Marijnen CMF7200 wasautomaat | pomp slaat niet af

Ik heb een Marijnen CMF7200 wasautomaat waarbij de waterpomp helaas niet meer afslaat. Ik heb beide prestostaten en bijbehorende slangetjes al eens doorgeblazen, maar dat helpt nog niet.

Heeft iemand nog een tip?

Marijnen CMF7200
type P6297343
Prod no 914780519

zit er een vlotter op de bodem?? Kan zijn dat er sluiting in microswitch zit en of tryac pomp door waterschade pomp geklapt..

Wow. Dat is nog een oudje. Pure nostalgie. Zeker 15 j dat ik deze nog tegen kwam. Een hybride timer dacht ik. Dat wil zeggen dat het timerkontakt beslissend is op elektrisch vlak en de module (onderaan) de positie vd timer mee beslist. Blijft de pomp draaien als je de timer rond draait? Gaat de timer nog vanzelf voort? Timerkontakt nok afgebroken mss? Pressostaat overflow stuk? Als je er met banaligheden niet uit raakt gaat een schema je enige redding zijn. Hoe handig ben je met schema's, metingen en diagrammen?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Gefixed. Geen echte oorzaak gevonden. Wellicht toch een vuil contact op de connectors van de linker prestostaat. Maar als iemand schema's en/of een service-manual van deze machine heeft, dan houdt ik mij aanbevolen.

Van voren bekeken:

Linker prestostaat is laag- en hoog-niveau.
Geen water: 11 en 12 gesloten. Als het lage niveau is bereikt worden dit 11 en 14. Dit is het normale was niveau. De machine gaat dan draaien en verwarmen. Geen of laag niveau: 31 en 32 gesloten. Bij hoog niveau gaat deze open. Hoog niveau is tijdens een gedeelte van het spoel programma.

Rechter prestostaat is verwarming en overstroom-beveiliging.
Bij veel te hoog water gaat 11 en 14 dicht, de pomp gaat dan draaien. Bij juiste hoogte worden 24 en 21 gesloten zodat de verwarming gebruikt kan worden. 26 is ook 21, is intern doorverbonden.

Prestostaat links
https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/90425_110425_pressost_links_aangesloten_IMG_6534_1.jpg

Prestostaat rechts
https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/90425_110425_pressost_rechts_aangesloten_IMG_6534_1.jpg