Miele C3 stofzuiger

Damn. Dat zuigt toch voor geen meter? Haal beide triac printen er uit en vergelijk eens.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Kun je de gate weerstand eens vergelijken? Bij mij zit er een 68ohm in(680 opschrift). Zit tss 1FW transistor en gate uitgang

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Zijt ge zeker dat je de juiste motor in bezit hebt? op europarts staan er 3 modellen, 2000w, 900w en 890w allemaal voor een SGSP3 model.

[Bericht gewijzigd door MGP op woensdag 18 augustus 2021 19:35:39 (12%)

LDmicro user.

Ik heb eerst maar eens de leverancier van de motor gemaild. Misschien kan ik hem nog omruilen.

En inderdaad, 550W zuigt voor geen meter.

Op 18 augustus 2021 19:35:10 schreef MGP:
Zijt ge zeker dat je de juiste motor in bezit hebt? op europarts staan er 3 modellen, 2000w, 900w en 890w allemaal voor een SGSP3 model.

Nee

De leverancier neemt de motor niet terug, want al gebruikt...
Au.

Is er een mogelijkheid om mijn 550 W stofzuiger 'om te katten' naar een 1600 W motor? Dat is vast mogelijk.

Past de motor fysiek perfect in het toestel maw is de vormgeving dezelfde qua inbouw?

Nee: au au
Ja: vergelijk de 2 triac printjes. Begin met de oude motor dan leer je hem kennen qua openen en dan maak je minder schade bij de nieuwe. Krijg je hem onbeschadigd open of is ook daar ondersteuning benodigd? Post eventueel foto's. Hoe meer hoe liever.

Heb je de gateweerstand nagekeken zoals gevraagd? Een infocus foto van jouw print kan ook helpen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Nieuwe motor past prima.

Oude motor netjes en zonder schade uiteen genomen. Printplaat en triac geidentificeerd.

Gate weerstand nog niet doorgemeten. Ondanks je plaatje kon ik die niet vinden... bedoel je met gate gewoon de stekker van de 220V op de printplaat? Ik denk dat dat allemaal okee is, ik heb gewoon de verkeerde motor gekocht.

FOto van mijn printplaat staat hierboven!

Gate staat in rode letters geschreven op mijn foto. Volg even het baantje en dan kom je er op. Een foto in focus van jouw print is ook goed.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op jouw foto wijst die pijl naar één van de contacten van de 220 V aansluiting... dus wellicht verschoven.
Anyway, die mini weerstandjes zijn bij mij precies dezelfde:
een rijtje met 0 -- 680 -- 0 waar ze met zijn drietjes zijn, en twee naast elkaar die elk 474 als opschrift hebben.

Ontmanteling van de nieuwe motor in progress... standby

Je kan de hele regeling er uitslopen en de boel direct proberen aan te sluiten op netspanning, als je geen regeling kan vinden voor een 1600w motor.

Je hebt dan niet de inschakelstroombegrenzing, wat een beetje nadelig kan zijn voor de levensduur van je koolborstels en collectorn.

Let wel even op dat de overtempertuurbeveiliging nog werkt. Dat ie dus met een clixon werkt, en niet een NTC die een signaaltje aan de regeling geeft dat ie uit moet ofzo.

Alternatief is dus een 550w motor zoeken.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op donderdag 19 augustus 2021 17:06:01 (12%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Nee. Pijl staat juist. Goed dat waarden dezelfde zijn. Al een begin. Benieuwd naar het vervolg.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 19 augustus 2021 10:44:34 schreef zebigbos:
ik heb gewoon de verkeerde motor gekocht.

Hoe weet je dat? kloppen de typenummers niet misschien?

En aub doe uw nieuwe motor niet open enkel om naar de triac te kijken.

[Bericht gewijzigd door MGP op donderdag 19 augustus 2021 19:25:22 (16%)

LDmicro user.

Op 19 augustus 2021 19:21:22 schreef MGP:
[...]
En aub doe uw nieuwe motor niet open enkel om naar de triac te kijken.

Wat is jou oplossingsvoorstel dan?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Eerst kijken of de typenummers van de motoren kloppen, als ze verschillen moet je niet verder zoeken.

LDmicro user.

oei, een nieuwe motor weggooien en dan nog met een defecte stofzuiger zitten. Ik zou eerst wat macguyveren. Nothing to lose. De motor an sig maakt voor de print niets uit. Er gaat gewoon 230 van het netsnoer naartoe. De triac print in de motor, dat is andere koek. Maar meer dan een triac en overtemperatuurbeveiliging zit er niet in.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik ga ervan uit dat het de verkeerde motor is.
De vraag is of ik deze motor in deze C3 aan het werk kan krijgen.
En dan liefst met 1600 Watt zuigkracht natuurlijk, niet deze motor downtunen naar 550W.

In die motoren zit er enkel een printje met een triac en een klixon meer niet, waarom zou je die dan opendoen en de kans oplopen dat de schroef vervormt?

Op 19 augustus 2021 19:57:17 schreef zebigbos:
Oh, wat doet die triac dan precies?

Die regelt de snelheid maar bij die zwaardere motoren moet de aansturing en dus ook de triac aangepast zijn aan die motor.

Op 19 augustus 2021 19:56:47 schreef zebigbos:
Ik ga ervan uit dat het de verkeerde motor is.

Ervan uitgaan dat je een verkeerde motor hebt is een slechte ingesteldheid op dit forum ;) nochtans een kleine moeite om het zeker te weten vooraleer je verder gaat.

LDmicro user.

Op 19 augustus 2021 19:52:56 schreef EricN:
oei, een nieuwe motor weggooien en dan nog met een defecte stofzuiger zitten. Ik zou eerst wat macguyveren. Nothing to lose. De motor an sig maakt voor de print niets uit. Er gaat gewoon 230 van het netsnoer naartoe. De triac print in de motor, dat is andere koek. Maar meer dan een triac en overtemperatuurbeveiliging zit er niet in.

Zou dat niet betekenen, deze redenering volgend, dat die nieuwe motor gewoon lekker had moeten draaien in mijn stofzuiger op 1600W?

Edit: op het bedieningspaneel zitten twee knopjes: harder en zachter. Dat moet dan toch ook iets doen.

Je triac is mss verschillend en die zit in de motor. Weten we niet of het daar aan ligt maar dat is de enige optie die er is voorlopig tenzij iemand met iets geniaals komt. Ik wacht ;-)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Oude en nieuwe motor naast elkaar:
Oude links, nieuwe rechts.

Detailopnamen van de oude motor (en printplaatje uit die motor):

En hier de enige nummers die ik van de (nog niet opengemaakte) nieuwe motor heb: