Hallo,
Ik ben met een projectje bezig en heb wel wat ideeen maar wilde eens kijken of iemand hier nog een goed idee heeft..
De bedoeling is passerende auto's te herkennen. de auto's komen 1 voor 1 langs. er kan iets aan boord geplaatst worden maar de detectie moet in het veld geplaatst kunnen worden... (dus geen vaste opstelling of iets in de weg ) het zijn ongeveer max 300 verschillende auto's..
Het mag natuurlijk geen fortuin kosten .
Het moet wel betrouwbaar zijn.
Ik zat eerst zelf te denken aan IR. zend een address en ontvang dit langs de weg. de uitlijning en snelheid komt volgens mij de betrouwbaarheid niet te goede.
Daarnaast zat ik nog te denken aan RF. met een picje data ernaartoe sturen die individueel is..
Ik heb al een systeem draaien (iets heel anders) met rfid tags maar krijg je die zo snel en betrouwbaar en door een gate van 5 meter breed uitgelezen?? Dan krijg je een beetje de poorjtes bij een winkel....
alles BT of wifi duurt natuurlijk veel te lang om aan te melden etc..
Ik neig toch een beetje naar de IR methode, maar ben bang voor de betrouwbaarheid...
op een circuit doen ze dat met transponders, maar dan ligt er een lus in de weg.. iemand die daar toevallig de achterliggende techniek van weet??