Prijs / kwaliteit FO's

Ik ben op zoek naar een nieuwe FO 3f-400V voor een 0,25 kW asynchrone motor.

Nu heb ik al eens gekeken naar prijzen van de CT C200 reeks en ABB drives, maar die zitten rond of over de 300€ wat ik nogal duur vind...

Wat zijn goede betaalbare en betrouwbare FO's zonder al te veel toeters en bellen?

mel

Golden Member

Abb,Danfoss,SEW,dat ontloopt elkaar niet veel. Voor de prijzen zou je even op de desbetreffende site kunnen kijken.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
GJ_

Moderator

Op 13 augustus 2021 15:15:10 schreef Koen VR:
Ik ben op zoek naar een nieuwe FO 3f-400V voor een 0,25 kW asynchrone motor.

Je kunt een enkelfase 230V voeding overwegen: die zijn veeeeel goedkoper.
De meeste kleine motoren zijn 230/400V dus die zet je dan gewoon in driehoek in plaats van in ster.

Een C200-012-00017 kost bruto, excl BTW 200 euro terwijl de door jou aangehaalde C200-024-00013 bruto excl BTW 380 euro kost.
Met een 400V voeding is het trouwens goed tot een 0,37kW motor.

Van die prijzen kan nog wel wat af uiteraard.

De goedkope Chinese drives heb ik slechte ervaringen mee, onder andere veel uitval. Bij mijn klanten zijn de meeste goedkope drives intussen vervangen door CSK of C200 drives.

Siemens V20? goedkoop, alleen enkele weken levertijd
6SL3210-5BB12-5UV1 1 fase 0.25
6SL3210-5BE13-7UV0 3 fase 0.37

GJ_

Moderator

De enkelfase kost inderdaad maar 145 euro bruto, maar is lastig in te stellen. Bovendien moet er nog wel e.e.a. bij besteld worden anders valt er niks in te stellen. En remmen kan hij ook niet.

kan toch gewoon geparametreerd worden via de build-in-bop ?
is wel een traag repeterend nummertje voor nummertje proces met het boek erlangs, maarja dat zijn al die frequentieregelaars uit die prijsklasse

en nee uitgebreid is hij niet, was de vraag ook niet, de motor draait

GJ_

Moderator

De BOP moet je los kopen toch?
En remmen vind ik toch wel het minste.

Die bop die je als accessoire kunt kopen is volgens mij alleen voor als je een (externe) interface in de kastdeur oid wilt
Het build in display is volgens mij vast

Schneider en Yaskawa regelaars zijn ook geen vervelende dingen om te gebruiken.