Standby werky niet Loewe tv

Ik heb een loeweXelos 37Sl tv waarvan de standby lampje niet aan is hierdoor reageert mijn afstandsbedieni g niet op een signaal

mel

Golden Member

krijg je hem wel aan door de toetsen op het toestel zelf?Misschien een open deur, maar zit de stekker wel aangesloten? O-)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Mel u bet een golden member met wel blikken antwoorden sorry dat ik dat zeg

Kan misschien iemand anders antwoorden Mel is niet erg gespecialeerd

Oink Janbult om Mel van ondeskundigheid te betichten is sowieso niet netjes want zijn/haar vraag was of de tv met de toetsen op de tv zelf wel te bedienen was. Heel cru maar als een tv geen enkel teken van leven geeft, het standby lampje bij inschakelen niet op licht en op geen enkele manier met zowel de afstandsbediening als ook de toeten niet te bedienen is dan kunt u er gevoegelijk van uitgaan dat de tv totaal uitgevallen is. Mel gaf als open deur aan of de tv op de netspanning aangesloten was en geloof het of niet dat komt vaker voor dan men denkt. Om u toch wat op weg te helpen vrees ik dat de voeding van de tv defect is en hersteld zou moeten worden maar met stukjes brood in de tv stoppen lost u het probleem niet op.

Dank je Ronnydit is al wat duidelijker beantwoord alleen de stukjes brood begrijp ik niet

Tja, ik ben momenteel geen golden member dacht ik, maar ben wel ietsje ouder dan onze weledele en door mij zeer gerespecteerde heer Mel. En daarom weet ik dus meer.
TV doet dus niets. Ik zeg: fluxcapacitor

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
mel

Golden Member

Deze dingen hebben een hulpvoeding, het kan zijn dat er een elco verlopen is. Zonder schema wordt het vrij moeilijk op fout te zoeken. (niet onmogelijk)Het lijkt me beter dat TS een schema probeert te vinden.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
vergeten

Golden Member

Op 5 augustus 2021 11:25:57 schreef Janbult:
Mel u bent een golden member met wel blikken antwoorden sorry dat ik dat zeg

Op 5 augustus 2021 11:28:11 schreef Janbult:
Kan misschien iemand anders antwoorden Mel is niet erg gespecialeerd

Je hebt wel lef, pas 2,5 uur actief op circuits online en dan dit!
Een golden member is iemand die gedoneerd heeft aan Circuits Online, en zo bijdraagt aan het voortbestaan van circuits online.
Dus per definitie geen "supertechneut"!

Het zegt dus niets over de kundigheid, maar dat zit wel goed bij @mel. :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Genoeg gedold, de voeding in een tv zorgt voor alle spanningen die de tv nodig heeft om te kunnen werken. Als de tv totaal niet werkt gaat het standby lampje niet aan dan kun je spreken van een totale uitval m.a.w. de tv doet het niet meer. Als u de vraag zo had geformuleerd als zijnde loeweXelos 37Sl tv is totaal uitgevallen had u andere reacties gekregen dan nu het geval is. Om de voeding op defecten te controleren zal de tv toch opengemaakt moeten worden en kunnen foto's van de voeding nog iets toevoegen om er achter te om welk model voeding het gaat. Als bijvoorbeeld Mel weet wat er vaker in zo'n voeding defect gaat kan Mel tips geven en aan de hand van die tips kan de tv weer werkend gemaakt worden. Heeft u echter geen ervaring met het repareren van televisies dan is zelf repareren geen optie en raad ik u aan om een lokale tv hersteller in te schakelen die de reparatie voor u uit kan voeren.

Ronny hartelijk bedankt voor je professionele uitleg en betreft Mel ik had een opmerking als zijn zelf nooit gegeven(logisch dat een stekker eerst in een apperaat moet
voordat je deze vraag stelt aan iemand

Desondanks is de opmerking van mel helemaal niet onterecht! Ik heb in mijn jaren als homeservice-technicus (dus expliciet het repareren van TV's bij de mensen thuis) wel degelijk meerdere keren (!) voor gehad dat de stekker er wel degelijk niet (goed) in zat!

Vóór mijn "carrière" als service-technicus ook nog de nodige jaren werkzaam geweest als technicus in een computerwinkel. Ook dáár meerdere keren meegemaakt dat men had verzuimd bepaalde stekkers niet aan te sluiten. (Klant kwam bij voorbeeld terug om te klagen dat zijn net aangeschafte printer niet wilde printen. Bleek hij het ding überhaupt niet met (toen nog vrij nieuw) USB kabel op zijn computer te hebben aangesloten. 8)7 (WiFi bestond toen nog niet eens!)

