Op 6 augustus 2021 10:04:39 schreef SparkyGSX:
Anti-parallel is niet hetzelfde als anti-serie; zenerdiodes moeten anti-serie, maar daarbij maakt het niet uit of je de kathodes of anodes aan elkaar maakt.
Alsnog, die zeners moeten een hogere spanning hebben dan de maximale voedingsspanning van die print, en zullen daarom nooit in geleiding gaan; er moeten diodes naar de ground en voeding zijn, als daar ooit een motor heeft gezeten. Die diodes in je gewoon meten.
[...] Daarom zei ik, alternatieve spanningsregelaar, dus een ander type met vergelijkbare specificaties.
Ik zie het nu sparky ik bedoelde ook in serie maar schreef parallel.
Ik ga ze opzoeken in mijn vooraad.
Bedankt
@G.d
Waar haal jij het vandaan over een onbestaande flyback weerstand.
Ze bestaan wel degelijk in de relais die in een volvo truck gebruikt worden zijn soms dioden over de spoel maar we hebben ook type's met een weerstand over de spoel .
Het schakelen van dioden in antiserie oid heb ik inderdaad nog niet veel toegepast in mijn best al lange elektronika leven. (36 jaar)
Toenvallig loop ik nu tegen deze situatie aan.
En je kunt niet alles weten .
Maar ik lees meer topic's waarbij jij gelijk gaat lopen roeptoeteren zonder inhoudelijke hulp hiermee schiet iemand niet niets op.
Klaarblijkelijk heb jij de wijsheid in pacht.
Ten tweede ik vroeg om hulp om zo.n weerstand te berekenen.
Krijg ik hier het advies om de oude te herstellen waarvan ik vermoed dat er mischien wel meer aan de hand is is dus dit komt later.
Als jij hier vraagt om advies om een tv te repareren dan geef ik je toch ook niet het advies om een andere te kopen .
Kijk bruikbare tips zoals die van sparky daar kan ik wat mee hier ga ik ook mee aan de gang.
[Bericht gewijzigd door
daandc
op vrijdag 6 augustus 2021 21:10:34
(13%)