Lekkende deur Siemens wasmachine

Allen,
ik heb hier een iets oudere Siemens wasmachine (WM16S7C0FG) dewelke soms niet afpompte . Na het vervangen van de pomp was dit probleem opgelost .
Echter, bij het proefdraaien merk ik dat NA het wassen , bij het openen van de deur , water lekt van de rubber en zo via het voorpaneel op de grond .
Na het inspecteren van de rubber zelf zie ik niet wat het probleem zou kunnen zijn . Ik zie wel dat dit geen nieuw probleem is . Aan de aftekeningen onderaan in de deuropening is te zien dat er al veelvuldig water heeft gestaan .
Is dit een gekend probleem ? Is er een remedie ?
( tijdens wassen is er geen lek , enkel na het openen van de deur)

Jan

Ik ken het probleem, m'n moeder heeft dezelfde machine. Het hielp om de schroeven van de deur eens goed aan te draaien waardoor de deur wat minder tordeert.

Zijn de gaatjes in de rand van het manchet open, of zitten die dicht met wasmiddelresten?

Tja. De deur durft gaan afhangen. Ofwel
1. Komt het water vd zeepbak. Een veel overheen gekeken oorzaak omdat het snel opdroogt daar. Simpel te testen door een stukje keukenrol vanvoor tss de zeepschuif te steken.
2.vuil op de glasrand waar de rubber raakt. Een haar is soms al genoeg. Vooral onderkant.
3. Deur vervormd. Nieuwe deur is wat duur.
4. Een nieuwe rubber helpt meestal maar garantie krijg je niet.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Bedankt voor jullie antwoord maar het heeft volgens mij niets met de deur te maken . Zolang de deur dicht is is er geen probleem. Pas na het openen van de deur begint het te lekken.
Openingen zijn open .

Jan

Staat er water tussen glas en manchet vlak voor openen?? Kan wezen dat manchet krimpt en gaat plooien.. Tijdens wassen en lekt dan, is meestal door beladen en er uithalen van de was en slijt rubber.

Glas al eens onderaan goed vrij gemaakt van kalk/ haren en zeepresten?

Waar begint het dan juist te lekken? Aan de front waar de rubber zit met een loop water over de front? Of een 30cm voor de machine in het midden onder de deurals deze volledig open staat?

Bij deze laatste gelden alle vorige tips. De spleet tss de plastiek delen doet gewoon dienst als water opslorpende en vasthoudende buffer.

Kijk dus zeepbak (keukenrol) en deurglas(vervuiling, groene kant vd Aldi spons is your friend) en deurubber(duwt die genoeg tegen venster) na.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Rubber is zo te zien niet geheel mooi rond. Getrokken dus. Washandje bij de hand en telkens drogen, nul euro, of nieuwe rubber.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Schroef de voorste pootjes iets uit en de achterste iets in. Niet overdreven veel, maar het kan net genoeg zijn.

Deurmanchet is gekrompen ( ik vermoed niet dat je kortere veren aan kuip bovenzijde gezet heb??), wil je van probleem af, vervang dan manchet.. Komt waarschijnlijk door PODs gebruik.. Vreemdgenoeg zie ik meerdere problemen daar mee... Middel is net afbijt..

Ik kom alleen maar bij machines met pods en dan ellende.

Klopt... Waarom promoten ze die rommel??

In het lang en breed in de krant. Washing the brain.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Je zou beter een goed apparaat kunnen maken wat niet stuk gaat, in plaats van de wegwerpmaatschappij.

100% mee eens, en wasmiddelen die je wasmachine niet vies kunnen maken, zoals ouderwetse poeder..

De fabrikant produceert wat de consument vraagt dus de vraag is eerder hoe we het consumisme aanpassen. Volgens mij is er mss heil te vinden in leasing van de fabrikant zelf, dan is het voor de fabrikant interessant om iets duurzaams te produceren.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ondertussen werd deurdichting vervangen en is probleem opgelost .
Bedankt allemaal .

Jan