Op 7 augustus 2021 19:36:34 schreef stortbak:
[...]
Wil je nu beweren dat je beter 5 minuten 800W kan gebruiken dan 10 minuten 400W?
HAHAHAHAHAHAHA
Nee dat zeker niet, niet ineens belachelijke dingen gaan zeggen. En mensen uitlachen is debielenwerk, dus wat ben jij?
Om een 220V 400W fohn op 800W te krijgen dan moet de spanning naar 311V. We hebben het op 230V dan over een vermogen van 437W. En dan is je haar ook wel iets sneller droog.
Op 7 augustus 2021 19:42:49 schreef stortbak:
[...]
Lees zelf eens terug wat je geschreven hebt.
Als je door die oplichtbox een hogere netspanning in huis krijgt gaat je regelaar eerder uit.
Verder is daar niets illegaals aan.
Als die oplichtcubbie de spanning in huis daarentegen verlaagt kan je regelaar wel blijven werken. De spanning op de kabel in de straat gaat dan inderdaad omhoog.
Dat zeg ik toch de spanning op de kabel in de straat komt dan ook gewoon boven de 253V en dat is illegaal.
Het is heel simpel als je eerst niet terug kom leveren omdat de spanning al op 253 zat en ineens lukt dat wel met een magisch kastje dan moet de spanning uit eindelijk in de straat toch hoger zijn.
Op 7 augustus 2021 20:00:34 schreef maartenbakker:
14kg klinkt niet onredelijk voor een dergelijke trafo. De prijzen zijn wat aan de hoge kant.
Ik vind het toch erg weinig. Ik heb zelf een transformator van 3kVA en die weegt 31kG. IK heb ook een trafo 3 fase van 11kVA en die is niet te tillen. Een autotrafo is wel een stuk lichter maar dan nog is 14kG niet zo heel veel aan transformator.
Op 7 augustus 2021 20:15:52 schreef DK:
Laat ik net in zo'n buurt wonen dat elke zonnige middag tussen 2 en 4 de omvormer tript..
Anders had ik deze 'oplichtbox' terugverdient, dus wat is er zo oplichterig aan?
De netbeheerder heeft niet voor niets bedacht dat 253V het maximum is. Als je dan een apparaat op de markt brengt wat iets doet wat niet mag maar je verteld dat er niet bij maar je brengt dat juist als een voordeel dan is het gewoon oplichting.
Op 7 augustus 2021 20:39:24 schreef stortbak:
Of een straat vol PV de spanning in de straat zo hoog krijgt weet ik niet.
Als jij met een trafo jouw huisspanning omlaag haalt en aan die kant je panelen zet, kan je ook al heeft heel de buurt zo'n oplichtbox WEL blijven leveren. Omdat je die 20V verlaging blijft houden.
JA dat is lekker, dus als ik geen kubbie heb dan is mijn netspanning door jouw ineens 273V. Toch wel raar dat jij verplicht dat iedereen dat maar moet hebben. Nee gewoon beter de regels volgen die zijn er niet voor niets.
Op 7 augustus 2021 18:35:44 schreef DK:
[...]
gloeilamp?
P = U*I,
10% minder U, 10% minder P, minder licht
nog steeds gewoon besparing
Je kiest een lamp + vermogen naar de hoeveel licht die je nodig hebt op die plaats. Een gloeilamp op een lagere spanning lijkt dan luik maar dan had je daarvoor al teveel licht en had je net zo goed een lamp van kleiner vermogen kunnen nemen. Of gewoon een kaars.
Dus als dit magische apparaat dus echt ineens zoveel lagere energie kosten geeft dan had je dat zelf ook kunnen doen door apparatuur minder vaak te gebruiken of apparatuur van kleiner vermogen aan te schaffen, want blijkbaar had je dat vermogen helemaal niet nodig.