Regelaar voor accumulatie vloerverwarming

Op 11 januari 2021 12:08:59 schreef AlexE:
Hallo,

Kan er mij iemand zeggen wat dit is en wat dit doet. Het heeft iets te maken met de elektrische vloerverwarming. En kan ik dat vervangen door iets anders? Dit zal ongeveer 35 jaar oud zijn. Er staat op EBS Dirac.
Alvast bedankt.

Alex.

Beste Alex,
Ik heb een huis gekocht met elektrische vloerverwarming en dezelfde sturing.
Heb je de handleiding van de sturing?
Alvast bedankt,
Jo

Jogopro,

Ik heb totaal geen enkele informatie over dit systeem. En ik zit zo met twee dingen in mijn huis. Maar door deze antwoorden ben ik toch al iets wijzer geworden. Ik ga proberen om dit systeem te vervangen door een moderner systeem. Binnen in mijn woning heb ik totaal geen enkele regeling. In de living liggen ongeveer drie kringen. Die kan ik uit- of inschakelen door de zekering van die kring af te zetten.
Ik ga proberen in elke kamer een voeler te zetten die automatisch die zekering gaat schakelen maar het is en blijft een slecht systeem.

ik zou de kachels ook eens bekijken van binnen, als die ook einde levensduur zijn dan heel het spul eruit rossen en airco erin, is een warmtepomp en kan ook koelen dan..

fcapri had ook zo'n systeem, een 30+ jaar oud en vage regeling. helft kachels bleek rot en in sluiting te liggen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer