autoradio (welke stekker ?)

Heb een chinese autoradio (android) welke in een vw transporter heeft gezeten. Ik ben echter de aansluitkabel kwijt (20 pin). Wie heeft meer informatie over deze radio (merk/type/ aansluitgegevens) en weet waar ik de desbetreffende kabel kan kopen. Vooral de 20 pin stekker voor aansluiting op de radio aan achterzijde kan ik niet terugvinden. mvg Frans

Bekijk deze link eens https://www.conrad.nl/zoeken?search=stekers%20autoradio&searchType…

Misschien ook even contact met Conrad opnemen die weten wellicht wel welke bij jouw type autoradio past.

High met Henk

Special Member

Merk en type van radio zou schelen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dat is juist het probleem, ik weet het merk en type niet. Chinees waarschijnlijk maar als ik het goed begrijp zijn er daar vele leveranciers van. Op de unit zelf is verder geen enkele informatie te vinden, afgezien van de aanduiding in de kast LT3000

Ook de posting met zoek bij conrad leverde niet iets op. In ieder geval is de stekker die in de unit moet 1 stekker met 20 pin.
Veel van dit type radio s hebben aansluiting voor 2 stekkers en degene die er dan toch maar 1 hebben die zijn 16 pin

Nog een foto van de voorkant en van de iso stekker en de canbus

Dat is juist het probleem, ik weet het merk en type niet. Chinees waarschijnlijk maar als ik het goed begrijp zijn er daar vele leveranciers van. Op de unit zelf is verder geen enkele informatie te vinden, afgezien van de aanduiding in de kast LT3000

Ook de posting met zoek bij conrad leverde niet iets op. In ieder geval is de stekker die in de unit moet 1 stekker met 20 pin.
Veel van dit type radio s hebben aansluiting voor 2 stekkers en degene die er dan toch maar 1 hebben die zijn 16 pin

Nog een foto van de voorkant en van de iso stekker en de canbus

Dat is juist het probleem, ik weet het merk en type niet. Chinees waarschijnlijk maar als ik het goed begrijp zijn er daar vele leveranciers van. Op de unit zelf is verder geen enkele informatie te vinden, afgezien van de aanduiding in de kast LT3000

Ook de posting met zoek bij conrad leverde niet iets op. In ieder geval is de stekker die in de unit moet 1 stekker met 20 pin.
Veel van dit type radio s hebben aansluiting voor 2 stekkers en degene die er dan toch maar 1 hebben die zijn 16 pin

Nog een foto van de voorkant en van de iso stekker en de canbus

Standaard Chinese 20 pin Android radio stekker, kun je bij Ali bestellen en zal vast ook wel in Nederlandse webshops te koop zijn voor een tientje meer.

Zou deze kunnen zijn?
Helaas zover kan ik ze alleen in china vinden.

https://www.ebay.com/itm/302274859888

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Op 31 juli 2021 13:12:34 schreef T-sec:
Standaard Chinese 20 pin Android radio stekker, kun je bij Ali bestellen en zal vast ook wel in Nederlandse webshops te koop zijn voor een tientje meer.

Inmiddels gevonden. Nu nog de ontrafeling welke leverancier , cq welk merk en type ?? (maar ik vermoed dat dat niet gaat lukken)

Hugo Welther

Moderator

Zoek in de radio naar het fcc nummer. Via fcc.org is dan meestal wel de fabrikant te achterhalen.
Ik vermoed trouwens dat die radio canbus of dashboard ECU gestuurd is. Via een losse kabel werkt er dan niets.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 31 juli 2021 13:29:40 schreef Hugo Welther:
Zoek in de radio naar het fcc nummer. Via fcc.org is dan meestal wel de fabrikant te achterhalen.
Ik vermoed trouwens dat die radio canbus of dashboard ECU gestuurd is. Via een losse kabel werkt er dan niets.

Dat laatste is wel een belangrijke opmerking: dan heeft het dus geen zin een standaar 20 pin kabel bij aliexpress te bestellen?

