Flatcable lijmen???

Op 10 augustus 2021 21:09:01 schreef Snail:
Als de elektronica geen directe oplossing meer biedt, dan maar mechanica... :P

Een goed stukje 3M type was waarschijnlijk gemakkelijker geweest, maar het werkt nu i.i.g.!

Je weet maar dat een goed stukje 3M-tape is als het er tussen zit en alles werkt. Je hebt vooraf blijkbaar geen enkele garantie...

Met mijn pas aangekocht stukje was het nog slechter dan zonder 3M-tape :o

Op 10 augustus 2021 21:29:48 schreef Snail:
Nee, achtergrondverlichting.

De cijfers 60 tot 160 zijn nu iets minder verlicht.
Maar aan 160km/u komt dit karretje toch niet... ;)

je zou op je plastic beugel nu wel een ledje kunnen plakken en die voeden met de 12V van een ander achtergrondverlichtingslampje. kan je direct ook die andere lampjes vervangen door dezelfde leds, zodat je achtergrondverlichting weer uniform is en nooit meer lampjes moet vervangen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Shiptronic

Overleden

Dimmen en gelijke lichtopbrengst samen met de verlichting van de rest van het dashboard word dan wel een uitdaging :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 10 augustus 2021 18:06:36 schreef Arco:
Dat is niet nodig, als je goede Z-axis tape hebt moet 't gewoon werken...

En je vindt die waar? :?

Arco

Special Member

Per rol is geen probleem, maar kleine stukjes is inderdaad lastig...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 12 augustus 2021 17:50:59 schreef Snail:
[...]

En je vindt die waar? :?

Nou, ik had je toch een klein stukje aangeboden hoor per email...
Ik had het al afgeknipt voor je, maar omdat het niet meer nodig was even ter controle losgetrokken en ergens op geplakt: ook al had ik het al een paar jaar op de plank liggen, werkt nog perfect!

Op 11 augustus 2021 17:27:28 schreef Shiptronic:
Dimmen en gelijke lichtopbrengst samen met de verlichting van de rest van het dashboard word dan wel een uitdaging :)

gelijke opbrengst is er nu ook niet en tellerunit zal donkerder zijn dan de rest omdat die nog de helft van de lampjes heeft nu.
de lichtpbrengt van het dimmen bepaal je met de voorschakelweerstand van de leds. daar moet je in praktijk wat mee spelen.

heb ik ook nog mee bezig geweest
http://www.fordcapri.be/fcapri/mercedes/640/DSCO0371.JPG

en terwijl het op foto veel feller lijkt, was het in praktijk quasi gelijk
http://www.fordcapri.be/fcapri/mercedes/640/DSCO0408.JPG

je kan ook extreem gaan en dan ook alle lampjes in de draaiknoppen en schakelaars ook vervangen door hetzelfde type led :-). deed ik bij men golf. alle verlichting was al lang kapot en die schakelaars kan je blijven vervangen dan, want die lampjes zijn bij 2de hands schakelaars ook even oud
http://www.fordcapri.be/fcapri/golf/640/100_9934.JPG

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 12 augustus 2021 21:23:56 schreef Roland11:
[...]Nou, ik had je toch een klein stukje aangeboden hoor per email...
Ik had het al afgeknipt voor je, maar omdat het niet meer nodig was even ter controle losgetrokken en ergens op geplakt: ook al had ik het al een paar jaar op de plank liggen, werkt nog perfect!

Voorheen had ik dan ook geen enkele garantie dat jouw stukje meerjaarse tape wel zou werken, dus zocht ik eerst verder naar een alternatieve oplossing. :P

Ik reageerde op de vraag die je weer opnieuw stelde als reactie op Arco): "En je vindt die waar?" (die 3M Z-axis tape dus)...
Deze vraag was nl. al lang beantwoord ;-)