Om nog even te muggenziften: ook al zou het stand-by lampje van de TV wèl aan gaan: de afstandsbediening zal sowieso nooit op een signaal reageren! (Afstandsbedieningen kunnen namelijk alleen zenden. ;) )

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

een loewe tv weg ermee de grootste rommel die er is ,duur en je kan niks bereiken bij de invoerder .niet voor niks dat ze over de kop zijn gegaan
dikke nekken en daar stopt het

Ik heb hier allemaal weinig aan gehad helaas Covid en de annoniemiteit geven vaak vreemde opmerkingen ik trek me terug uit dit Forum succses verder met de mindere serieuze kant van de n
mens

Shiptronic

Overleden

Op 5 augustus 2021 10:30:18 schreef Janbult:
Ik heb een loeweXelos 37Sl tv waarvan de standby lampje niet aan is hierdoor reageert mijn afstandsbedieni g niet op een signaal

Hoe moet de afstand bediening reageren op het signaal lampje van de standby??

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Krelis Vonketrekker

Golden Member

En een draadloze printer werkt ook al niet zonder aansluiting op het lichtnet, waarom heet het dan draadloos!!!

Allemaal niet aardig hier, maar we zijn om elkaar te helpen of het nu een wanproduct is ja of nee... maar schat ook een standby voeding probleem...

1. Bijna alle Loewe tv's heeft een aparte standby voeding die 3,3, of 5V uitstuurt naar de processor. Als die laatste werkt en de standby voeding ook, heb je sowieso rode led. Eens de hoofdvoeding opstart wordt die led oranje. Als alles opgestart is wordt de boel eerst groen.

2. Om nog even in Mel's voetsporen te treden: elke Loewe tv (met de komende Bild i gaan ze hiervan af wijken) heeft een "echte" netschakelaar. Weinig mensen gebruiken die. Kan per toeval eens afgeschakeld zijn.
Nogal wat ervaring met Loewe: volledig dood gebeurt écht weinig. Maar alles kan kapot. Meten is dan weten.

3. @Tom-17: vrij kort door de bocht jouw opmerking... Vraag me af in welk land je welke invoerder aanspreekt? De jongens van Loewe Opta Benelux vind ik eigenlijk de meest gewillige in de consumentenelektronica die er vandaag zijn.
Zoek je een bepaald onderdeel dat (momenteel) niet verkrijgbaar is, gaan ze hun dealers af wie zoiets nog heeft en wil verkopen.
Daar zitten ook nog mensen die weten hoe hun prullen werken en die snel raad en daad kunnen geven. Tips over apparaten van 15 jaar oud schuwen ze ook niet.
Je hebt als dealer een toestel/onderdeel nodig, vandaag besteld, morgen in huis; ook garantiegevallen.

Ga eens bij Philips of Panasonic,... ten rade: Bel service center op, als je al iemand te pakken krijgt. Die doen alsof ze van niks weten, stuur maar op zeggen die. 4 weken later heb je je toestel nog steeds niet terug. Toffe service naar je klanten toe.

4. TS is een vrij apart persoon moet ik zeggen. Posting om 17:11:27...
Dat geeft maar een halve uitleg en verwacht een PDFje van 24 bladzijden waar een complete foutzoekboom op staat? Er is btw zelfs geen chassis type opgegeven. Wellicht een L2650, maar de Xelos heeft wel meerdere chassis gekend...

maartenbakker

Golden Member

Op 5 augustus 2021 13:46:53 schreef Janbult:
Ronny hartelijk bedankt voor je professionele uitleg en betreft Mel ik had een opmerking als zijn zelf nooit gegeven(logisch dat een stekker eerst in een apperaat moet
voordat je deze vraag stelt aan iemand

Tsja, je begint gewoon bij het begin, dat heeft niets met jou te maken. Het begin van het toestel is de steker. Dat is niet beledigend bedoeld, ik denk dat er geen enkele reparateur is die niet wel eens heeft lopen zoeken om tot de conclusie te komen dat de steker er niet inzat of er nog ergens een losse netschakelaar op het toestel zat die uitstond. Dat is mij, bij een Loewe zelfs, ook wel eens overkomen, maar dat durf ik nu niet meer te suggereren.