VW aftermarket is 9 van de 10 keer Zenec. Gezocht naar een schema of er een overeenkomstige stekker bijzit. Deze gevonden die volgens mij wel aardig klopt (niet het type radio maar de kabel).

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Op 31 juli 2021 13:54:48 schreef theove:
VW aftermarket is 9 van de 10 keer Zenec. Gezocht naar een schema of er een overeenkomstige stekker bijzit. Deze gevonden die volgens mij wel aardig klopt (niet het type radio maar de kabel).

Is de radio dan zonder canbus in te schakelen door 12v aan te sluiten? En zo ja op welke pin 's moet 12v plus gezet worden?

Shiptronic

Overleden

Op 31 juli 2021 13:23:46 schreef ffeilers:
[...]

Inmiddels gevonden. Nu nog de ontrafeling welke leverancier , cq welk merk en type ?? (maar ik vermoed dat dat niet gaat lukken)

Dat kan je vergeten, ik heb er hier ook 2 liggen, zelfde stekker, maar zelfs de doos is blanco, juist zo gedaan dat je ze in bulk kan kopen en er je eigen naam op kan plakken.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 31 juli 2021 13:54:48 schreef theove:
VW aftermarket is 9 van de 10 keer Zenec. Gezocht naar een schema of er een overeenkomstige stekker bijzit. Deze gevonden die volgens mij wel aardig klopt (niet het type radio maar de kabel).

als ik de 20 pin connector koop zoals op deze afbeelding, krijg ik de unit dan werkend (zonder canbus)?

Geen idee, verder geen verstand van die dingen.

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Van welk jaar is de transporter?

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Op 1 augustus 2021 00:11:45 schreef Paul Welther:
Van welk jaar is de transporter?

Hij komt uit een transporter maar ik weet het bouwjaar niet. Schat een jaar of 5 oud.

En in welke auto gaat hij nu in?

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Op 1 augustus 2021 10:12:06 schreef Paul Welther:
En in welke auto gaat hij nu in?

Daar heb ik nog geen idee over, ik wil m eerst gewoon werkend zien, voor mij is bediening vanaf stuur e.d. niet belangrijk.

Op 1 augustus 2021 10:46:32 schreef ffeilers:
[...]

Daar heb ik nog geen idee over, ik wil m eerst gewoon werkend zien, voor mij is bediening vanaf stuur e.d. niet belangrijk.

Deze radio heeft VW specifieke afmetingen en rondingen. Daardoor past deze niet zonder meer in elke auto.

Op 1 augustus 2021 14:26:13 schreef T-sec:
[...]

Deze radio heeft VW specifieke afmetingen en rondingen. Daardoor past deze niet zonder meer in elke auto.

Ik weet dat hij gemaakt wordt voor bepaalde merken / modellen (o.a. voor inbouw frame). Ik wil eerst echter weten of de radio werkend is. mvg

Semtexx

Golden Member

Op 31 juli 2021 21:05:11 schreef ffeilers:
[...]

als ik de 20 pin connector koop zoals op deze afbeelding, krijg ik de unit dan werkend (zonder canbus)?

Ja, de canbus aansluiting is niet nodig om te zorgen dat hij werkt.
Hij leest daar alleen motordata uit (toerental, temperaturen, etc). Leuke extra feature maar niet nodig.

Op 2 augustus 2021 08:41:06 schreef Semtexx:
[...]

Ja, de canbus aansluiting is niet nodig om te zorgen dat hij werkt.
Hij leest daar alleen motordata uit (toerental, temperaturen, etc). Leuke extra feature maar niet nodig.

ok, dan ga ik dat proberen, dank je wel, mvg Frans

Shiptronic

Overleden

Op 2 augustus 2021 08:41:06 schreef Semtexx:
[...]

Ja, de canbus aansluiting is niet nodig om te zorgen dat hij werkt.
Hij leest daar alleen motordata uit (toerental, temperaturen, etc). Leuke extra feature maar niet nodig.

Dat is niet zondermeer te zeggen de +15 (ign) komt daar vaak ook uit!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.