Firefox revisited

Arco

Special Member

Met de laatste 91.0 versie is het niet meer mogelijk de oude menu's te zien (alleen lompe veel te ver uitgerekte menu's.)
Voor andere gedupeerden de oplossing (werkt prima):

In About:Config de parameter

code:

toolkit.LegacyUserProfileCustomizations.Stylesheets 

op True zetten. In de directory:

code:

C:\Users\XXX\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\YYY.default-release\chrome

de bijgevoegde file userchrome.css kopieeren. Mocht die directory niet bestaan dan een nieuwe aanmaken.
('XXX' vervangen door de usernaam, en 'YYY' door de filenaam, die verschilt per installatie.)

Die hoge Teletubbie menu's met enorme vertikale spacing wordt je helemaal dol van... :(
Alles is nu weer bruikbaar gelukkig... (heel veel klachten maar ze doen er niets aan. De tablet/smartphone gebruikers gaan duidelijk voor)

Je kunt de padding (= vertikale spacing) zelfs nog aanpassen in de CSS file...

Je moet Firefox wel opnieuw opstarten na de wijzigingen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Ik kreeg een tijdje terug opeens teletubbietabs. Dat heb ik nog goed kunnen zetten (ook ergens met een paar van die configsettings, kan ik nog wel terugzoeken) en sindsdien de updates maar uitgezet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Dank u Arco om het loopwerk te doen.
Werkte ook op mijn zenuwen.

Sine

Moderator

Hoe vaak zit je in dat menu?

Precies, bijna nooit.

High met Henk

Special Member

Wordt er beetje moe van en leer er maar mee leven..
Nu kun je nog uitschakelen. Over 3 versies is het je door je strot geduwd

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Op 18 augustus 2021 08:23:41 schreef Sine:
Hoe vaak zit je in dat menu?

Precies, bijna nooit.

In het menu zitten de bookmarks. En die worden heel erg veel gebruikt... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Het blijft een persoonlijke keus, maar ik kan niet wennen aan die kleine pictogrammen (die ook vaak op elkaar lijken of hetzelfde zijn)
Ik vind het niet handig en heb die balk eruit geknikkerd. Via menu gaat stuk sneller en makkelijker...

Maar niet als er maar 15 menuitems boven elkaar op beeld passen... :( (na de wijziging gaan er 60+ boven elkaar op een scherm)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Wel meer handige programma's worden kapot geprogrammeerd met allerlei features.
Zo gebruik ik al jaren de oerversie van Mailwasher, met een lifetime userlicentie.
Klein snel en simpel en zoveel accounts als je wil.
Het is nu een molog die helemaal overloopt van allerlei niet gebruikte fucnties en tegenwoordig is het nog tegen betaling ook......

Tidak Ada

Golden Member

Op 18 augustus 2021 08:54:43 schreef Arco:
[...]
In het menu zitten de bookmarks. En die worden heel erg veel .gebruikt... ;)

In het menu zit ook 'Zoeken op pagina' Dat kost twee klikken meer, kris kras verdeeld over het scherm, dan bij i.e. :(

Wat je ook wil zegggen over i.e., het zat m.i. een stuk logischer in elkaar....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Op 18 augustus 2021 09:34:17 schreef Arco:
Het blijft een persoonlijke keus, maar ik kan niet wennen aan die kleine pictogrammen (die ook vaak op elkaar lijken of hetzelfde zijn)

CTRL-B ?

Mijn bar is overigens zonder text omdat ik de text er af gesloopt heb zodat er meer op de balk past.

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 18 augustus 2021 11:07:03 (18%)

fatbeard

Honourable Member

Geen idee waarjullie het over hebben, maar ik heb nergens last van:

En dat is óók versie 91.0...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Staan de menu items (bij geopend menu, bijv. bookmarks) dan niet vertikaal idioot ver uit elkaar?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
blackdog

Golden Member

Hi,

Tja... "developers, marketing apen" ik heb er een broertje aan dood. en ja, beide zijn nodig om een goed product neer te zetten, maar dat is dan een goed product is in hun ogen, niet in die van de gebruikers.

