Transformator + Ring3 plus icm deuropener

Hoi allemaal

Ik heb onlangs mijn standaard bel drukknop vervangen door een Ring 3 Plus. Volgens schema die ik heb getekend, zie afbeelding hieronder. Ik maak hier gebruik van de al aanwezige deurgong byron 7721 en transformator Bittorf ta 25/E - 230V 50Hz ->> 8V 1A.

Ik loop tegen 1 probleem aan waar ik niet uit kom.

Op de afbeelding is een deuropener te zien die naast de Ring3 ook op de transformator is aangesloten. De deuropener heeft zijn eigen bedrading.

De deurgong werkt helaas niet wanneer de deuropener op de transformator is aangesloten. Zodra ik de deuropener van de transformator los koppel dan werkt de gong weer wel.

Nu kan ik gewoon een 2e transformator bijplaatsen en de Ring3+Gong daarop aansluiten. Hiermee scheid ik het van de deuropener en zal het gaan werken.

Voordat ik dat doe was ik op zoek naar een manier om het alsnog op de bestaande transformator aan te kunnen sluiten.
Na een zoektocht ben ik terecht gekomen op Circuitsonline en hoop dat iemand een gouden tip heeft :)

p.s. Ring 3 ondersteunt de transformator en de Gong. Ik heb het laten checken bij de helpdesk van Ring.

een 8V beltrafo is erg op het randje voor een ring3, al vaker de trafo voor een 12V model moeten ruilen.

sluit een relais 12VAC met de spoel in serie aan met de ring over de spoel een 27ohm 5W weerstand, en gebruik het relaiscontact voor de bestaande 8V beltrafo en bel.

[Bericht gewijzigd door testman op woensdag 21 juli 2021 20:19:23 (45%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heb je niet per ongeluk de gong en de deuropener parallel gezet?

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Heb je een deuropener die normaal spanningsloos is?
Dan moet er ergens een bedradingsfoutje zitten.
Zo 1, 2, 3 zou je schema moeten. werken.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

He bedankt !

De deuropener is idd spaningsloos, het is een ouderwets systeem met veer en ketting, klein motortje erin.
Heb de kabels nog eens nagelopen maar het is exact volgens tekening. Op de tekening kruisen de kabels elkaar maar staan echt los van elkaar.

Beats me! 8)7

Twijfel zelf ook aan de 8v trafo, ondanks dat ring aangeeft dat het voldoende moet zijn.
Zal denk ik toch een 12-18v moeten plaatsen, mogelijk dat het probleem daarmee verholpen wordt (gok).

Zijn er btw opbouw-transformatoren die bijvoorbeeld op 1aansluitpunt 8v leveren en op een andere 12of hoger?
De deuropener kan namelijk max 8v aan. Het idee is dan om toch 1 trafo te gebruiken maar de deuropener en Ring+gong apart aan te sluiten..

Voorbeeld:
(*)0v - (*)8v - (*)12v - (*)18v

Er moet een bedrading,s fout in zitten of er zit een lampje in de drukknop van de deuropener, anders trekt de deuropener geen stroom weg.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Op 23 juli 2021 15:03:01 schreef Edje-Ed:
He bedankt !

De deuropener is idd spaningsloos, het is een ouderwets systeem met veer en ketting, klein motortje erin.
Heb de kabels nog eens nagelopen maar het is exact volgens tekening. Op de tekening kruisen de kabels elkaar maar staan echt los van elkaar.

Beats me! 8)7

Twijfel zelf ook aan de 8v trafo, ondanks dat ring aangeeft dat het voldoende moet zijn.
Zal denk ik toch een 12-18v moeten plaatsen, mogelijk dat het probleem daarmee verholpen wordt (gok).

Zijn er btw opbouw-transformatoren die bijvoorbeeld op 1aansluitpunt 8v leveren en op een andere 12of hoger?
De deuropener kan namelijk max 8v aan. Het idee is dan om toch 1 trafo te gebruiken maar de deuropener en Ring+gong apart aan te sluiten..

Voorbeeld:
(*)0v - (*)8v - (*)12v - (*)18v

de opener wordt maar enkele seconden gebruikt, daar zou ik zo 12VAC op durven zetten. op 8V bellen gaat 12V ook prima, hoor je ze iig ook nog. van die 8V houd je op de bel ook niet veel meer over, spanningsval over kabel, drukker en trafo die kortsluitvast is.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 23 juli 2021 19:09:26 schreef testman:
[...]

de opener wordt maar enkele seconden gebruikt, daar zou ik zo 12VAC op durven zetten. op 8V bellen gaat 12V ook prima, hoor je ze iig ook nog. van die 8V houd je op de bel ook niet veel meer over, spanningsval over kabel, drukker en trafo die kortsluitvast is.

Check!

Heb de gacia tf-b maar besteld. Werk ik het gelijk netjes weg in de groepenkast en kan de huidige opbouwtrafo na 25jaar met pensioen ;)