Novy d7150 werkt alleen op stand 1

Hey,

Het volgend probleem stelt zich bij een novy d7150 dampkap:

Deze draait alleen nog op de laatste stand.
Na deze op moment van familie bezoek onvoorbereid (zonder multimeter) na te kijken, zou men logische veronderstelling zijn dat de controle unit defect is...

Bij het plus drukken op het bedieningspaneeltje, veranderd het display ook niet naar 2.

Wat is jullie mening ?

Bedankt

Stroom tijdje uit gezet ter reset? Heeft geen condensator blijkbaar. Meeste modellen hebben wel 1. Soms in het motor slakkenhuis ingebouwd. Maar dit verklaart de 2 die niet wil niet. Heeft deze een afstandsbediening? Dus lampjes gaan prima aan/uit? Aan/uit gaat ook prima? En dan gaat hij van 1 naar 3 naar 4 of P? Niet direct iets dagdagelijks. Heb je grondig geobserveerd? Zoemt de motor op andere standen? Wat met het min drukken? Gaat hij dan wel naar 2?

Edit..ah, ik zie hem dus wel degelijk zitten op schema....in het slakkenhuis. Zeker condensator nameten.

[Bericht gewijzigd door EricN op vrijdag 30 juli 2021 21:31:28 (11%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Als het apparaat al enige jaren in gebruik is, een X2 condensator met koffiedik ziekte?

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Deze modellen werken nog met voedingstrafootje.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

hoe krijg je de sturing in de hoogste stand als de plus toets niet werkt om hem van 1 naar 2 te brengen?
je kunt dus allen met de aan / uit toets werken en die springt in stand 1. -> ik zou eens zoeken in de bandkabel tussen de toetsen-unit en de sturing zelf. kontakt problemen aldaar.

[Bericht gewijzigd door MC6800 op zaterdag 31 juli 2021 20:06:32 (48%)