Arco,
Dank voor de info, het is er bij gezet in mijn takenlijst van Outlook, die ik voor allerlij kleine settings gebruik voor mijzelf en veel voor mijn klanten.

Hier gebruik ik de snelkoppelbalk in Firefox zoiets als Sine dat ook doet.
Bij mij is het een mix van iconen en korte tekst als dit voor mij duidelijker is zoals de twee zwarte Analog Devices iconen rechts, de linker is de normale website en de rechter gaat naar de filter tool.
https://www.bramcam.nl/Diversen/FF-Balk-01.png

.

Ik heb trouwens mijn browser gedrag al ruim een jaar verspreid over drie browsers.
Google en Youtube draaien in een kaal gemaakte Opera
Zeg de basis werkdingen voor mij gebeurd in Firefox met wat extra filtering en vele settings aangepast in about:config.
Veel standaard zoekopdrachten worden in Brave uitgevoerd die ook "kaal" gemaakt is en door mijn "Egress Firewall" verboden wordt terug meldingen te doen naar Brave.
Dit geld ook voor Opera en Firefox, terug babbelen naar de makers blokkeer ik zo veel mogelijk in mijn Firewall en Eset beveiligings product.

De meeste zoekopdrachten worden uitgevoerd door startpage.com en duckduckgo.com en als ik toch de Google zoekmachine nodig heb, dan gebeurd dat dus in de Opera browser.
Oja alle sociale media is in Pihole, Firewall en Eset geblokkert.
Veligheid en privacy kost een beetje inzet :+

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
blackdog

Golden Member

Hi Arco, :-)

Bij mijn werkstation is de "chrome" folder niet aanwezig, misschien kan je de tekst aanpassen dat als deze folder er niet is je die moet aanmaken en dan de "UserChrome.css" file er in moet plaatsen.

Hier werkt het nu! :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Arco

Special Member

Het verschil tussen standaard, met padding 1.5px, en met padding 0px lijkt me toch duidelijk.
(standaard hangt de bookmarklist boven en onder buiten beeld en moet je scrollen, heel hinderlijk)

@Blackdog: is nu aangepast. (je bedoelt natuurlijk Chrome en niet 'chome'... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Mijn bookmarklijsten zijn zo lang dat ze sowieso buiten beeld zullen hangen... :P

Maar als ik dit wil uitproberen, waar vind ik dat in Linux Mint? >:)

[Bericht gewijzigd door fatbeard op woensdag 18 augustus 2021 13:42:40 (31%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

@fatbeard, Ik zie ook geen verandering. Lubuntu Linux hier.
Mogelijk is de verandering bij mij niet doorgevoerd omdat ik ooit al eens een css heb aangepast om het bookmark/library window donker te kleuren. Dat bleef bij mij ooit wit terwijl ik een dark reader heb geinstalleerd

reading can seriously damage your ignorance
Hensz

Golden Member

Hier idem, op m'n Mac met FF 91 alles nog OK.

Don't Panic!
Arco

Special Member

Fix is ook voor 'echte' Windows PC's... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Tja, dat krijg je als je betaalt voor een besturingssysteem. Dan krijg je alles!
Ook de ellende >:)

reading can seriously damage your ignorance

Op 18 augustus 2021 10:34:25 schreef Tidak Ada:
[...] In het menu zit ook 'Zoeken op pagina' Dat kost twee klikken meer, kris kras verdeeld over het scherm, dan bij i.e.

'/', en dan je zoektekst intikken?

Veel sneller kan denk ik niet :)

Tidak Ada

Golden Member

Zo werkt het niet voor het zoeken naar steekwoorden op de openstaande pagina. Er is immers geen veld waar je het kan intikken, zonder dat je dan op een nieuwe pagina komt.
Het gaat er om op die pagina te zoeken naar één bepaald woord, deel van een woord, of typenummer.
Ik gebruik dat vaak, zeker in lange tabellen, maar ook in grote lappen tekst.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com