Verkeerslicht laten werken

tja, TS heeft na zijn laatste vraag of iemand het voor hem kon doen, niks meer laten weten.

rew heeft zelf aangeboden de hardware en code te maken voor hem.
ook ik kan snel wel een arduino met code en relais board (zijn wel 4 relais dan, want heb er geen met 3) maken om een verkeerslicht te simuleren

Op 28 juli 2021 07:37:47 schreef GJ_:
[...]in de wet staat geen ambergeel maar oranjegeel.

ben het gaan opzoeken, en idd.
maar weet quasi 100% zeker dat ik 15jaar geleden had gevonden dat deze ambergeel of rood moeten zijn.
WANT: langs voor mag je enkel wit of geel licht hebben, en langs achter mag er enkel rood licht zijn.
verlichting die zijdelings zichtbaar is mag niet wit of geel zijn. dus moesten knipperlichten oranje zijn, en deze werden vermeld als ambergeel.

er is zelf nog 1 verwijzing naar dat kleur in de wet
De achteraan rijdende begeleidingsvoertuigen zijn op het dak niet voorzien van een lichtbalk met gele amberkleurige directionele waarschuwingspijlen of deze zijn niet in werking gedurende het uitzonderlijk vervoer.

voor de rest vind ik enkel ambergeel in de NL wetgeving

code:


1. De stadslichten mogen niet anders dan wit stralen.
2. De richtingaanwijzers en de remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.
3. De achterlichten en de mistlichten aan de achterzijde mogen niet anders dan rood stralen.

[Bericht gewijzigd door fcapri op woensdag 28 juli 2021 10:14:03 (12%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 28 juli 2021 08:15:06 schreef GJ_:
Gezever over iets dat absoluut niet van enig belang is.

Wel van belang omdat de (Nederlandse) wetgeving uitsluitend het woord geel gebruikt.
Ik heb me de laatste dagen even afzijdig gehouden van deze discussie omdat die verder niet bijdraagt aan het antwoord voor de TS. Mijn bedoeling was om iedereen op het goede spoor te zetten, maar in plaats daarvan zetten sommigen de hakken in het zand en blijven volhouden dat het toch oranje is, of mag zijn. Dat gebeurt hier regelmatig. Je probeert mensen te vertellen hoe iets zit en dan gaan sommige eigenwijzen dat keihard tegenspreken. Hou daar nou eens mee op, accepteer het gewoon als je wordt gecorrigeerd.

GJ_

Moderator

Op 28 juli 2021 10:15:14 schreef KlaasZ:
[...]Wel van belang omdat de (Nederlandse) wetgeving uitsluitend het woord geel gebruikt.

Oh, het was niet specifiek aan jou gericht. Het had idd gewoon geen hele discussie moeten worden. Kommaneukerij.
In Nederland is het geel, in België oranjegeel. Voor dezelfde kleur. Zo staat het officieel omschreven en daar is geen discussie over mogelijk. Dat had ter kennisgeving aangenomen moeten worden. Klaar.

Ja, ik heb even niks meer van me laten horen omdat ik alle tijd nodig had om de materie over allerlei kleuren door te worstelen :) :) Uiteindelijk heb ik de regels eruit gefilterd waar het echt om ging, namelijk het aan de praat krijgen van mijn verkeerslicht. Ik heb REW via zijn doorlink een berichtje gestuurd. Hij gaf aan het op te kunnen lossen. :) :) Bedankt allemaal voor de vele reacties!

Funny. Ik weet van niets. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat is vreemd. REW, onder jouw reactie stond een link, die verwees naar een bedrijf in Delft. Daar heb ik een mail heen gestuurd.

Dit is de regel onder jouw bericht:
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

rew, ik denk dat TS dit bedoeld dat je het kon oplossen:

Op 26 juli 2021 17:54:47 schreef rew:

@Hans Derksen

Ik verkoop een "relais bord" waar een processortje op zit. Normaliter wacht die opdat een computer commando geeft: "relais 1 aan AUB", maar de firmware veranderen om je stoplicht te doen moet makkelijk te doen zijn. EU 25 voor de hardware, EU 25 voor de software....

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ja, precies! ? Ik was al heel blij dat er een oplossing nabij was. Hopelijk is het hiermee mogelijk.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

@Hans: het lijkt me aangewezen dat u even persoonlijk direct contact neemt met @rew - zijn mailadres staat in zijn gebruikersprofiel. Als ik het goed begrijp vermijdt hij van zich op te dringen en dat vind ik erg correct.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord