Whirlpool Koelkast WSC5555 a+x display defect

Op 30 juli 2021 22:50:42 schreef maus0611:
[...]

Ik zou je verlies nemen en dat ding bij hem in de plantenbak kieperen.

Geloof me, ik zou niets liever willen. Helaas heb ik het niet zo breed en kan ik me een andere (tweedehandse) koelkast niet veroorloven. Voor die €200 heb ik al een tijdje moeten sparen. Ik ga proberen de koelkast zoveel mogelijk te repareren, en zal waarschijnlijk via het Juridisch Loket proberen iets van mijn €200 terug te krijgen.

maartenbakker

Golden Member

Vandaar mijn tip om iets anders in de plantenbak te kieperen.

Juridisch ligt de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden. Hij mag niet liegen en jij moet onderzoeken wat je koopt. Daar zou wel wat uit te halen moeten zijn. Jammer dat we hier niet zoiets als een 'small claims court' hebben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dat ding zuipt stroom als een trein. Hoe ga je dat dan bekostigen? Het is niet de bedoeling dat je daar op antwoord. Gewoon om je reflectief denken te activeren.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op Elektrotanya kan je de documentatie van deze ijskast downloaden..

Ik ben zowizo geen voorstander van Am modellen, zijn stroomslurpers op zich..

Niets anders dan tegenslag lees ik hier. Dat is een duur lesje vrees ik.

Dan ook nog een stroomslurper, je betaald je dan blauw aan de extra elektriciteit die je mag bijbetalen, en die wordt ook duurder.

Hoe dan ook ik zou niet opgeven om dat geld op een of andere manier terug te krijgen. Aangetekende brief naar markt en verkoper?

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 31 juli 2021 17:10:24 schreef EricN:
Dat ding zuipt stroom als een trein. Hoe ga je dat dan bekostigen? Het is niet de bedoeling dat je daar op antwoord. Gewoon om je reflectief denken te activeren.

Daar was ik mij niet van bewust. Dat ding heeft een A+ energielabel dus ik ging er eigenlijk vanuit dat hij niet veel meer stroom zou verbruiken dan mijn vorige (20+ jaar oude) koelkast. Ik zal het verbruik de komende maanden eens in de gaten houden.

Volgens de specs verbruikt hij 1,18 kWh/24u. Dat is niet echt schokkend.

Op 31 juli 2021 16:58:53 schreef maartenbakker:
Vandaar mijn tip om iets anders in de plantenbak te kieperen.

Juridisch ligt de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden. Hij mag niet liegen en jij moet onderzoeken wat je koopt. Daar zou wel wat uit te halen moeten zijn. Jammer dat we hier niet zoiets als een 'small claims court' hebben.

Hij geeft onjuiste/onware informatie over het product. Als hij ware informatie had gegeven, had ik het product niet gekocht. In juridische termen heet dit "dwaling" en is voldoende reden om de koop te ontbinden. Ze reageren niet meer op mijn berichten dus de volgende stap is een aangetekende brief.

Normaal gesproken zou ik het hebben laten gaan en hun het voordeel van de twijfel hebben gegeven. Maar omdat ik nu 100% bewijs heb dat ze moedwillig tegen mij gelogen hebben over de staat van de koelkast, kan ik het niet over mijn kant laten gaan. Dit soort mensen hebben dit vast vaker gedaan en zullen het vaker doen als niemand hun stopt.

maartenbakker

Golden Member

Als het een handelaar was is het weer anders dan wanneer het een particulier is, maar bewijs is bewijs dus ik zou er zeker werk van maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."