Mijn 2e print ooit

Rew: zo ik heb hem aan geopast zodat ik nu kan kiezen wat de vmot voltage is met een soldeer jumper tussen 5v en vin.

jij had het over enable, ik heb de slp pin toch al aan gesloten wartom zou ik dan de enable pin nog gebruiken? nooi echt het verschil geweten tussen die 2

MansTrein: het is gemaakt in eagle.

Wat /ik/ weet is dat als je hem open laat hij UIT gaat.....
Helemaal zeker weten doe ik dat niet want zo'n fout maak je maar 1x en dat was een hele tijd geleden. :-)

Ik geef je gelijk dat ze "ongeveer hetzelfde" doen. Maar niet precies.

Ik geloof dat blij "sleep" gaat de digitale electronica in de chip ook uit, niet alleen de output stage.

Dus stel dat ie op 16 microsteps per fullstep staat, dan kost het 64 microsteps (4 fullsteps) voordat ie weer terug bij af is. precies 1 "weerstandspunt' verder. (de fullsteps zou je A+ B+ A- B- kunnen noemen).

Stel de motor begint precies op 12 uur en dan zit ie precies in de A+ microstep. Geef je nu 16 microsteps dan draait de motor 1/200e van een omwenteling. Vervolgens zet je "enable" uit.... (hoog/laag ik weet niet wat het moet zijn). Zet je hem daarna weer aan: Blijft ie leuk staan op de 1/200e gedraaid.

Zet je hem in sleep, en weer terug, dan kan ie niets anders verzinnen dan dat ie in de nul-stand zit, hij bekrachtigd de motor in de "A+" positie: het weer aanzetten zorgt voor een beweging naar de 12-uur positie!

Uit m'n hoofd was /dat/ het verschil tussen sleep en enable.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

ah ok maar dan wil ik eigenlijk de enable pin gebruiken in plaats van de sleep ping dan verliest hij zijn positie niet

Ok nou, denk ik dat ik klaar ben, ik ben overal wel 100x overheen gegaan en wil hem bestellen. ik vroeg mij of iemand weet of een een pcb fab in europa zit. ik kan wel bij een jlpcb of een seeedstudio ze bestellen maar als ik het kan wil ik proberen zo veel mogelijk locaal te halen en ik zelf hou niet zo can china.

Er zijn minstens Aisler en Eurocircuits.

Op dit forum is ook een draad met een aantal van die printenboeren.

Een tijdje terug voor de grap eens gezocht (ik denk met "ilse") naar printenboeren in nederland, en toen kwam ik vrij veel hobbyisten tegen die op hun zolderkamertje printen maken als bijvertienste, maar toen waren de meeste al weggeconcureerd door china.

dank je wel Aisler lijkt me wel wat goed betaalbaar.

Ik heb ook een aisler bestelling gedaan. Gewoon om te testen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Op 28 juni 2021 19:43:17 schreef Precious roy:
Ok nou, denk ik dat ik klaar ben, ik ben overal wel 100x overheen gegaan en wil hem bestellen. ik vroeg mij of iemand weet of een een pcb fab in europa zit. ik kan wel bij een jlpcb of een seeedstudio ze bestellen maar als ik het kan wil ik proberen zo veel mogelijk locaal te halen en ik zelf hou niet zo can china.

Het laatste plaatje wat je geplaatst hebt ontbreekt nog een spoortje naar de connector. Dat is er nu wel ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

dit is me laatste versie die ik vandaag of morgen ga bestellen

mist het spoortje nog? zo ver ik kan zien is alles er al

bprosman

Golden Member

Op 29 juni 2021 14:00:25 schreef Precious roy:
dit is me laatste versie die ik vandaag of morgen ga bestellen
[bijlage]

mist het spoortje nog? zo ver ik kan zien is alles er al

Nee, deze is OK.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

ik heb me print binnen van Aisler en alles ziet er goed uit zo ver ik kan zien.

ik heb nog wel een vraag ik heb de LM2596 er op gesoldeerd en hij geeft 4.5v en als ik er over na denk klopt het ik heb de weerstand verkeerd. Maar ik had ooit een site die een calculator had maar die ben ik kwijt. ik vroeg mij af of iemand de waardes weet voor 5v of een calcualtor