Philips 55pfl8007k

Wie kan mij helpen.
Ik heb een Philips type 55pfl8007k gekregen.
Deze tv was dood en ook het stand-by lampje brande niet.
Na wat metingen kwam ik tot de conclusie dat er een weerstand van 14.8ohm defect zou zijn. Deze gaf 0.3ohm aan en mijn meter na kortsluiten 0.2ohm en soms 0.3ohm.
Dus conclusie weerstand defect.
Weerstand vervangen voor een 15ohm weerstand.
Tv werkte nog niet maar je zag nu de backlight inkomen en direct weer uitschakelen.
Daarna de oude weerstand weer teruggezet, Ik dacht misschien toch iets over het hoofd gezien.
En tot mijn verbazing de tv werkt weer.
Heeft nu een paar uur zonder problemen gedraaid.
Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn.

Ps. Ik heb gezocht naar een weerstand van 14.8ohm maar volgens mij bestaat deze niet.
De kleurcode is bruin geel grijs goud groen.

Wat er aan de hand was weet ik zo niet maar de weerstand op de foto, R621 als ik het goed zie, is als ik me niet vergis de source weerstand van de FET in de PFC schakeling en die is zeer laagohmig, iets van 0,1-0,15 Ohm, zoiets.

Groeten, Ron.

Hallo Ron

Bedankt voor je reactie.
Maar dat zou betekenen dat de kleurcode niet klopt.
En dat de meting dat wel goed is.

Arco

Special Member

Ik zie kleuren bruin-geel-zilver-goud, da's 0.14 Ohm... (groen is dan de temp. coeff. of voltage)
Topic titel is lekker wazig... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Arco bedankt dit zou beter kloppen.?
De titel ja wat zou je daar nu van moeten maken.??

joopv

Golden Member

Blijkbaar heeft een van je andere acties die nodig waren om die weerstand te vervangen en terug te zetten het probleem opgelost.

Slecht contact in een connector?

Arco

Special Member

De betekenis van kleurringen kan per fabrikant en weerstandstype nogal verschillen.
Vaak zijn 5 rings weerstanden eigenlijk 4 rings met een extra voltage/coeff ring. (of een 6 rings met ring 5 ontbrekend...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb een app op mijn telefoon staan.
Alleen je moet een keuze maken hoeveel ringen de weerstand heeft.
En daar gaat het nu dus mis.
Als je 4 ringen in geeft en je vergeet de laatste ring groen dan geeft hij aan dat de weerstand 0.14ohm is.
Maar bij een weerstand met 5 ringen dan wordt het 14.8ohm.

Arco

Special Member

Er zijn zoals gezegd meerdere "kleurenschema's"
Dit is waarschijnlijk een 4 bands, met een extra band groen als temp. coefficient.

Als je de militaire versies meetelt zijn er nog meer verschillende kleurbandversies... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Goedemiddag jama,
na enige omzwervingen kwam ik op deze site uit bij het topic over de dode 55pfl8007K en zag dat jij deze weer tot leven kan wekken. Onderdelen e.d worden nauwelijks meer aangeboden en zelf ben ik een noob :) dus mijn laatste hoop is hier op dit forum...
Kan ik in contact met je komen voor een reparatie? Alvast hartelijk dank. mvgrt Constantijn