Intercom Golmar T510 met app bedienen.

Dag ik wil graag mijn intercom Golmar T510 met een app bedienen. Het gaat alleen om de functie om de deur open te doen.

Ik heb NUKI geprobeerd maar dat werkte niet voor mij en is heel erg dure oplossing. Switchbot lijkt een oplossing, maar zon apparaat op de intercom staat niet erg mooi.

Nou denk ik dat er vast wel een slimmerik hier die zoiets al gemaakt heeft.
Wat er beter uit ziet.

Helaas kon ik via google niks vinden, dus vandaar hier de vraag.

[Bericht gewijzigd door uutgrunn op maandag 16 augustus 2021 11:12:49 (13%)

Arco

Special Member

Lijkt me gewoon een analoge intercompost. Daar valt niks aan te 'appen'...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Er is vast een manier om de deuroper knop te laten schakelen via iets dat te bedienen is via een app

Arco

Special Member

Het kan uiteraard altijd wel, maar dan heb je wel extra hardware nodig voor de netwerk interface...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Prima, wie heeft zelf al zoiets gemaakt en kan dat delen?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als ik goed begrijp opent de intercom het slot door contact te maken voor paar seconden.
Ik begreep dat dit waarschijnlijk 12v zou zijn. Maar goed gaan we nameten natuurlijk.

Maar ik heb dus een relais nodig die kan schakelen voor een paar seconden.
Te kort schakelen dan gaat de deur waarschijnlijk niet open. En te lang kan ik misschien deuropener door laten branden?

Kortom wat Ik denk dat ik nodig heb is een relais dat ik kan instellen voor x seconden. En met WiFi te bedienen is en dus 12v gelijkstroom kan schakelen.

Is er zoiets ook al op de markt? Ik zag garage openers? Iemand ervaring of ideeën?

Arco

Special Member

Mijn link is voor 5v, maar met wat zoeken zullen er ook wel 12v versies zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 19 augustus 2021 17:52:40 schreef uutgrunn:
Als ik goed begrijp opent de intercom het slot door contact te maken voor paar seconden.
Ik begreep dat dit waarschijnlijk 12v zou zijn. Maar goed gaan we nameten natuurlijk.

Maar ik heb dus een relais nodig die kan schakelen voor een paar seconden.
Te kort schakelen dan gaat de deur waarschijnlijk niet open. En te lang kan ik misschien deuropener door laten branden?

Kortom wat Ik denk dat ik nodig heb is een relais dat ik kan instellen voor x seconden. En met WiFi te bedienen is en dus 12v gelijkstroom kan schakelen.

Is er zoiets ook al op de markt? Ik zag garage openers? Iemand ervaring of ideeën?

Je hebt geen aparte 12V of 5V nodig, in de intercomtelefoon moet je de twee contacten van de [open] schakelaar oppakken en met twee draden naar het maakcontact van een relais brengen.
Dit relais moet kort bekrachtigen, meestal 4-8 seconden bij handmatig openen, of kort ca. 0,5sec bij geautomatiseerd openen.
Hier kom je achter door het deurcontact met normaal gebruik uit te proberen: wordt het deurslot automatisch x-seconden bekrachtigd na eenmaal kort op de [open] knop drukken, ofwel een geautomatiseerde deur-open sturing, of moet je de [open] knop handmatig ingedrukt houden, zolang als nodig is om iemand binnen te laten. In het laatste geval laat je het relais 4-8 seconden bekrachtigen. De spoel van de elektrische sluitplaat in de entreedeur kan dit prima hebben.

Ik heb een relais gekocht dat kan inching aan kan.
Nu weet ik dat p1 voor de deur opener is. Maar ik snap nog niet hoe het werkt met het slot.
Proberen p1 proberen te meten met multi meter maar komt geen spanning op.

Op relais heb ik NO COM NC

Kan iemand uitleggen hoe zo’n deur opener werkt?

mel

Golden Member

Een deuropener werkt op WISSELspanning. Heb je de stand van de meter goed staan?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Gelukt! Het WiFi relais printje past gewoon in de behuizing van de intercom.
Ik kan nu via de app (Tuya) mbv inching 2 seconden aan/uit de voordeur openen.
Ik kan ook nog steeds via de intercom dit doen.

Was ff uitzoek werk, maar dochter en vrouw helemaal blij.
Echt super makkelijk!

Dit is precies wat ik zoek en ik heb ook dezelfde intercom van Golmar.

Zou je met mij het aansluitschema willen delen en de benodigde spullen?

