine heb je zeker nodig bij hf :9

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Als het project niet lukt is een grote hamer ook handig.