Witgoedtechnieker

@Hoeben nee hoor. In de nieuwe zit een inox kruis. Gepreste plaat inox maar nog steeds inox. Of het duurzaam is moet nog blijken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Je hebt soorten rvs he.
Ziet er niet al te dik uit, net blik.

Bij de oude metalenboer moet je in ieder geval niet rekenen op de inoxprijs als er aan de inox een magneet blijft hangen. En dat is bijna alle "inox" tegenwoordig.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
joopv

Golden Member

Op 27 juli 2021 23:22:54 schreef fabrice:
Voor de vestiging in belgie staan al maaaaaaaanden vacatures voor techniekers die niet ingevuld raken.....sfeer, mentaliteit?

Hier is de oplossing!

Op 28 juli 2021 07:31:43 schreef fabrice:
Je hebt soorten rvs he.
Ziet er niet al te dik uit, net blik.

Het plaatwerk mag dun zijn maar door de zettingen wordt het sterk . :)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Op 27 juli 2021 23:41:26 schreef Hoeben:
[...]

Dat kruis is waarschijnlijk Zamac, een goedkope Zink-legering. Rommel, alleen geschikt voor speelgoed. Lijkt me sterk dat het RVS is, dat is duur en spullen mogen niks meer kosten, alles moet bagger zijn tegenwoordig voor omzetverhoging en kostprijsverlaging (de klant telt niet, alleen zijn geld).

Bij mijn oude W373, zo'n 20 jaren oud denk ik, kun je er ook aan de achterzijde bij. Wel moet je alles uit de machine tillen (schuiven over een paar plankjes).

Het zijn gewoon SKF lagers, goed te doen als je handig/technisch bent. En de machine heeft gewoon een ijzeren kruis. Dat gaat niet kapot.

Dan heb je het over een ander kruis, bij geen enkele miele kun je er via de achterzijde bij. Jij bedoeld wellicht het wiel waar de snaar over loopt?

Op 28 juli 2021 07:31:43 schreef fabrice:
Je hebt soorten rvs he.
Ziet er niet al te dik uit, net blik.

Tot je hem eens op je tenen laat vallen.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op woensdag 28 juli 2021 20:22:24 (11%)

Op 27 juli 2021 23:22:54 schreef fabrice:
Hoor toch vaak als witgoedtechnieker dat je veel mag sjouwen met machines, lage verloning, weekendwerk, machines leveren en alleen naar boven mee zeulen, droger op wasmachine zetten.

Welk diploma had je hiervoor nodig, test/ proeven moeten doen, opleidingen?

@Maus, alleen wasmachines, zeker dat je aan de koffiezets wil beginnen?
dacht dat je als technieker aan alle apparaten moest werken.
Ook industriele machines?
Voor de vestiging in belgie staan al maaaaaaaanden vacatures voor techniekers die niet ingevuld raken.....sfeer, mentaliteit?

Ik sjouw niet met machines, hooguit iets van zijn plek om er goed bij te kunnen of de droger eraf.

Ik heb er geen speciaal diploma voor, bij miele krijg je intern een opleiding per product. Zo komen nu de koffiemachines erbij. Of ik dat leuk vind moet nog blijken. Daarna komen de drogers.

Deze vacature stond er ook al lang, er is veel werk. Ik ervaar geen negatieve sfeer, juist iedereen is heel beleefd en ik ben heel vrij om te doen wat ik wil. Ik spreek m'n leidinggevende eigenlijk maar eens in de 2-3 weken of het moet gaan om een probleem bij een klant waarvan hij op de hoogte moet zijn.

Bij de moderne mieles kan je gewoon achterplast verwijderen hoor Maus0611.

Dan kom je niet bij het trommelkruis.

Even voor de goede orde, want we begrijpen elkaar niet helemaal denk ik,

We hebben een trommelkruis, dat zit achterop de binnentrommel, dit gaat nog weleens stuk. Tegenwoordig dus van ander materiaal.

Daarachter zit het lagerkruis, bij miele een flink gietijzeren blok, dient tevens als contragewicht.

Achterop, zichtbaar, het snaarwiel.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op woensdag 28 juli 2021 21:28:23 (83%)

Dat klopt, het is niet zoals oudere Whirlpools dat je gemakkelijk met 4 boutjes de complete kuip met lagerkruis trommel en trimmelkruis verwijdert.. Bij Miele Idd de gehele kuip er uit..

Op 27 juli 2021 23:22:54 schreef fabrice:
Voor de vestiging in belgie staan al maaaaaaaanden vacatures voor techniekers die niet ingevuld raken.....sfeer, mentaliteit?

