alternatief 2sd1970

iemand een idee wat ik ipv de 2sd1970 kan gebruiken het is voor een hf liniar van 1 watt ,

maartenbakker

Golden Member

Je bedoelt 2SC1970.

Je zou eens bij Display in Haarlem kunnen informeren. De categorie 2SC.... is nog leeg op hun website maar volgens mij heeft hij wel wat keuze.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ha jehudy,

Als je hem voor een nieuw ontwerpje nodig heb en niet te hoog in frequentie hoeft te gebruiken kan een 2N4427 goed werken.
Deze kost € 2,25 bij de Dutch Radio Shop.......

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

ja de 2n4427 wist ik ook , maar die heeft een andere behuizing , de 2sc1970 is beter te bevestigen met isolatie tegen de behuizing te schroeven (ik zal nog eens in haarlem bij display informeren )
zijn er mischien nog andere torren met een to 220 behuizig met ongeveer dezelfde specificaties??

ja de 2n4427 wist ik ook , maar die heeft een andere behuizing , de 2sc1970 is beter te bevestigen met isolatie tegen de behuizing te schroeven (ik zal nog eens in haarlem bij display informeren )
zijn er mischien nog andere torren met een to 220 behuizig met ongeveer dezelfde specificaties??

Bert jan

Special Member

Tot ca. 50 mhz zou je gewoon een BD135, 137 of 139 kunnen proberen.
Kosten niet veel en makkelijk verkrijgbaar.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Ha jehudy,

Vandaar mijn vraag is het voor een nieuw ontwerp :?
Maar mijn tweede vraag staat nog open, dat was waar ga je hem voor gebruiken.
Als het laagfrequent is zijn er wel 100 vervangers maar hoogfrequent is iets anders !
Ik ga er maar vanuit dat het hoogfrequent is.... misschien 10 / 11 meter band of 3 meter.

Ik zie dat @Martin V een oplossing heeft wel veel geld, ik kan er niet bij staat wel op mijn lijst 30 stuks maar gezien de puinhoop aan deze kant geen optie........
Wel zou je een 2SC2275 kunnen gebruiken ( denk ik ) deze is TO220 en dezelfde pinnig fT 200 MHz en een kleine Miller capaciteit laagfrequent eigenschappen zijn niet relevant.
Misschien een kleine aanpassing voor wat het werkpunt betreft dan zou ik voor je moeten kijken !
Deze is te koop bij Reichelt voor € 0,61 dus een redelijke optie denk ik.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Ik heb wat foto's dan zie je wat ik aan het maken ben

[attachment=0]
[attachment=4][attachment=0]

Op 19 juli 2021 00:49:34 schreef jehudy:
Ik heb wat foto's dan zie je wat ik aan het maken ben

Ik heb wat foto's dan zie je wat ik aan het maken ben

Het schema heb ik wat aangepast ik gebruik een bfr96 en dan de 2sc1970 of vervanger. ,stuurzender is 35 mw dus de 2 torretjes moet het dan opkrikken naar ruim 1 watt nacht ik grt jehudi

Het is voor de 3 meterband. ,hat net een heel verhaal gerijpt maar het was ineens verdwenen

De 2sc2275 zou dus ook kunnen ,goeie tip. Ik bestel altijd bij reisgeld de 2sc1970 was daar niet meer leverbaar maar als de 2275 ook kan dan ga ik die maar bestellen , ik had trouwens zelf een
Variant gemaakt zie foto een 2n4427 op een to220 behuizing gesoldeerd

Ik denk dat de 2sc2270. 0p een te hoge spanning werkt namelijk 120 v
Op v rond de 13 v. Zou dat geen probleem opleveren ???

rob007

Yarr, Matey!

Had een 2N3866 of 2N3553 ook niet kunnen voldoen?
https://www.ebay.co.uk/itm/184148267506
Goed koelen is altijd een MUST!!!

VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Wanneer het voor de 3 meter is kun je iedere HF transistor er wel in zetten en hoeft het niet specifiek die transistor te zijn.
Bijvoorbeeld een 2N4427 2N3866 of 2N3553 maar ook de 2SC1971.

ik had trouwens zelf een
Variant gemaakt zie foto een 2n4427 op een to220 behuizing gesoldeerd

Vreemde combinatie een TO39 op een TO220?
Een TO39 koel je met een koelster.

De behuizing van een 2N4427 is de collector en staat dus onder spanning, de behuizing van de 2SC1970 is dacht ik de emitter en die kan dus direct op de massa GND.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Nee de collector is de behuizing bij de 1970
Bij de 1971 is het andersom ,maar ik pak wel een 2 n4427 met koelster