Waarde weerstand

Hallo , welke weerstandswaarde zou deze moeten hebben?
Rood- Rood- Goud- Goud- Zwart
Dank Marc

Op 16 augustus 2021 12:23:19 schreef bonhomme:
Hallo , welke weerstandswaarde zou deze moeten hebben?
Rood- Rood- Goud- Goud- Zwart
Dank Marc[bijlage]

Rood rood goud goud, 22x0,1=2,2 Ohm 5%

fatbeard

Honourable Member

Het is wel een zgn 'fusible', dwz dat-ie als zekering fungeert zonder de boel in de fik te steken.
Wel iets om op te letten bij vervangen...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
vergeten

Golden Member

Rood- Rood- Goud- Goud- Zwart

Is die tweede ringkleur wel echt rood?

+1 Voor de mooie scherpe foto, bekijk hem zelf voordat je post. :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Kreeg de foto niet scherper , sorry.
2de ring is toch rood denk ik , beetje te warm geweest.
Voor wat dient die laatste ring dan (zwart)?
Dank Marc

Arco

Special Member

De laatste band kan verschillen per fabrikant.
Bij fusible resistors betekent het: dit is de achterzijde van de weerstand. Dit omdat band 1 nooit zwart kan zijn.
(zwarte band is draadgewonden, witte band is kool/film)

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 16 augustus 2021 15:21:13 (10%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Als die is doorgefakkelt dan is daar waarschijnlijk een reden voor .. er kon nog wel eens wat meer naar de vaantjes zijn.

Op 16 augustus 2021 12:54:51 schreef vergeten:
[...]
+1 Voor de mooie scherpe foto, bekijk hem zelf voordat je post. :)

Het is een crime om met een mobieltje zelf te focussen, het lijkt gewoon onmogelijk om die verrekte auto-focus uit te schakelen!

blackdog

Golden Member

Hi,

Zonder direct het topic de andere kan op te willen schoppen, maar dit is een foto die ik net heb genomen met mijn telefoon.
Afstand lens tot voorkant van het printje is 4,5cm.

https://www.bramcam.nl/Diversen/Note-9-poef.png

.
Deze foto is genomen met mijn normale werkbank verlichting.

Zorg dat je lens schoon is( zit vaak vol met vingers)
Zorg voor voldoende verlichting.
Als de resolutie van je camera hoog genoeg is, kan je beter een foto een stukje verder af nemen.
Daarna maak je de uitsnede die je wilt hebben, door het wat verder af te nemen, wordt je scherptediepte beter.
Besteed aan dacht aan het fotograferen, zie het niet als bijzaak.
Bijna alle foto's in mijn topic's zijn met gewone spullen gemaakt.
Wil je zien hoe het echt heel mooi kan, zoek naar topics van Miedema. :-)

Wat de waarde van de weerstand betreft, zou ik nu niet met zekerheid durven zeggen, ik zou graag een betere foto zien.
Gok? bruin, groen, goud, goud 1,5.Ω, 5%, groen kan door het warm worden zijn veranderd...

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Bram, het hangt sterk af van de camera tot hoe dichtbij hij kan focussen. Mijn redmi 5 is VEEL slechter dan vele samsungs.

(en 21 jaar geleden was de Sony F505 VEEL beter dan al het andere van toen... Ik heb 'm nog steeds, maar nu al een jaar niet meer gebruikt...)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Ik gebruik toch liever een 'echt' fototoestel... ;) (ik heb nog geen smartphone met optische zoom gezien...)
Met een Canon Ixus 115, 0603 condensator:

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

OT
Probleem bij TS is dat dat zwarte ding dominant is. Daar reageert de scherpstelelektronica op (contrast).
Soms kan je halverwege de ontspanknop indrukkenop en op een punt van gelijke afstand instellen en daarna voorzichtig het hoofdonderwerp in het centrum plaatsen. Dan geelijk afdrukken.

Arco heeft duidelijk op de letters scherp gesteld, omdat die in dit geval het belangrijkst waren

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 17 augustus 2021 12:25:54 (15%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

vaak kun je op het scherm van je telefoon drukken waar hij op moet scherpstellen: zie mijn foto van de P38 knutsel interface: die wilde steeds scherp stellen op de DB9 terwijl ik hem op de OBD plug wilde hebben: 1 tikje op het scherm doet wonderen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Klopt voor de telefoon. Ik ging van een P&S camera uit. Een goede Spiegelreflex kan je handmatig instellen. Nadel is dat je danweer bij zulke kleine onderwerpen óf een macrolans moet gebruiken, óf tussenringen, óf zelfs een balg-apparaat....

En o ja, gebruik een statief, of minimaal de bewegings-compensatie van je camera (als die er op zit).

Zit er trouwens en insect/pop op de foto van TS?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †