Hydraulische goederenlift aansturen met siemens logo

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Op 1 augustus 2021 19:24:31 schreef Jeffreyy:
Hoi, alvast bedankt voor de hulp.
Er zijn inderdaad 2 knoppen onder en 2 knoppen boven.
Het probleem is dat ik geen programmeerkabel heb en alles manueel ga moeten invoeren.

Probeer dan je programma zo simpel mogelijk te houden. Laat vooral enkele van je opties die je in het begin hebt vervallen.
Op het display invoeren is een monnikkenwerk bij een klein beetje ingewikkeld programma.
En je hebt alle mogelijkheden van de LOGO niet tot je beschikking.
Tekstschermen kun je NIET met de hand invoeren.

Succes.

N.B. met een (leen)programmeerkabel ben je er niet, je moet dan ook een volledige versie van LOGO Soft hebben.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
High met Henk

Special Member

Beetje creatief zoeken op het interweb en je vind die wel..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Wat mij tot nu toe niet duidelijk is geworden is het volgende: Wat gebeurt er als de lift boven is, en de hydrauliekmotor valt om een of andere reden uit. Is deze lift een bestaande lift, compleet met mechaniek en hydrauliek, maar zonder besturing. Is de cylinder een dubbelwerkend- of een enkelwerkende? Uit de beschrijving maak ik op dat het hier een dubbelwerkende cylinder is. Maar als dit een werkende goederenlift is geweest is deze uitgerust (geweest)met een stuurschuif die handmatig dan wel elektrisch gestuurd wordt. Zit er ook een lasthoudventiel in die voorkomt dat de lift naar beneden gaat als de motor uitvalt?

High met Henk

Special Member

Normaal is dit gewoon een 4/3 ventiel.

die hoeven niet altijd drukloos retour aan de uitgangen.
https://www.e4training.com/hyd_princip/picts/symbols/direct4way3.jpg
Zie hier dus 3 opties De middelste voldoet dus al.
Maar de bovenste kan ook afhankelijk van de hydrauliek pomp (als ventiel dicht gaat en pomp stil gaat loopt tijdens uitlopen de pomp nog door en druk op: gaat overstorten)

De onderste kan NIET. Hetzij je hem illegaal andersom monteert en de onderkant van de cilinder op de P zet.
MAar dat is niet volgens de richtlijnen!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Je eerste opmerking klopt HmH, we veronderstellen dat er een 4/3 stuurblok in gebruikt wordt, al dan niet elektrisch aangestuurd. Uit de beschrijving van Jeffreyy zitten er alleen 3 "ventielen" in de goederenlift. Misschien reageert hij nog.

High met Henk

Special Member

Ik vermoed 1
X/2 ventiel (2/2 of 4/2)
En1
3/4 ventiel

Ts zal 3 spoelen bedoelen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???