Hoe dan ook, slechte binnenkomer om gelijk tekeer te gaan - dan trek je automatisch mensen aan die jou ook niet meer serieus nemen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Eigenlijk best wel jammer dat Janbult voortijdig afhaakt enkel en alleen omdat Jan niet had verwacht dat techneuten ook humor kunnen hebben. In de oudheid was er een reclame waarin pa een apparaat niet aan de gang kon krijgen en toen zei de dochter van vier met het snoer in de hand "of je stopt de stekker erin". Ik heb in mijn werkzame tijd als reparateur de meest vreemde dingen meegemaakt en vooral bij reparatie aan huis, wat veel voorkwam was inderdaad een niet teruggeplaatste stekker omdat de schoonmaakster het stopcontact nodig had om de stofzuiger te gebruiken en domweg vergat de tv weer in te pluggen. Ook een leuke de tv ontvangt geen zenders meer bleek bij controle dat de antenne steker niet in de antenne ingang geplaatst was maar in een tulp audio ingang. Hoe ze het voor elkaar kregen schiet mij maar lek maar op de één of andere manier kregen ze het toch voor elkaar. Wat ik wel triest vind is dat Jan afgehaakt is en misschien in een opwelling het laatste bericht heeft geplaatst dus Jan wat mij betreft ben ik nog steeds genegen om je verder te helpen en hopelijk de andere techneuten ook als je helder kunt maken wat de Loewe wel en niet doet.

mel

Golden Member

jan is denk ik gillend weggerend.. :9~

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

beeldbuisje niks kort door de bocht die mensen daar in wommelgem kan je niks mee aanvangen .de baas renny is een produkt tegen maagzuur,als ik zijn naam hoor draait mijn maag om .zij doen alleen iets voor grote zaken zoals ex...voor de rest is iedereen uitschot.nogmaals op 30jaar tijd heefd hij het niet kunnen waarmaken.alleen grote feesten geven met oscars,waar de kleine winkelier in zijn handen moest klappen voor de grote winkels die dan nog de betere inkoop prijzen hadden.

Goede kennis van me heeft een zaak waar hij al +30 jaar Loewe doet.
Ligt Loewe ook vaak af te zeiken op hun zwakke punten. Zegt idd ook al wel eens wat jij nu zegt. Hij hekelt veeleer dat je bepaalde dingen MOET binnen halen wil je het merk MOGEN verkopen.
Als hij een technisch probleem heeft wordt er van zijn kant toch steeds naar Loewe gebeld en hij krijgt correcte info.
Waar ik werk deden ze tot een half jaar terug enkel Philips en Panasonic. Als je ziet hoe het daar de laatste 15 jaar aan toe gaat |:( . Zij zien hun toestellen zeker na 5 jaar als wegwerpproduct. Dat is nooit bij Loewe geweest en dat vind ik goed aan hen.

Nu goed, toegegeven, professioneel zit ik slechts een half jaar zelf aan de knoppen (technische kant toch), wie weet wat het gaat geven.
Hobbymatig al erg lang met het merk bezig en ik kreeg toch altijd te pakken wat ik wou. Dat was/is met andere merken toch vaak anders. De tijd zal het leren...

De faillissementen... Producten maken met minder mogelijkheden dan de concurrentie voor een stuk hogere prijs. Dat de techniek mooi in elkaar zit krijg je aan elektonici verkocht, maar niet aan de modale mens.
Daar schijnen ze nu aan te werken (lees Bild i), maar ze laten hun "unieke" Loewe features waarmee ze ooit vele klanten aantrokken vallen. (DR+ met twee tuners, Audiolink en/of DAL)
Valt perfect te combineren met smart dingen enz.
Dus eigenlijk is de Bild i een ordinaire, maar modulaire en dure smart tv... Zou ik zelf nooit kopen.

die renny stuurt gewoon elke maand een lading materiaal op .dat niet is besteld.hij is baas in de winkel .niet de eigenaar.erger nog een loewe galerie kleemt hij als zijn eigendom .zelfs de lampen aan de plafond beweerd hij als zijn eigen dom .ze zeggen dat in de jaren 40 daar in duitsland ene ne kogel door zijne kop gejaagd heeft .awel de zoon zit nu in wommelgem je kan niks met firma bereiken.ja ok de technice dienst met mark dat was daar de enige met verstand