Ik had stiekem al zo'n ding van Aliexpress gekocht maar dan met lcd in plaats van led segment display. Het contrast van het lcd staat niet goed en kan niet hardwarematig ingesteld worden. Ook vliegt bij mij de zekering er juist wel als ik de trafo schakel met dat ding... Misschien staat er iets niet goed ingesteld, ik kan met dat slechte display natuurlijk ook niet echt bij de instellingen.
De versie met led segment display is inmiddels onderweg. In tussentijd ga ik nog even spelen met triacjes. Ik heb overigens gezien dat de zekering er in bleef als ik aan de primaire kant van de trafo handmatig schakel met een gewone schakelaar. Dat is hoopgevend. Verder ga ik denk ik gewoon verder om zelf iets inelkaar te knutselen. De peak voltage turn-on ga ik doen met een microcontroller (Sine) of met een comparator (fred101).
//edit
@Hunebedbouwer: Het plan was om in het puntlasapparaat een gewone smeltzekering te zetten, of helemaal geen zekering. Ik vertrouw dan op de huiszekering. De automaten in m'n huis laat ik gewoon zitten hoor.
@Roland van Leusden: Zou ik die speciale puntlaselektroden nodig hebben als ik een paar stripjes nikkel aan een 18650 of een NiMH D-Cel ga lassen? Ik heb nu twee opties op de plank liggen, afgevijld installatiedraad, en deze van Ali (zie link en afbeelding):
[Bericht gewijzigd door
necessaryevil
op donderdag 29 juli 2021 03:16:36
(15%)