connectbox samsung tv

bij de tv UE55HU8500 hoort een connectbox. Deze is aangesloten op de TV via een kabel met 2 speciale connectors.
De UE55JS900L heeft ook een dergelijke box en kabel. Ik stel mij de vraag of ik van beide tv's de connectboxen zou omwisselen wat er zou gebeuren ? Iemand enig idee. Marc

Shiptronic

Overleden

Proberen en het resultaat hier posten?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

reden dat ik de vraag stel is dat ik bang ben dat de tv stukgaat.
Waarom zou ik dit graag weten.
Mijn 55HU8500 heeft een tijdje geleden een fout vertoont. Bleef steeds in standby en kon niet worden gestart. Niet met de afstandsbediening alsook niet met de knopjes achteraan. Omdat ik geen tijd had om ernaar te kijken had ik mijn reserve opgesteld. Toen ik uiteindelijk tijd had deed de grote tv het weer. Ik vermoed een breuk van een een soldeeraansluiting onderaan een chip.
Nu heb ik toevallig een UE55JS900L gekregen met een gebroken beeldscherm. Het connectbakje ziet er bijna identiek uit en de kabels passen.
Ik stel de vraag omdat er mogelijks reeds iemand hier ervaring meegeeft.

In principe zijn de One connect boxen identiek als ze het zelfde type hebben. je heb een kleinere box, maar die heeft een andere stekker.. Miss wel interesse evt in de gebroken scherm op zich evt als U die wegdoet ( printen niet in geinteressseerd)

Beide OCB's zijn niet uitwisselbaar voor zover mij bekend. Er zit verschil in bouwjaar en de ene is UHD en de andere is SUHD en de kabels hebben verschillende bestelnummers en wijken af van elkaar.

SMD, leuk dat je interesse hebt in het gebroken scherm. Moest ik kunnen ruilen voor een connectbox die bij mijn tv past zou dat ideaal zijn.

IDD als ik die heb, konden we zo ruilen!! Zijn de stekkers identiek zoals William zegt??

SMD,

voorlopig zal ik niet ruilen. Ik moet alles eens goed van nabij bekijken. Mijn UE55HU8500 vertoont opnieuw de fout . Start niet op en standby lampje brand. Soms start hij toch op en gaat na een tijdje in de fout door aan en uit te gaan. Ik vermoedde een probleem met een soldeerverbinding onderaan een chip in de connectbox. Daarom heb ik nu toch maar eens de connectbox van de UE55JS900L aangesloten.
Televisie start op maar het beeld staat op zijn kop. Ook krijg ik een melding dat TV en connectbox niet samengaan en dat ik met een evolution kit een upgrade moet uitvoeren. Maar belangrijk is dat de tv opnieuw zijn fout vertoont. Dus connectbox is niet defect het probleem situeert zich in de TV.
Nu zal ik eens controleren of het beeldscherm van beide televisies niet identiek is. Dan zou ik weleens het beeld scherm kunnen verplaatsen naar de UE55JS .

Ik zal deze bijdrage afsluiten. Bij mijn zoektocht naar het probleem in de UE55HU8500 heb ik een ontdekking gedaan die ik niet kan verklaren. Ik zal een nieuwe bijdrage posten gezien het probleem niks te zien heeft met een connectbox. gn, Marc

Dat laatste is de optie, beeldscherm wisselen.. Maar zal ook niet meevallen er zijn vele verschillende geplaatst zelfs in zelfde model.

1 ding zeker One connect is OK ondanks gekeerd beeld..

smd ik kan je niet bereiken via mail. stuur eens een mail, gn marc