aanloopcondensator pomp zwembad

vergeten

Golden Member

Alle begin is moeilijk, :) het deel van een bericht wat je wil herhalen (quoten) zet je tussen

code:

[quote] herhaalde bericht [/quote] jouw reaktie en verder...

Dat kan met een knop, de vierde van rechts, die boven je bericht staat. Je selekteert eerst de tekst die je wilt quoten, dan druk je op die knop, dan worden die tekens automatisch ervoor en erachter gezet.
Daarachter begin je met je antwoord. Dus altijd pas achter de [/quote] beginnen met typen dan blijft het overzichtelijk.

Die 2 schoentjes zijn met elkaar doorverbonden, ze zijn samen de ene aansluiting van de condensator.
De andere 2 schoentjes vormen de andere condensatoraansluiting en zijn ook samen doorverbonden.

Het is natuurlijk handig dat je ook zo'n condensator optrommelt met aan beide zijde 2 schoentjes, dan hoef je geen doorverbindingen te maken.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 24 juli 2021 23:30:31 schreef vergeten:
Je kan hem niet opmeten met een multimeter tenzij er een capaciteitsbereik op zit. Maar echt betrouwbaar is zo'n meting niet.

[...]
40/85 is het temperatuurbereik -40 --> +85 °C, die 21 is het aantal dagen dat hij stand houdt bij 40°C en een hoge luchtvochtigheid >95%.
Maar erg belangrijk zijn die waarden niet.

Het gaat erom dat het een bedrijfscondensator is van 6µF met een werkspanning van 450 volt AC of hoger. Niet te hoog hij moet nog wel passen in het doosje.

Hier kan je er een kopen.
Let wel op of hij er nog in past, deze is 3,5 x 6 cm.

Dus als die waardes iets afwijken maar binnen de Nederland norm blijven is er niks aan de hand

vergeten

Golden Member

Op 25 juli 2021 11:49:32 schreef Junior1981:
[...]

Dus als die waardes iets afwijken maar binnen de Nederland norm blijven is er niks aan de hand

Wat versta je onder-, bedoel met de "Nederland norm" ?

Ik schreef het al:
1. Bedrijfscondensator
2. 6µF
3. 450VAC of hoger.
4. Moet fysiek passen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.