Ik pik nu toevallig dit topic weer op en lees dit...
Werk zelf al dik 16 jaar in een elektrozaak die zich sinds kort "Miele center" mag noemen. Daar herstel ik ook het complete gamma van Miele, op zich weinig aan en best mee te leven.
De kracht van "big brother is watching you" veronderstel ik, maar ik krijg langs alle kanten (mail, social media,...) hints voor die vacatures bij Miele zelf.
Ongeveer wetende wat de job zou inhouden, kan ik maar niet begrijpen waarom die vacatures niet ingevuld geraken.
Ik zie aan zijn profiel dat Maus van Nederland is en verwacht hem ook werken bij Miele Nederland.
Is het dan in België zo dramatischer dan in Nederland?

Iemand die dat weet en waarom die vacatures in België überhaupt niet ingevuld geraken...

Mentaliteit vermoed ik. De strijd die we met die kerels aldaar altijd moeten voeren. Starre duitse houding en meerwaardigheidscomplex. Niet voor iedereen geschikt werkterrein.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Als je naar de dienst na verkoop of magazijn belt zijn ze ook niet echt behulpzaam, rare mentaliteit daar.
Was voor de bestel nr van een manchet die al 5 keer was veranderd.

Dat is overal zo. Beleidvoering overal is, met te weinig personeel te veel werk doen. Mensen worden daar slecht gezind van. Management is dus rot. Overal hetzelfde liedje. Dat krijg je met al die geëduceerde managers. Ze weten het "beter". Gezond boerenverstand is dood.

Voorheen belde je naar miele (ten tijde van de microfilms) en je kreeg het onderdeel nr al nog voor je zin af was. Dat soort mensen bestaat niet meer.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Turbokeu

Golden Member

Op 31 juli 2021 16:36:22 schreef EricN:
[...]

Voorheen belde je naar miele (ten tijde van de microfilms) en je kreeg het onderdeel nr al nog voor je zin af was. Dat soort mensen bestaat niet meer.

Klopt...

Ten tijde van mijn 3.5 jarige carrière als witgoedtechnicus (1976-1979) bij Bosch België (toen Allumalux België) ondervond ik hetzelfde.
Zelfs de toenmalige magazijnier moest je maar de 3 laatste nummers van vele onderdelennummers geven en wist welke je bedoelde (bvb. 'een 023' voor een koelkastcompressor met referentie 2.908.234.023).
Ik kende toendertijd vele tientallen onderdeelnummers uit het hoofd, verschillende zelfs nù nog.

In mijn bestelwagen had ik naast de papieren technische documentatie van de laatste 10 jaar ook een volledige technische documentatie op A4-microfilmvellen in een kaft en een draagbare microfilmlezer (werdt toen net ingevoerd bij Bosch).

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Van siemens kreeg ik om de haverklap een stapel uitgeprinte service documentatie. Dat was op het einde een serieuze berg. Man, dat moet geld gekost hebben als elke technieker in België dat kreeg. Droogweg sinds het internet bij het papier gesorteerd. Nu alles met een druk op de knop....als er verbinding is.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

maar van een Bedrijf zoals Miele waarvoor je dik betaalt, mag je best een stukje service verwachten!! Ik hoor best dat Miele Klantenservice "star" is en weinig behulpzaan alsmede de monteurs die aan huis komen krijgen dat protocol opgelegd, weinig service. Ik heb het zelf met onze Miele wasdroger gehad onder garantie, ik moest niet "zeuren" en dat de droger alarmen gaf tijdens droogproces moest normaal zijn... Kan je vertellen dat hij niet eerder wegging VOORDAT het opgelost was!!! Hij kon een hele pot koffie krijgen, koekje er bij en ik heb de gehele dag vrij er voor genomen, dus hij kon de gehele dag de tijd er voor nemen.. Was van Ja maar, jamaar ik heb nog een volgende klant JAMMER Joh!

En met hoop gemor ja was het de Software die corrupt was en de NTC sensor moest "gemodificeerd worden"

Ik ben zelf ook service technicus aan boord van schepen en je klant niet de boot aan de kant laten houden.. Mijn bedrijf plant ook vaak te veel en ik doe het goed of doe het niet!! ( en ja, met grijze voorraden repareer ik het meest!)

Op 31 juli 2021 18:51:16 schreef smd:
maar van een Bedrijf zoals Miele waarvoor je dik betaalt, mag je best een stukje service verwachten!! Ik hoor best dat Miele Klantenservice "star" is en weinig behulpzaan alsmede de monteurs die aan huis komen krijgen dat protocol opgelegd, weinig service.

Ik heb recent het protocol opgelegd gekregen maar daarin heb ik niets van weinig service ervaren.

