Passerende Auto herkenning

Shiptronic

Overleden

Via het klikken op je naam kom ik bij jouw link terecht , en onder Nieuws laatste post :

: 25-07-2011 | RallyTeam Wernhout nu ook op Twitter
Om toch maar een beetje met de tijd mee te gaan is RallyTeam Wernhout nu ook op twitter te volgen!

Dus ik dacht er is 19 jaar niets gebeurd, en heeft zijn hobby weer opgepakt.

Maar ik begrijp dat er dus meer geracet en gesleuteld word dan de website word onderhouden :)

[edit] alhoewel

Copyright 2021 Rally Team wernhoutCopyright 2021 right

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
JoWi

Special Member

Op 23 juli 2021 16:28:49 schreef amateurtje:
[...].
Had ik op een PI een camera kunnen aansluiten?

Ja, de PI heeft een camera interface. Dit is bijvoorbeeld een setje met camera:
https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi-zero-w-camera-pack

Ignorance is bliss

De officiele cameras kosten rond de 20 euro.

De namaak (maar werkt wel) cameras uit china zijn er vanaf drie euro.
https://www.ebay.com/itm/313560982860?hash=item4901b0e54c:g:w0cAAOSwrM…
(eerste-de-beste: iets duurder).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Maar ik begrijp dat er dus meer geracet en gesleuteld word dan de website word onderhouden :)

Aan de website is al heel lang niets gedaan.. Een keer mee verhuisd met andere websites.... :) Waar die 2021 vandaan kom t is me een raadsel...

We zijn nog altijd wel bezig al hebben we de focus wat verlegd naar andere soort rallies.. Naast snelheidsrallies zijn er een hoop leuke alternatieven voor een stuk minder geld..

Ik wil we lgraag in basic talen blijven.. Iemand een goed idee dan binnen de basic wereld om iets met een PI te doen?

maartenbakker

Golden Member

Vaak wordt de copyrightdatum door een php script gegeneerd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 23 juli 2021 20:03:00 schreef maartenbakker:
Vaak wordt de copyrightdatum door een php script gegeneerd.

mysterie opgelost..

Als ik het zo lees wil je eigenlijk gewoon openCV op een 'PC'. PC mag dan natuurlijk ook een kleine laptop zijn of een raspberry pi. Er zijn voor beeldherkenning ook hardware modules zodat het wat vlotter werkt op een raspi. De voordelen van een laptop zijn natuurlijk dat je meteen bij de beelden kan, je kan wat bijsturen, onherkenbare plaatjes bekijken, accu is al aan boord etc.

Alle oplossingen met 300 kastjes lijken me peperduur worden, moeilijk qua logistiek (batterijen, updates, plaatsen, onderhoud, verlies etc).

QR codes, stickers, RFID, alles gaat toch redelijk in de papieren lopen. Laat maar eens een sticker printen op numberbordformaat. Veel kleiner moet je niet willen. Vervolgens moeten die eigenaren dat ook nog willen plakken. En op welke plek etc. Stel ze komen opdagen en zijn de sticker vergeten, hoe ga je dat doen met weerbestendige stickers van 30cm, die print je niet zomaar even uit. Actieve RFID idem: niet voordelige en behoorlijke logistiek om dit te plaatsen in elke auto.

Met 300 foto's op een laptop (smartphone, doosje etc) ben je eigenlijk al klaar. Zelfs zonder nummerborden zal software met behulp van de operator vrij eenvoudig de auto's herkennen door de verschillende velgen, kleuren, vormen etc.

De tijd die het je gaat kosten om dit in BASIC te doen verdien je vierdubbeldwars terug door eens te kijken hoe dat Python nou werkt.

https://miro.medium.com/max/3600/1*uY_pf9vzgJGcgljctkaUjA.png

https://i.imgur.com/HJbY5og.png

Op 23 juli 2021 15:51:11 schreef amateurtje:
Een uC is wel het enige wat heel goed gesynct kan worden over een aantal poortjes en nauwkeurig blijft lopen op hondersten van seconden....

