Condensator

Goedenavond allemaal

Ik wil een nieuwe condensator bestellen
voor mijn zwembadpomp. Nu heb ik er een gevonden waar de specificaties voor een groot deel overeenkomen. Alleen bij mij staat er dus 40/85/21 en op de gevonden condensator zijn alleen die cijfers anders. Weet iemand waar deze nummers voor staan? Of zijn dit puur de maten van de condensator?

Vergelijken met de gegevens van soortgelijke condensatoren lijkt het me dat die getallen iets te maken hebben met het temperatuurbereik.
40/85 zou dan betekenen: van -40 tot +85 graden C.
Wat die 21 voorstelt weet ik niet.

Het heeft niks te maken met de afmetingen. Dat kan je overigens zelf makkelijk controleren.

Maar voor condensatoren voor zwembadpompen.... Gewoon de capaciteit (hier 6uF) moet zo nauwkeurig mogelijk overeenkomen. Als je hem echt niet kan vinden kan je 10% afwijking waarschijnlijk wel tolereren.

Dan de spanning: Hier 450V AC, die moet gelijk of hoger zijn. Als het er bijstaat: Kies voor een BEDRIJFSCONDENSATOR, niet voor een STARTcondensator. (als er een startcondensator in zat mag je upgraden naar een bedrijfscondensator, maar andersom niet.) Als je een enkel stuk moet vervangen, is het prijsverschil zo klein dat je net zo goed een betere bedrijfscondensator er in kan zetten.

That's it! de rest is niet zo belangrijk. Dat kunnen dingen zijn over productiedatum en zo.

Kortom, volgens mij heb jij al een veel nauwkeurigere match dan nodig, dus heelmaal geen zorgen maken om de rest.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/