Ik zie dat jij het van stroom voorziet via usb. 12 volt was dus niet mogelijk?

Ik moet toch ten zeerste afraden om zelf aanpassingen aan de intercom installatie uit te voeren.
De intercom installatie is niet van jouw zelf maar meestal van de VVE.
Ik moet regelmatig storingen in dergelijke installaties zoeken omdat er een bewoner zelf aan het knutselen geweest is.
Fijn zoeken in een flat met iets van 80 woningen. Ik kan je verzekeren als ik zoiets tegen kom en het is de oorzaak van de storing dat je dan de rekening gepresenteerd krijgt.

Op 6 november 2022 17:49:03 schreef cmk:
Ik moet toch ten zeerste afraden om zelf aanpassingen aan de intercom installatie uit te voeren.
De intercom installatie is niet van jouw zelf maar meestal van de VVE.
Ik moet regelmatig storingen in dergelijke installaties zoeken omdat er een bewoner zelf aan het knutselen geweest is.
Fijn zoeken in een flat met iets van 80 woningen. Ik kan je verzekeren als ik zoiets tegen kom en het is de oorzaak van de storing dat je dan de rekening gepresenteerd krijgt.

idd bekende storingen. tijd terug was bij een heel complex de intercom vervangen, week later 3 man met storing, allen boven elkaar, had de bewoner onder de 1e met storing de lelijke renovatieplaat van de nieuwe intercom verwijderd en gestuukt, maar de draden verkeerd aangesloten. op n zondag werd gebeld dus dat werd een dure..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
revado

Honourable Member

Nog zo een:
Bewoner haalt het toestel er af om te behangen.
Data loopt over het spraak aderpaar mee.
Niets afgedopt en de 2 draden tegen elkaar en de bewoner niet thuis.
170 woningen zonder intercom.
En een flinke zoektocht die veel uren heeft gekost.
Tijdelijk de betreffende etage in de etage verdeler losgekoppeld tot we in de betreffende woning konden.
Pas dus op met aanpassen inderdaad!

Jullie kunnen rustig gaan slapen hoor. Ik heb het anders opgelost doormiddel van een Switchbot. Een klein kastje wat het knopje indrukt doormiddel van een app!

revado

Honourable Member

Slim opgelost, ik wist niet van het bestaan van een dergelijke oplossing.
Dank voor de tip.

Op 6 november 2022 17:49:03 schreef cmk:
Ik moet toch ten zeerste afraden om zelf aanpassingen aan de intercom installatie uit te voeren.
De intercom installatie is niet van jouw zelf maar meestal van de VVE.
Ik moet regelmatig storingen in dergelijke installaties zoeken omdat er een bewoner zelf aan het knutselen geweest is.
Fijn zoeken in een flat met iets van 80 woningen. Ik kan je verzekeren als ik zoiets tegen kom en het is de oorzaak van de storing dat je dan de rekening gepresenteerd krijgt.

Geen probleem, de intercom is van mijn buurman en mij en is dus helemaal niet van de VVE. Dus dat scheelt. Is ook een systeem met 2 intercommen. Werkt nog steeds probleemloos. En werkt nog steeds heel goed.

Mbt het printplaatje moet je wel meten hoeveel volt er nodig is voor de slot opener. Ik heb dat eerst nagemeten, en toen het juiste printplaatje gekocht.
(kan via ome ali, maar ook wel electronica winkels hebben diverse printplaatjes in het assortiment)

Ik doe al meer dan 15 jaar intercom storingen, van de meest oude Ericsson en Atea systemen tot de meest onhandige nieuwe systemen uit Spanje maar nog nooit storing gehad door een techneut die zelf een aanpassing heeft gemaakt.

Waren de meeste Oostblok verbouwers en klusjesmannen met 3 linkerhanden maar techneuten, dan had ik flink wat minder storingen gehad zoals hierboven ook al veelvuldig genoemd.

heb ook al vrij nieuwe 2 draads bus systemen vervangen die sinds installatie al storingen gaven. nieuw spul erop en meteen al rare storingen ( bestaande uitgesplitte stamkabel heringezet ) maak 1 doosje open en mee de voeding eraf gehaald en alles opnieuw afgelast. 1e fout was al wago mini gebruikt, dat nooit doen met 2 draads systemen. twisten en sokje erom werkt het beste. ander probleem was dat de vorige installateur alle draden had doorgelast, elke monitor voeding vanaf de videoverdeler kwam overal. niet verder leggen als waar deze draad moet komen, geeft ook storing..

waar rook was, werkt nu iets niet meer