Energieverdeler tript

Zon quooker slof zit wat specialer in elkaar. Die houdt de quooker volgens mij in standby ipv hard afschakelen. Dat werkt ook alleen goed met een quooker.

Spanning staat en stroom gaat!

Ik wil nog even melden dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat de fabrikant heeft gedacht: laten we mensen die 12-16A nodig hebben pesten en er een 12A zekering in zetten. Ze hebben 16A stekkers gebruikt, dan zullen ze toch een reden hebben om er een 12A zekering in te zetten.

Het enige waarbij het verantwoord zou zijn om hem te overbruggen wat ik kan bedenken is dat ze een beetje selectief willen zijn t.o.v. de te verwachten 16A centrale zekering.

Ik denk dat een keurende instantie heeft gezegd dat er een zekering in moet en dat het niet acceptabel was om er een 16A in te zetten.

Dit beperkt de bruikbaarheid een beetje: Een boiler kan zomaar 3kW (*) verstoken. Dat is meer dan de 12A, de nominale waarde van de zekering.

(*) De eerste die ik vond kostte 400 euro en gebruikt 1800W. De tweede en derde kosten meer dan 2k, maar gebruiken 3kW. (de tweede zou 3W verbruiken als ik het de website letterlijk neem, maar ik vertrouw op een typefout).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Standaard Daalderop closein boilertje verstookt 2,2 KW. Moet dus kunnen bij een 12A beveiliging.

Dirk

Arco

Special Member

We weten niet of het een snelle of trage zekering is, een snelle kan op pieken wel uitspringen.
(daarbij is de Chinese ampere niet altijd gelijk aan de westerse... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

de slof is 12A beveiligd, dus mag er geen 16A belasting op, een oude droger van 3500W dus niet.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Goedemorgen, wij hebben dezelfde problemen met een Plieger Energieverdeler. Jaar prima gewerkt op een plint/onderbouw closeinboiler (Aansluitwaarde 1500Watt) van Itho Daalderop en een bosch afwasmaschine (Aansluitwaarde 2000 - 2400W).

Probleem lijkt dus aan een goedkope 12A (2760Watt zie ook afbeelding en eerdere opmerkingen in dit Forum) zekering te liggen die ook nog slijtgevoelig is. Ben benieuwd naar de garantie!