3x230V in een gebouw in NL? dat kan niet, hier is de 230V kracht opgedoekt. ik denk dat je 3 fasen met nul hebt, dus een 400V krachtnet. dus niet in driehoek zetten, maar in ster..
3x230V in een gebouw in NL? dat kan niet, hier is de 230V kracht opgedoekt. ik denk dat je 3 fasen met nul hebt, dus een 400V krachtnet. dus niet in driehoek zetten, maar in ster..
Is het teveel moeite om normale taal te gebruiken?
Draaid op geen van beide manieren, wel n centimeter de verkeerde kan op
[Bericht gewijzigd door Freak83 op zondag 8 augustus 2021 20:12:52 (37%)
@Freak83
Wat voor een spanning meet je tussen de fases onderling ?
Misschien 3 stopkontakten met elk 230 erop?
Op 8 augustus 2021 19:52:36 schreef HD13:
@Freak83
Wat voor een spanning meet je tussen de fases onderling ?
400+
Wat als je motor en compressor loskoppelt, wil de motor dan wel draaien ?
Op 8 augustus 2021 21:29:44 schreef HD13:
Wat als je motor en compressor loskoppelt, wil de motor dan wel draaien ?
Nope
Als de motor dan wel bromt dan mis je ergens een fase of 1 van de drie motorwikkelingen werkt niet.
Zitten de doorverbindingen voor sterpunt er wel in, zie posting van REW 1 aug.
[Bericht gewijzigd door HD13 op zondag 8 augustus 2021 23:32:46 (16%)
de motor heeft 3 aansluitingen aan de bovenzijde, dat lijkt me meer als een thermisch contact.
Zijn de klemmen op het andere blokje van een rem? Kun je de motor met de hand draaien?
Bromt de motor?
Op 9 augustus 2021 01:08:23 schreef Hunebedbouwer:
Zijn de klemmen op het andere blokje van een rem? Kun je de motor met de hand draaien?
Bromt de motor?
Ja draaid soepel met de hand, en ja hij bromt ,kan dat komen omdat hij de verkeerde kant op wil draaien?
Als ie met de hand de verkeerde kant niet op KAN draaien dan kan het zijn dat ie idd gaat staan brommen.
Als ie de verkeerde kant op wil, dan moet je twee van de drie-fase aansluitingen aan de motor verwisselen. Je hebt drie keuzes om twee draden te kiezen die zijn alledrie goed.
Als ie soepel beide kanten op draait en je "nu even" de motor probeert te laten draaien zonder de compressor aangesloten te hebben en DAN gaat ie brommen dan lijkt het er op dat je 1 van de drie fases niet hebt aangesloten, OF dat de motor op 1 van de fases kapot is.
[Bericht gewijzigd door rew op maandag 9 augustus 2021 12:07:52 (32%)
Op 9 augustus 2021 12:03:44 schreef rew:
Als ie met de hand de verkeerde kant niet op KAN draaien dan kan het zijn dat ie idd gaat staan brommen.Als ie de verkeerde kant op wil, dan moet je twee van de drie-fase aansluitingen aan de motor verwisselen. Je hebt drie keuzes om twee draden te kiezen die zijn alledrie goed.
Als ie soepel beide kanten op draait en je "nu even" de motor probeert te laten draaien zonder de compressor aangesloten te hebben en DAN gaat ie brommen dan lijkt het er op dat je 1 van de drie fases niet hebt aangesloten, OF dat de motor op 1 van de fases kapot is.
Alles draaid soepel
Golden Member
Met grote liefde en respect, waar is dat gemeten?
De beste manier om te meten of alle spanningen er zijn, is de draadjes op de motor even los, boven de klemmen, en dan meten of je drie keer 400V hebt.
Als de eerdere meting zo gedaan is, dan is de motor defect
Overleden
Meet de spoelen eens door ?
u1-u2 = ?Ω
v1-v2 = ?Ω
w1-w2 = ?Ω
En alle spoelen naar aarde
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 9 augustus 2021 17:32:50 (15%)
Ik meet bij de tweede foto (hoofd stroom input op alle 3 230 en onderling
Tussen de bruine en de 1e zwarte niks
Bruine en de 2e zwarte 401
1e zwarte en 2e zwarte 401
Overleden
Dan mis je een fase, zekeringen na kijken.
[edit] of 2 fases zitten op 1 dezelfde fase
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 9 augustus 2021 17:42:11 (36%)
Ik bel direct stedin , want er was dus n tijd geleden n fase zekering kapot gegaan en heb die groep toen bij op n andere gezet
Excuus voor mijn geheugenschade
Overleden
kan iedereen gebeuren
hij doet t , en draaid ook nog gelijk de goede kant op
mijn dank is wederom groot
Iedereen bedankt en tot de volgende
Gr
Overleden
Dat heb je vlot geregeld zo aan het eind van de dag!
Op 9 augustus 2021 19:48:27 schreef Shiptronic:
Dat heb je vlot geregeld zo aan het eind van de dag!
Stedin noodlijn , dik uur was hij er al