Nee hoor, met NTP krijg je een tijd die binnen een paar milliseconden nauwkeurig is, en dan blijft de RTC van een normale laptop weken nauwkeurig genoeg doorlopen. Met een Raspberry Pi kan dat ook, maar die moet dan wel aan blijven; als hij opnieuw opgestart zonder netwerk verbinding heb je geen tijd. Je kunt er ook een GPS ontvanger aan hangen voor de tijd, maar ik weet niet hoe nauwkeurig dat is via de seriële verbinding.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op 24 juli 2021 11:36:07 schreef SparkyGSX:
[...]Nee hoor, met NTP krijg je een tijd die binnen een paar milliseconden nauwkeurig is, en dan blijft de RTC van een normale laptop weken nauwkeurig genoeg doorlopen. Met een Raspberry Pi kan dat ook, maar die moet dan wel aan blijven; als hij opnieuw opgestart zonder netwerk verbinding heb je geen tijd. Je kunt er ook een GPS ontvanger aan hangen voor de tijd, maar ik weet niet hoe nauwkeurig dat is via de seriële verbinding.

Deze overdracht heeft ook een bepaalde tijd nodig. Zeker ook de seriele overdracht uit ee nGPS ontvanger. Op zich goed genoeg om 1 master van ee nuitgangstijd te voorzien, maar of hij loopt op milliseconden zoals jij aangeeft, betwijfel ik..

heb je ooit verschillende pc's met een NTp gesynct en vervolgens de afwijking van deze PC's onderling bepaald?

Ik krijg niet het idee dat alle pc's allemaal op de milliseconden gelijk lopen terwijl ze toch constant (of minimaal dagelijks) dus gesynct zouden worden......

Om dit te testen zou ik de volgende opstelling moeten maken en dat is een IO/kaart of iets aan meerdere PC's hangen en deze via een knop gelijk activeren. De software zou dan de exacte tijd meoten registreren en vastleggen....

volgens mij gaat er dan ook nog wel wat tijd verloren in de software vanuit de I/O trigger..... Het mooie van een uC is dat die trigger `via een interrupt in een enorme snelheid het tijdstip vaslegt van de trigger....

Het gaat niet zozeer om de echte tijd (al worden daar hele websites over gemaakt wat dat dan is) maar het gaat meer om een goede vastlegging van het tijdsverschil tussen de poortjes natuurlijk.....

Frederick E. Terman

Honourable Member

Nou moet je je van zo'n milliseconde ook weer niet té veel voorstellen. In die tijd rijdt een auto 1 of 2 cm. Misschien 3 cm, als hij 120 km/h rijdt.

Bovendien valt een afwijkende tijd natuurlijk weg als je tijdverschillen meet.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 24 juli 2021 14:15:06 schreef Frederick E. Terman:
Nou moet je je van zo'n milliseconde ook weer niet té veel voorstellen. In die tijd rijdt een auto 1 of 2 cm. Misschien 3 cm, als hij 120 km/h rijdt.

Bovendien valt een afwijkende tijd natuurlijk weg als je tijdverschillen meet.

klopt, maar hondersten zijn in onze sport wel belangrijk.

als je tijdverschillen meet vervallen ze enkel indien de sync van de tijden met minimale afwijking is van een centrale master.

dus, 0las je de uC synct naar een centrale master krijg je volgens mij minder afwijkingen dan alle clients laten syncen tov een NTP. Dan daarbij dus nog een I/O reactie van een gemiddelde PC komt daar dan dus nog bij zoals ik schreef. Maar dit is een aanname gebaseerd op een gevoel... Het testen van de synchronistatie van PC's heb ik dus nog nooit gedaan..

In de laatste gevallen vallen de afwijkingen dus niet weg in geval van het meten van tijdsverschillen. Dus je moet evne goed kijken op welke afwijkingen je doelt.. Zoals ik schreef, tijdsafwijkingen tov een "echte tijd" interesseren met niet direct...(behalve als dit de kern zou zijn van je meetsysteem voor de tijdsverschillen....)