Mijn score klanttevredenheid staat op gedeelde eerste plaats van heel miele NL :)

Proficiat. Zo zie je maar dat de ene de andere niet is. Keep up the good work.
Hopelijk wordt bekeken hoe dat komt en wordt het beleid er navenant aan aangepast (sturing overige techniekers). Bij jou op de leer bv? Of omgekeerd. Jij als "vlieg" mee met de andere om te evalueren? Dat zou efficiënt zijn ter globale verbetering.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Om dan maar eens over Miele te blijven leuteren, ik snap echt niet waar dat bedrijf heen wilt.

Bij ons op de zaak was er ook een, gelukkig inmiddels ex-collega, die zo star was en vooral bij momenten erg onbeschoft. Er was slechts een handvol mensen die dat apprecieerden. Lees: zij die van nature ook zo zijn.
Ik heb in de loop der jaren geleerd dat je de mensen gelukkiger maakt als je heel open bent. Ik probeer ook altijd kort uit te leggen wat er waarom mis loopt, zonder uit te wijden dat sommige dingen echte rommel zijn.

Ik hoor wel vaker dat (nieuwe) klanten naar Miele gebeld hebben. Moeten erg lang wachten vergeleken met een jaar of twee terug en als er dan iemand komt en ik hoor wat die doet en hoe die overkomt... Zou er hier niet meer inkomen. Ik ken een verhaal van twee uren zoeken naar een fout in een vaatwasser omdat hij te lui was/te weinig kennis had de machine uit te bouwen. Die twee uren zijn aangerekend onder Miele tarieven.

Wel heb ik al vaker horen zeggen, daarom dat ik het nu weer vroeg, dat de mentaliteit bij Miele NL toch wat losser schijnt te zijn dan Miele BE.

Maar goed, mensen kopen Miele om de kwaliteit/lange levensduur, goede service als het dan toch eens misloopt :Z

Ik zie meer en meer bij de "buren". Kregen vorige week een warmtepompdroger binnen van Siemens uit een kinderdagverblijf. 9500 draaiuren, de eerste keer kapot. Je hoort hem amper draaien, zelfreinigende warmtewisselaar was vrij proper nog. Compressor haalt zijn rendement niet 100% meer (als je de testjes in het service programma mag geloven), maar de echte fout was pakken stof tussen de meetribben.
Maar bel als technieker eens naar Siemens, die mannen lopen de benen onder hun lijf om jouw probleem op te lossen.
Heel dat verhaal lijkt wel Miele twintig jaar geleden.
Verschuiving op til?

Maus0611, ik ben blij dat je toch de betere reparateur bent, maar welk protocol heb je opgelegd gekregen, van meer naar klant of meer naar Miele??

IDD Siemens/ Bosch is met een inhaalslag bezig en ook na 3 jaar een hardnekkig defect (en max reparatie bedrag) nog steeds omwisselen voor een nieuwe..

Op 1 augustus 2021 18:26:34 schreef smd:
Maus0611, ik ben blij dat je toch de betere reparateur bent, maar welk protocol heb je opgelegd gekregen, van meer naar klant of meer naar Miele??

Nouja, helemaal geen protocol dus. Je bent netjes en beleefd naar klanten en probeert ze te helpen, maar dit heb ik al van huis uit meegekregen.

Ik merk in NL geen bijzondere mentaliteit, bij ontevreden klanten gaan we net zo lang door tot ze blij zijn, soms heeft dat omruil van apparaat tot gevolg.
Het callcenter bel ik ook weleens, altijd word er direct opgenomen. De keren dat het oneindig duurt heeft denk ik te maken met een software bug.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op maandag 2 augustus 2021 20:03:44 (12%)

Shiptronic

Overleden

Op 2 augustus 2021 20:00:14 schreef maus0611:
[...]

Het callcenter bel ik ook weleens, altijd word er direct opgenomen.

Jouw telefoon (van de zaak?) kan makkelijk voorrang krijgen in de Wachtrij, je gaat gelijk naar de eerst beschikbare ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

@maus611 mss moet je ter wetenschappelijk experiment eens naar de Belgische collega's bellen en een vergelijkende studie houden. Dat zou me benieuwen. Maar dit geschreven zijnde kan ik dit mss ook zelf door naar de Nederlandse te bellen?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dat kun je eens proberen.
het gehele callcenter is in 'verhuizing', ze gaan vanaf een centrale locatie in europa werken. Dan maakt het in theorie niet uit vanuit welk land je belt.

@ship, mijn werk of privenummer maakt geen verschil.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op maandag 2 augustus 2021 20:51:32 (14%)