MN3007 I.C waar te koop.

Weet iemand waar de mn3007 (emmertjes geheugen ic)te koop is? Zie ze wel op ebay, maar hoor dat daar een hoop fake tussen zitten. Mischien weet iemand een betrouwbaar adres, in Nederland of anders in Europa.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb een aantal sloopprinten liggen met daarop de MN3005 inclusief de bijhorende periferie, die zijn 16 pens, 4096 steps.
Als het wat voor je is .......

Electra Breda is geloof ik gestopt met electronica componenten verkoop maar de twee ander adressen zien er veelbelovend uit, bedankt jongens.
Buzzy, het moet echt de mn3007 zijn maar toch bedankt.

[Bericht gewijzigd door blan op woensdag 4 augustus 2021 13:37:48 (17%)

maartenbakker

Golden Member

Elektra Breda ziet er ook veelbelovend uit. Apart om dat niet te overwegen op basis van een gerucht of een onduidelijke herinnering.

Misschien is hij wel gestopt, maar dat kan ik zo niet direct aan de website zien. Meestal stopt een website ook.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 4 augustus 2021 14:33:33 (22%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Die hebben geen voorraad van die IC's.

Er staat '1-3 dagen' leveren, da's toch netjes?

Electra Breda is geloof ik gestopt met electronica componenten verkoop

Geloven is voor in de kerk, en aannemen moet je aan aannemers overlaten... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
rob040

Golden Member

Ja, als hij dat kan waarmaken. Ik dacht even dat die IC's al lange tijd obsolete zijn en dan vraag ik me af of hij ze nog kan inkopen.
Maar zeg nooit nooit...

maartenbakker

Golden Member

1-3 dagen kan inkopen betekenen inderdaad, maar ze kunnen ook in een eigen externe opslagplaats liggen misschien?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 4 augustus 2021 14:44:17 schreef rob040:
Ik dacht even dat die IC's al lange tijd obsolete zijn en dan vraag ik me af of hij ze nog kan inkopen.

Panasonic maakt deze chip niet meer sinds 1985 , als ik me niet vergis...( de CCD vertragingslijnen hadden de emmertjes al lang verdrongen) gek genoeg is er 36 jaar later nog steeds vraag naar. Ik geloof niet dat iemand die nu nog op voorraad heeft en al de rest fake is.

Op 4 augustus 2021 13:30:17 schreef buzzy:
Ik heb een aantal sloopprinten liggen met daarop de MN3005 inclusief de bijhorende periferie, die zij 16 pens, 4096 steps.
Als het wat voor je is .......

Mocht je deze van de hand willen doen, heb ik wellicht wel interesse.

Op 4 augustus 2021 15:09:26 schreef Ricotjuh:
[...]

Mocht je deze van de hand willen doen, heb ik wellicht wel interesse.

Stuur maar een emailtje. Ik heb meerdere printen. De ic's moeten wel uitgesoldeerd worden. Dat kan eventueel wel een paar voor je doen. Het zijn doorgemetalliseerde printen

Anoniem

Gewoon ter informatie: Banzaimusic verkoopt de Xvive-clone van dit IC dus als u echt Panasonics wil dan zal u elders moeten zoeken.

Voor zover ik weet is er geen probleem met de Xvives maar als u bijv. iets aan het restaureren bent en het zo origineel mogelijk wil houden en dus Panasonics wil gebruiken dan wordt dit waarschijnlijk een moeilijke zoektocht (en als u NOS exemplaren vindt zal dit waarschijnlijk ook wel de hoofdprijs kosten helaas).

maartenbakker

Golden Member

@soundman2: zijn dat printplaten uit PA apparatuur?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 4 augustus 2021 13:31:48 schreef blan:
Electra Breda is geloof ik gestopt met electronica componenten verkoop...

Electra Breda is inderdaad gestopt met de (winkel-)verkoop van elektronica componenten.
De restvoorraden worden alleen nog (vanuit opslag) via de webwinkel verkocht en niet meer in de winkel.

Van iets dat stuk is leer je het meest.

De restvoorraden worden alleen nog (vanuit opslag) via de webwinkel verkocht en niet meer in de winkel.

Ik heb het geprobeerd bij Electra Breda, maar wanneer je op de winkelwagen drukt, gebeurd er niets, daar ga ik dus niets bestellen.