Miele droger netfilter en motorcondensator vervangen

Oud topic maar toch nog een vraagje over hoeveel verschil er mag zitten in de µF waarde. Smd schreef al, bij te hoge waarde kunnen ze ploffen.

De aanloopcondensator van mijn miele droger is geploft, is een 0.24µF+2x0.015µFFX1Y,250V erg lage µF dus

heb hem er uitgehaald en zoek een nieuwe. Een orginele kost rond de 50 Euro, andere niet orginele condensatoren hebben hogere µF en Volt waardes.

Hoeveel kan/mag je afwijken van het orgineel ?

Is een ontstoor/ netfilter, als je een universele neemt is dat geen probleem. is die achter/ onderin zit??

Smd,ja, zit op waar de stroomkabel de droger achter/onderin komt. Wat voor µF waarde kan hierin gebruikt worden ?

Ruwweg: "alles wat meer is dan origineel". Kies bijvoorbeeld voor "de kleinste waarde die je kan vinden die daaraan voldoet".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het dient een Nefilter te wezen en geen aanloop condensator!!!

Klopt smd , in principe zou hij zonder netfilter moeten kunnen draaien, maar ik denk dat ook de aanloopcondensator kapot is, als ik de trommel een duwtje geef loopt ie weer prima, probleem is dat dan de hele motor etc er uit moet als ik het zo bekijk, is anders onmogelijk bij te komen.

Dat is geen aanloop condensator van je motor maar koolborstels versleten.. met 3 bouten en 3 stekkertjes is motor er onderuit

Wat een soep!
Een aanloopcondensator die een netfilter blijkt. Dan is het toch een aanloopcondensator want de motor is slap. Maar de motor moet daar voor uit? Hu??? En dan zegt smd dat het een geborstelde motor is? In een droogkast? Fffieuw. Ik ben het noorden kwijt. Voor zover ik weet zit bij deZe de aanloopcondensator bovenop het ventilatorhuis vd asychrone motor. Ik moet ergens iets gemist hebben. Een gewone standaard waarde overal te krijg mits een donatie.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

HUH ?? Ik verwisselde een ontstoringscondensator (lag uit elkaar) met een aanloopcondensator..kan gebeuren toch.

Zitten nog 2 condensoren, en die zitten niet op het ventilatorhuis zoals je zegt, maar achter de motor/onderin de kast.

Zie je het noorden weer een beetje eric ;)

Op 28 juli 2021 11:08:54 schreef Kai64:

De aanloopcondensator van mijn miele droger is geploft, is een 0.24µF+2x0.015µFFX1Y,250V erg lage µF dus

Nee. Nu zie ik dat het over een miele gaat in een aeg topic, hahaha. Best ingewikkeld. Bij miele is het idd ingewikkelder.

Ik had het niet over jou betreffende de condensators hoewel het koolborstelvoorstel me ook in de war bracht.

Edit: En nu zie ik weer dat jij (Kai) geantwoord hebt ipv smd. Ik denk dat het tijd is voor wat nachtrust. Veel succes met je herstelling.

[Bericht gewijzigd door EricN op woensdag 28 juli 2021 23:48:37 (14%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Owww my mistake!! idd geen borstel motor sorry.. dan is daar de aanloop condensator 8 uf defect... komt ook soms voor..

Ja, ik had eergisteren eentje. Wel zeldzaam. Ging gelukkig zijplaat los zonder front gans los (3 schoefjes boven en 3 achter). Kon er zo net bij. De nieuwe zal een pak minder lang meegaan. Heb me laten wijsmaken dat de hele oude van die giftige onverslijtbare olie bevatte (stonk ook verschrikkelijk) en dus daarom langer meegingen(40j+) in verhouding tot de nieuwe milieuvriendelijke die soms het einde vd week niet halen. Heb jij daar al iets over gehoord @smd?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Klopt EricN, de PCB houdende olie zorgt er voor dat de folie van de condensatoren veel langer meegaan. Tegenwoordig word er plantaardige olie gebruikt waar vocht inzit en de folie dus wel aantast.. gebruik nog de condensatoren uit sloop drogers die pcbs bevatten en nagenoeg geen capaciteit verloren hebben.. is ook recycling en blijft het uit milieu.. oude geef ik met sloop apparatuur mee..

Intuitief voelt het als waanzin aan. Kom je een 40j oud toestel tegen en daar is de condensator nog perfect van en dan kom je een 5j oud toestel tegen met dezelfde alu vorm condensator en die is dan stuk....want hij is milieuvriendelijk 8)7

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De huidige toestellen zijn ook goed voor het milieu en gaan ook niet al te lang mee.

[Bericht gewijzigd door fabrice op donderdag 29 juli 2021 15:26:34 (13%)

Sine

Moderator

De hele spaghetti even naar een nieuw topic geschopt.

Anders is de verwarring nog groter.

klopt , mag in je handjes klappen als machines een jaar of 5 meegaan.. Koelkasten word beter nu maar een hoop ellende gehad met defecte compressoren..