55HU8500 defect

Mijn 55HU8500 werkt niet meer zoals het moet. Soms dagen geen probleem dan steeds heropstarten of volledig in standby.
Deze tv heb ik maanden terug gekregen en hersteld. Er waren op de voedingsprint een tweetal slechte solderingen en er was een MOSFET en zekering stuk.
Nu opnieuw problemen. Wat mij opviel toen ik deze tv in handen kreeg was vochtdeeltjes op de isolerende folie onder de voedingsprint.
Nu ik maanden later deze print opnieuw verwijder zie ik opnieuw vochtdeeltjes. Ik heb de zwarte folie losgemaakt en zie dat de aluminium plaat aangetast is, er is ook een witte afzetting te zien. eerst dacht ik aan vocht indringing in deze tv. Maar het probleem doet zich enkel voor onder de voedingsprint. Ik vermoed dat het om zouten gaat door een inwerking van zuren in de aluminium. Ik denk dit omdat zouten vocht uit de lucht kunnen opnemen, dit zou de vochtdeeltjes verklaren. Nu kan ik natuurlijk alles oppoetsen en een nieuw stuk folie zoeken . Maar hoe is dit kunnen ontstaan ? Of mogelijks niet meer de originele print, dat zou ook de zwarte vlekken onder de folie kunnen verklaren.

Lijkt op aggressieve lijm van plakker, en toch in vochtige omgeving is gaan reageren..

zou inderdaad kunnen zijn. Die zwarte vlekken op het metaal wijzen op een grote hitte ontwikkeling. Mogelijks werd de voedingsprint en de folie reeds in het verleden vervangen. Als het de originele lijm zou zijn dan zou ik ook onder de andere printen dergelijk verschijnsel moeten zien.

apkay

Golden Member

heb hier nog een zelfde staan.
kan er geen ocb voor vinden.
mag weg voor klein prijsje.

groeten van apkay.

SMD ik heb je mail gestuurd. Lukt niet. Stuur eens een mail naar mijn mailadres.